אחרי משאל העם • שר האוצר היווני הגיש התפטרות

יאניס ורופקיס, שהוביל את מהלך דחיית החוב ותמך ב"לא" להצעת האיחוד האירופי, הודיע הבוקר כי הוא עוזב את משרד האוצר • לדבריו, גורמים בגוש האירו לא מעוניינים כי ישתתף בשיחות - צעד שעלול לפגוע בסיכויים להשיג תוכנית חילוץ טובה
נתן פרל
י"ט תמוז התשע"ה / 06.07.2015 11:48

כמה שעות לאחר שפורסמו תוצאות משאל העם ביוון,  בו הצביעו 61% נגד תכנית החילוץ הכלכלית של האיחוד האירופי, הודיע שר האוצר יאניס ורופקיס על התפטרותו.

לדבריו, מטרת המהלך הינה לנסות לקבל את רצון העם היווני, ובה בעת להותיר למדינה סיכוי להוביל רפורמה משמעותית עם חבילת חילוץ אירופית.

ורופקיס פרסם הצהרה רשמית בה אמר כי זמן קצר לאחר היוודע תוצאות משאל העם נודע לו שגורמים בגוש האירו לא מעוניינים כי יקח חלק בשיחות על הסדרי החוב של יוון, צעד שעלול לפגוע בסיכויי אתונה להשיג תוכנית חילוץ טובה.

הוא הוסיף כי בכירים בגוש האירו מחשיבים אותו לא רצוי בפגישות שרי האוצר – וציין כי ראש הממשלה מצא שהרעיון כי לא יהיה בפגישות עשוי להועיל פוטנציאלית להגעה להסכם. לכן, הוסיף שר האוצר, “מסיבה זו אני עוזב את משרד האוצר היום”.

ראש ממשלת יוון פנה בנאום לאומה כדי לחגוג את ניצחונו ואמר: “היום יוון הוכיחה שאי אפשר לסחוט דמוקרטיה. היוונים קיבלו החלטה אמיצה, כזו שתשנה את המיקוח מול אירופה”, אמר ציפראס. “אני מבין שהמצביעים לא נתנו לי מנדט נגד אירופה, אלא מנדט למצוא פתרון לטווח ארוך”.

הוא הזהיר שאין פתרונות קלים, אבל הוסיף: “אפשר למצוא פתרונות הוגנים, אם שני הצדדים מעוניינים בכך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות