ליברמן: ממשלת נתניהו לא תשרוד עד סוף שנת 2015

בארוע בבאר שבע אמר שר החוץ לשעבר כי "ברור שממשלת נתניהו במתכונת הנוכחית לא תסיים את שנת 2015" • על נתניהו: "יש בינינו הבדלים בהשקפת העולם. אני לא יכול לקבל את גישתו של ראש הממשלה בעניין ירושלים, וחוק הלאום" • ביחס לירי הרקטות תקף ליברמן: "בכל התחומים אין בעל בית ואין אסטרטגיה, אנחנו לא יוזמים רק מגיבים"
אליעזר היון
י"ח תמוז התשע"ה / 04.07.2015 21:31

“ברור שממשלת נתניהו במתכונת הנוכחית לא תסיים את שנת 2015”. את הדברים הללו אמר יו”ר ישראל ביתינו, אביגדור ליברמן, בארוע שבתרבות שהתקיים בבאר שבע.

“אי אפשר לנהל ממשלה שאתה תלוי בקול בודד של חבר כנסת שיבוא עם דרישות מוצדקות, או לא מוצדקות”, אמר שר החוץ לשעבר, שהוסיף כי קיים פער משמעותי בינו לבין נתניהו: “יש בינינו הבדלים בהשקפת העולם. אני לא יכול לקבל את גישתו של ראש הממשלה שלא נוכל לבנות בירושלים, וגם חוק הלאום נדחק. כשהוא פיזר את הכנסת ידענו שהוא סגר עם המפלגות החרדיות, הוא מכר להם הכול”.

באשר לעמדתו המפתיעה בסוגיית הגז, בה נמנע לתמוך בקואליציה ברגע האחרון – אמר ליברמן: מה שראינו בנושא הגז בטח ובטח נראה בצורה דרמטית יותר בדיוני התקציב ולכן אנחנו כנראה נצטרך להתרגל לשינויים או שנלך לבחירות”.

“ישראל ביתנו תצביע אך ורק בצורה עניינית ותעסוק בכל מקרה לגופו. אנחנו הצבענו נגד הממשלה בנושא הגז ותמכנו בה בהצבעות אחרות כמו באי האמון שהגישה הרשימה המשותפת וכך נמשיך לעשות. אנחנו נבחן גם את התקציב בצורה עניינית”, אמר.

 ליברמן התייחס לירי הרקטות שהתחדש בשבועות האחרונים: “שנה חלפה מאז ‘צוק איתן’ וראינו שלושה טילי גראד נוחתים בדרום הארץ. יש פגיעה בהרתעה הישראלית מאז ‘צוק איתן’, אף אחד לא סופר אותנו, לא בעזה, לא בסיני, ולא במשא ומתן עם איראן בווינה”.

“בכל התחומים אין בעל בית ואין אסטרטגיה, אנחנו לא יוזמים ולא מובלים, רק מגיבים”, אמר ליברמן וקרא לשיוף פעולה עם המצרים: “אנחנו צריכים להגביר את שיתוף הפעולה עם המודיעין המצרי, זה אינטרס שלנו. אנחנו צריכים להיות להם לעזר, עזה משמשת מקלט להרבה פעילים של דאעש. אסור שישראל תפעל בסיני, זאת תהיה טעות אם אנחנו נפעל לבדנו בסיני”.

ביחס לתקיפתו של מח”ט בנימין על ידי צעיר שבתגובה נורה על ידו אמר ליברמן, כי “זה דבר בלתי נסבל שחיילים מוכנים להיפגע כדי לא לעמוד אחר כך בפני חקירה. אני מקוה שוועדת החוץ והביטחון תדון בכך ותביא לשינוי הנהלים כדי שחיילים יוכלו להגן על עצמם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות