לכל המעוניין: אתר בגרמניה מציע ‘יהודי להשכרה’

האתר המופעל על ידי קבוצת יהודים מנסה לשים קץ לאנטישמיות הפושה במדינה, והוא מציע לכל המעוניין 'לשכור יהודי' שיגיע למוסדות החינוך ויענה לשאלות בנושא היהודים • "עם הומור מהול בחוצפה, ניתן להפריך סטריאוטיפים"
אליעזר היון
כ"ב תמוז התשע"ה / 09.07.2015 00:27

קבוצה של יהודים ממינכן החליטו לשים קץ לבורות אודות היהודים בגרמניה ויצאו במיזם חדש ובלתי שגרתי: יהודי להשכיר (Rent A Jew). כך דווח באתר nrg.

הרעיון העומד מאחורי היוזמה המשונה הוא העובדה שהאנטישמיות טוענת במשך שנים כי היהודים שווים פחות מאחרים, עם קצת הסברה שמגיעה ‘בהומור מהול בחוצפה’ כדברי המארגנים, ניתן להפריך סטריאוטיפים ודעות קדומות.

אז איך זה עובד? באתר ישנו טופס בשם ‘השכרת יהודי’, והיהודי יגיע לבתי ספר ולאוניברסיטאות ויענה על שאלות החברים בגובה העיניים.

התוכנית הושקה על-ידי אקדמיית יאנוש קורצ’אק שבמינכן, וכ-20 יהודים גרמניים צעירים כבר לוקחים בה חלק. לטענת היוזמים, “המשתתפים היהודים צבעוניים כמו היהדות, והם אינם דוברי מקצועיים או מומחים לפוליטיקה ודת”.  באתר ציינו כי בגרמניה יש רק מאה אלף יהודים, ולכן מעט מאוד גרמנים מכירים יהודים באופן אישי, אך עם זאת הם עדיין מחזיקים בדעות קדומות וסטריאוטיפים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות