החבר של דרעי וליברמן • אחרי 12 שנה: מרטין שלאף בא לביקור בארץ

אל ההון האוסטרי הגיע לביקור ראשון אחרי יותר מעשור • שלאף נמנע מביקורים בעקבות חשש ייעצר וייחקר על מתן שוחד לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון • ישתתף בחתונה משפחתית של אחיינית ויעלה לקברי הוריו
אליעזר היון
א' תמוז התשע"ה / 18.06.2015 19:24

מרטין שלאף, הנחשב לאחד מאנשי העסקים הזרים המשפיעים ביותר על הפוליטיקה הישראלית, הגיע לביקור בישראל, לאחר שלא ביקר בארץ 12 שנים. זאת  בעקבות חשדות למתן שוחד מצידו לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.  כך מדווח אתר ‘הארץ’.

מאז 2003 נמנע שלאף, המתגורר באוסטריה, מלהגיע לישראל בעקבות מספר פרשיות שנכרכו בשמו. איל ההון היה דרוש לחקירה במשטרה בחשד למעורבות בשורה של פרשיות שוחד, החמורה שבהן כללה תשלום לכאורה של מיליוני דולרים לראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז”ל, כדי שזה יסייע לו לקדם מיזם הימורים בים סוף.

לאחר מותו של שרון נסגר התיק.

בנוסף נחשד שלאף כמי שעמד מאחורי הזרמה של כ-650 אלף דולרים לחברה קפריסאית בה שלט, על פי החשד, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן.

התיק נגד ליברמן נסגר מחוסר ראיות.

באתר ‘ניוז 1’ נחשף לפני שנתיים כי באי-כוחו של מרטין שלאף הגיעו להבנות עם התביעה בישראל. במסגרת זו הוסכם על הפסקת ההליכים נגד שלאף בכפוף לתנאים שנקבעו. נוכח זאת, יכול עתה שלאף לבקר בישראל בלא חשש שייעצר.

שלאף יבקר בקברי הוריו, וכמו כן ישתתף ביום שלישי הקרוב, בחתונת אחייניתו. בשעתו, בשל החשש כי ייעצר הוא לא הגיע אל הלווית אביו ז”ל, שהיה מחסידי באבוב.

חבר של דרעי

מרטין שלאף הוא מיליארדר אוסטרי שאת עסקיו עשה עם השטאזי, המשטרה החשאית של מזרח גרמניה בשנות ה-80.

לאיל ההון קשרים עם שורה של פוליטיקאים ישראלים ביניהם אביגדור ליברמן, אריה דרעי, חיים רמון, אהוד אולמרט, אריאל שרון ואף יצחק רבין.

דרעי, ליברמן

דרעי וליברמן בהלווית אביו שלאף. צילום: Abir Sultan/Flash 90

על פי אתר ‘הארץ’, איל ההון האוסטרי נחשב בזמנו כמקורב מאוד ליו”ר ש”ס לאריה דרעי. קרן של משפחת שלאף הזרימה מאות אלפי דולרים למימון ההגנה של דרעי, בעת שעמד למשפט פלילי שבסופו הורשע בקבלת שוחד.

דרעי אף ביקר מספר פעמים אצל ידידו בוינה, במיוחד לרגל שמחות שערך.

אותה קרן תרמה בעבר גם כ-50 אלף דולרים להגנתו של אהוד אולמרט במשפט החשבוניות הפיקטיביות בליכוד, משפט בו זוכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות