“והאלילים כרות יכרתון”: כנסייה על שפת הכינרת הוצתה • רבנים מגנים

כתובות בעברית נמצאו בכניסה לכנסייה קתולית הממוקמת סמוך לכפר נחום שבצפון הכינרת: נזק כבד נגרם למבנה • צוותי כיבוי הצליחו להשתלט על האש • המשטרה חושדת: הדליקה - על רקע דתי • שני נפגעים קל אושפזו • גינויים מצד פוליטיקאים ורבנים
שי וייספיש
א' תמוז התשע"ה / 18.06.2015 09:52

חשד להצתה: שריפה פרצה לפנות בוקר (חמישי) בכנסייה הקתולית הממוקמת סמוך לכפר נחום שבצפון הכינרת. בנוסף, על קיר הכניסה נמצא הכיתוב “והאלילים כרות יכרתון”.

חמישה צוותי כיבוי שהוזעקו למקום פעלו מהשעה 3:50 והצליחו להשתלט על האש.

חוקרי דליקות וחוקרי תחנת טבריה הגיעו למקום ופתחו בבדיקת האירוע.

כתוצאה מהשריפה נפגעו שני בני אדם באורח קל משאיפת עשן. נזק כבד נגרם לחדר האירוח ולמחסן של הכנסייה. כמו כן, חדר התיפלה ניזוק קלות מעשן.

עם זאת, כוחות הכיבוי הצליחו לעצור את התפשטות האש בטרם אחזה במבנה העתיק, שבו פסיפס מהמאה החמישית, והמבנה לא נפגע.

להב תומר, מתחנת כיבוי אש בטבריה, סיפר: “בסביבות 4:00 קיבלנו הודעה על שריפה בכנסייה בטבחה. יצאה שיירה של כמה כלי רכב ומהכביש הראשי ראינו את הלהבות מעל הכנסייה. הצוותים חצצו בין הכנסייה למנזר שבו בערו החדרים. כמה אנשים נפגעו משאיפת עשן, תוך כדי פעולות הכיבוי”.

מדוברות בית החולים זיו נמסר: “בחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת מטופלים שני נפגעים מהשריפה בכנסיה בכפר נחום. שני הנפגעים, תיירת בת 19 ואחד מעובדי המקום בן 79, נפגעו משאיפת עשן ומטופלים במצב קל באמצעות חמצן”.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמר על הפגיעה בכנסייה: “מדובר במעשה פחדני ושפל. לא ניתן לאיש לערער את דו הקיום בין הדתות והעדות בישראל. נפגין אפס סובלנות למעשים מסוג זה”.

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, גינה הבוקר בחריפות את הצתת הכנסייה. “האצטלה האידיאולוגית שעוטים על עצמם אלו הנוהגים באלימות, הפכה להיות בשנים האחרונות תמרור שחור לכל העולם כולו”.

גם ‘ועידת רבני אירופה’ גינתה בתקיפות את שריפת הכנסייה הגרמנית בצפון הכינרת. נשיא הוועידה, הרב פנחס גולדשמידט, השוהה בישראל, אמר שההתקפות החוזרות ונשנות נגד מבני דת בארץ חותרים תחת יסודות הערכים שעליהם מיוסדת מדינת ישראל.

“הועידה קוראת למשטרה לעשות כל מה שביכולתה בכדי לעצור ולהעניש את האחרים למעשה”, נאמר בהודעה.

נציג הוועידה, הרב אביחי אפל, מראשי רבני גרמניה, בדרכו עם משלחת של רבנים ובישופים, כמו גם השגריר הגרמני בארץ – לאתר בו בוצע הפשע.

הצתה בכנסיה

הצתה בכנסיה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות