37% מס: מגל הגיש את חוק העמותות נגד ארגוני השמאל

ח"כ ינון מגל ממפלגת הבית היהודי הגיש הצעת חוק: להטיל מיסוי בגובה 37% על תרומות מממשלת זרות לעמותות ישראליות • "משרדי ממשלה וצבא ההגנה לישראל ימנעו משיתופי פעולה עם עמותת חוץ"
נחמן גור
ו' תמוז התשע"ה / 23.06.2015 10:10

יממה לאחר פרסום דוח ועדת החקירה של האו”ם על מבצע ‘צוק איתן’, אשר התבסס בין היתר על מידע שהעבירו עמותות שמאל קיצוניות – הגיש ח”כ ינון מגל מהבית היהודי הצעת חוק הקובעת: ארגון ישראלי המקבל מימון מממשלות זרות יחוייב במיסוי גבוה.

על פי ההצעה, ארגון שמקבל מימון מממשלה זרה בהיקף של יותר מ-50 אלף דולר יוגדר כ’עמותת חוץ”, ויחויב במיסוי בגובה 37% מכל תרומה.

בהצעת החוק נכתב: “עמותת חוץ שהיא תאגיד תציין בכל מסמך רשמי, דף אינטרנט, שילוט או פרסום היוצא מטעמו על ידי איזו ממשלה הוא נתמך”.

בנוסף לכך, יצטרכו העמותות לציין את זיקתן לממשלות הזרות בכל מסמך ודוח היוצא מטעמן בשטח “שלא יקטן משמינית העמוד או שטח הפרסום”.

עוד קובעת ההצעה: “משרדי ממשלה וצבא ההגנה לישראל ימנעו משיתופי פעולה עם עמותת חוץ. בין היתר שיתוף פעולה ייחשב: העברת תקציבים, תקנות שירות לאומי, ארגון כנסים וימי עיון, ופרסומים משותפים”.

מאחורי הצעתו של מגל התייצבו שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, והוא מתכוון לגייס תומכים נוספים להצעה בתוך הקואליציה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות