בד”ץ אשדוד: “להעביר פוליסות ביטוח לחברות שאינן מחללות שבת”

על רקע המלחמה בחילולי השבת במרכז העסקים 'ביג' בעיר אשדוד, יוצא בד"ץ 'רבני הקריות' קריאה: יש להעביר פוליסות ביטוח, והשקעות לחברות שיקבלו פיקוח הדוק בנושא שמירת שבת, כדי לא ליהנות מרווחים שמקורם בחילול שבת

י. הרשקוביץ
דוד ליבוביץ
ד' תמוז התשע"ה / 21.06.2015 00:47

המלחמה בחילולי השבת באשדוד:  בד”ץ ‘רבני הקריות’ מפרסם כי במידה ואין נזק או הפסד מרובה, נקרא הציבור להעביר את הפוליסות וההשקעות, ובוודאי כאשר רוכשים פוליסה חדשה, לחברות המקבלות על עצמן פיקוח שיבטיח כי לא ישקיעו במקומות מחללי שבת, דבר שיכשיל את המשקיעים בהן.

קריאת הבד”ץ מגיעה לאחר שורת המפגשים שקיימו רבני הבד”ץ עם סוכני הביטוח מהמגזר החרדי, להם הועברו ההנחיות ההלכתיות הקשורות לנושא.

בקריאה המתפרסמת היום מבהירים הרבנים, כי  “חלק גדול מהחברות משקיעות את כספי המשקיעים בחברות שהכנסותיהן הן מחילול שבת בפרהסיה רח”ל, הגובל בחילול ה’ ועוד איסורים ואיסורי ריבית, ומאחר וישנן חברות המוכנות לעמוד תחת פיקוח שיבטיח כי לא ישקיעו במקומות מחללי שבת או העוברים איסורים אחרים, על כן יש בזה מצווה רבה של קידוש ה’ להעביר את  הביטוח וההשקעות  והקרנות לחברות שמקבלות על עצמם פיקוח הדוק”.

מהבד”ץ נמסר, כי יהודים המקפידים על איסורי שבת קלה כבחמורה צריכים לדעת כי הם עלולים ליהנות, תוך כדי תפילות השבת, מרווחים שמקורם בחילולי שבת, דבר הכרוך בכמה איסורים. זאת מלבד העובדה שכספם מסייע לכך שקניונים וחברות מעסיקות יהודים בעיצומו של יום השבת.

במקביל, מנהלים חברי הבד”ץ מו”מ מול בתי השקעות וחברות ביטוח המבטיחות להסכים לפיקוח הלכתי שימנע מהמשקיעים ובעלי הפוליסות להיכשל בעבירות חילול שבת ואיסורים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות