הרב פינטו על רעייתו: “אמרו שאם נדבר – היא תעמוד למשפט ארוך”

באיגרת ששלח לתלמידיו מתייחס ראש קהילת 'שובה ישראל', הרב יאשיהו פינטו, לראשונה להתאבדותו של תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל • על הודאתו במשטרה כתב: "כל מילה שאמרנו, יש לנו ראיות וחיזוקים, וימים יגידו"
אליעזר היון
ה' אב התשע"ה / 21.07.2015 16:48

שבועיים אחרי התאבדותו של תת ניצב אפרים ברכה ז”ל, מעביר הרב יאשיהו פינטו מסר לתלמידיו באיגרת ששלח להם ומתייחס גם להודאתו במשטרה.

“אנו מתפללים לקדוש ברוך הוא, שמי שהיה חלק מזה – יקום ויודה על האמת, ובכך ימנע סבל עצום מן החיים ומן המתים”, הוא מצוטט באתר וואלה.

הרב פינטו התייחס גם להודאתו בנטילת שוחד – וכתב: “גם אם יעלה על דעתו של אדם לשאול, ולומר שהודינו בשוחד חס וחלילה, נחזור על המילים שאמרנו בבית המשפט: ‘אני מודה שאם זה שדיווחתי ל-FBI ולניצב במשטרת ישראל על הכסף שנתתי – אם זה נקרא שוחד, אני מודה בשוחד כזה, וחוזרים אנו ואומרים שכל מילה שאמרנו, יש לנו ראיות וחיזוקים, וימים יגידו”.

ברכה

באיגרת חושף הרב פינטו, כי החליט לחדול מהליך הבאת הראיות במשפט, בשל מצבה הנפשי של הרבנית: “מעדיפים אנחנו שלא יתגוששו בני קהילתנו… הלעג השאננים, הבוז לגאי יונים. את האמת נדע ונשנן אותה לנו ולבנינו עד עולם, ונימנע לרדת למקומות הנמוכים ולשקרים הנאמרים, חדשות לבקרים.

“כמו שביקשנו בבית המשפט להביא בפני השופט את הראיות לשוחד, והכול היה אטום, חתום וסתום, ורק פזמון אחד שמענו: אם תדברו – כל הסכם יישבר, והרבנית תתמודד שנים ארוכות במשפט”.

את האיגרת חותם הרב בקריאה לתלמידיו להרבות במצוות ובמעשים טובים: “אם היו בודקים מלכתחילה כל מילה שאמרנו, הדברים היו הפוכים מיסודם אך עקבתא דמשיחא היא שהאמת תהיה נעדרת. נשאיר אנחנו את האמת החיצונית והגשמים בידי יודעי המלאכה, ואנו נמשיך בתורה, במצוות, בחסד ובמעשים טובים – ואת החושך אי אפשר לדחוק על ידי מקל, אלא רק כשמגבירים את האור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות