וינשטיין: אם יופעל חוק עונש מוות נגד מחבלים – אתפטר

היועץ המשפטי לממשלה מאיים לפרוש מתפקידו אם הכנסת תאשר את הצעת החוק להחלת גזר דין מוות על מחבלים • ועדת השרים לחקיקה דחתה בצהריים את הדיון בהצעת החוק, אך 'ישראל ביתנו' תעלה את הצעת החוק להצבעה בכנסת השבוע • ח"כ שרון גל: "מקווה שעד אז יתעשתו כל המכנים עצמם 'מחנה לאומי', כולל נתניהו, ויתמכו בחוק"
נחמן גור
כ"ו תמוז התשע"ה / 12.07.2015 21:02

היועץ המשפטי לממשלה, עו”ד יהודה וינשטיין, מאיים להתפטר אם יאושר החוק שיטיל גזר דין מוות על מחבלים רוצחים. כך דווח הערב (ראשון) בערוץ 10.

לפי הדיווח, וינשטיין אמר בשיחות סגורות בעם ממקורביו, בהתייחסו להצעת החוק של ח”כ שרון גל מישראל ביתנו, כי “אם יופעל בישראל עונש מוות לא אשאר יום אחד בתפקיד היועץ המשפטי”.

בעוד שרת המשפטים איילת שקד תומכת בהצעה, כמו יתר חברי סיעת הבית היהודי, הסביר ויינשטיין כי הוא חושב שמדובר בעונש “לא חכם, לא יעיל ולא מוסרי”.

בין היתר נימק ויינשטיין את התנגדותו בכך שמדינות בעולם אשר הנהיגו בעבר עונש כזה מתנערות ממנו כיום.

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה בצהריים את הדיון בהצעת החוק להטיל עונש מוות למחבלים – בשלושה חודשים. זאת לאחר שראש הממשלה הורה לשרי הליכוד להתנגד להצעה.

בתמורה להתנגדות הודיע נתניהו כי יוקם צוות ממשלתי בראשות השר יריב לוין ובהשתתפות נציגי סיעות הקואליציה, כדי לבחון את סוגיית חוק עונש מוות למחבלים.

בכל מקרה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, צפוי לאסור על הכנסת להצביע על החוק במליאה, עד לבחינה חוקתית שלו.

ח”כ שרון גל התייחס להחלטת ראש הממשלה לדחות את ההצבעה ואמר כי לא יסכים ל”צוות מריחה”.

הוא טען כי ראש הממשלה מבקש ”לקבור” את החוק ואמר: “ההחלטה הזו היא הוכחה נוספת שמדובר בממשלה לא-לאומית שאיננה פועלת לפי העקרונות של המחנה הלאומי. בדיוק כשם שהממשלה הזו לא פועלת למיגור שלטון הטרור של החמאס בעזה, כך היא מכשילה את המאבק בטרור המחבלים הפועלים בשטחי ישראל”.

‘ישראל ביתנו’ תעלה את הצעת החוק להצבעה בכנסת השבוע. “אני מקווה שעד אז יתעשתו כל אלו המכנים עצמם ‘מחנה לאומי’, כולל ראש הממשלה, ויתמכו בחוק״, אמר גל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות