שני שערי כניסה לכותל שוב נסגרו: נשים וילדים זעמו וצעקו

שערי הכניסה אל הכותל המערבי ננעלו שוב בשל חוסר במאבטחים של החברה המפעילה 'מודיעין אזרחי' • הקרן למורשת הכותל: להפסיק ההתקשרות עם החברה
יוני גרין
י"ד אייר התשע"ד / 14.05.2014 15:53

נמשך הביזיון בכניסה לכותל המערבי: הבוקר (רביעי) נסגרו שוב שני שערים מרכזיים המובילים אל רחבת הכותל המערבי, ביניהם שער הכניסה מהרובע היהודי –  שער שבאמצעותו נכנסים אלפי אנשים מדי יום אל רחבת הכותל.

נעילת השערים היום מצטרפת אל אירועים דומים במהלך החודשים האחרונים. הסיבה לכך היא מחסור במאבטחים של חברת ‘מודיעין אזרחי’ – החברה המאבטחת את שערי הכותל. למרות מאמצי המשטרה מול החברה, טרם הצליחה החברה להגדיל את מאגר המאבטחים, כך שמעת לעת בחודשיים האחרונים נסגרים שערי כניסה בהם נבדקים הבאים בשערים. המחסור בכח אדם גורם לשיבוש בפעילות השערים והבדיקות הביטחוניות, וההחרפה הבוקר הביאה לכך שהמשטרה נאלצה לסגור שני  שערים יחד.

בעמדות הכניסה הסגורות, התפתחו היום עימותים קולניים של המבקרים, בהם נשים, ילדים ומבוגרים, שהביעו זעם על העובדה שעליהם להיטלטל למרחוק אל שער הבידוק הממוקם בשער האשפות.

בעקבות האירועים, דורשים ב’קרן למורשת הכותל המערבי’ להפסיק את ההתקשרות של המשטרה עם חברת ‘מודיעין – אזרחי’, על מנת שהקהל המגיע לבקר בכותל המערבי לא ייאלץ להיתקל בסגירת שערים נוספת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות