מנכ”ל אורנג’: “מתנצל. אנו נמצאים בישראל כדי להישאר”

השר סילבן שלום: "רישאר הביע את התנצלותו על הדברים שאמר לפני כמה ימים בכנס במצרים, ואמר לי שהוא חבר של ישראל" • חברת פרטנר ישראל: "הצהרותיו האחרונות של המנכ"ל רישאר הן לא יותר מאשר מסך עשן"
אליעזר היון
כ' סיון התשע"ה / 06.06.2015 21:32

 מסע ההתקפלות נמשך: ימים ספורים בלבד לאחר שהודיע כי חברת אורנג’ העולמית מעוניינת להתנתק מישראל, הודיע היום מנכ”ל החברה סטפן רישאר, כי החברה לא מתכוונת להפסיק את פעילותה בארץ: “אומר זאת בצורה מאוד ברורה – אורנג’ נמצאת בישראל כדי להישאר”.

המשנה לראש הממשלה סילבן שלום שוחח אתמול (שישי) עם מנכ”ל חברת אורנג’ סטפן רישאר אודות התבטאויותיו כנגד שיתוף הפעולה עם ישראל, וזה הביע התנצלות על דבריו.

שלום כתב בדף הפייסבוק שלו: “שוחחתי עם מנכ”ל אורנג’, סטפן רישאר, ואמרתי לו שהעם בישראל כעוס ופגוע מדבריו. אמרתי לו שמצער אותי שהוא הפך להיות כלי משחק במאבק נגד ישראל ונתן יד למתקפה של שונאי ישראל שמנסים לפגוע בישראל, לא רק צבאית, אלא גם כלכלית.

“רישאר הביע את התנצלותו על הדברים שאמר לפני כמה ימים בכנס במצרים, ואמר לי שהוא חבר של ישראל. הוא טען שדבריו לא הובנו נכון והוא דיבר על האספקט הכלכלי בלבד. הוא התנצל בשמו ובשם החברה על האמירות ואמר שהם מגנים חרמות מכל סוג שהוא”.

המנכ”ל אף פנה לשגרירות הישראלית בצרפת וביקש להתנצל ולהיפגש עם השגריר הישראלי יוסי גל. במשרד החוץ בוחנים את הבקשה. רישר אף פרסם התנצלות גם בחשבון הטוויטר שלו ובה כתב כי “לאורנג’ אכפת מישראל”.

חברת אורנג’: מסך עשן

אלא שהתנצלותו של רישאר לא מקובלת על חברת פרטנר הישראלית.

בהודעה שפירסמה היום חברת פרטנר, הזכיינית של אורנג’ נאמר: “הצהרותיו האחרונות של המנכ”ל רישאר הן לא יותר מאשר מסך עשן אשר מטרתו להטות את דעת הקהל בישראל ובעולם. אמירותיו הפוגעניות, התנצלויותיו וניסוחיו המעורפלים והמתחמקים ממשיכים לגרום נזק עצום למותג אורנג’ בישראל ופוגעים באזרחי המדינה”.

בחברת פרטנר קובלים על כל כי עדיין לא התקבלה כל פנייה רשמית מאורנג’ העולמית, לאחר הסערה שעוררו דבריו של רישאר.

“אנחנו דורשים דו-שיח ישיר עם מנכ”ל פראנס טלקום, סטפן רישר, אשר עד היום מתחמק מהידברות ישירה עם החברה, התנהלות התמוהה בעיננו”.

שואף לסיים ההתקשרות

כזכור, ביום רביעי האחרון הודיעה מנכ”ל אורנג’ העולמית סטפן רישר כי הוא שואף לסיים את ההתקשרות של החברה עם המפעילה בארץ – חברת פרטנר – “בהקדם האפשרי”.

את הדברים אמר רישר במסיבת עיונאים בקהיר, במהלכה פירט את התכניות העתידיות של החברה.

 רישר הסביר כי הוא מנוע מלעשות זאת מאילוצים כלכליים בלבד: “לבצע את המהלך הזה כרוך בסיכון גדול ובקנסות משמעותיים – ועשוי לקחת זמן רב”.

דבריו של מנכ”ל ענקית התקשורת הופיעו על רקע קריאותיהם של ארגוני זכויות אדם בצרפת שהפצירו בממשלה בפריז, שמחזיקה ברבע ממניות חברת אורנג’, ובחברה עצמה, להפסיק את שיתוף הפעולה עם חברת פרטנר תקשורת, בשל פעילותה ביישובים ביהודה ושומרון, שנחשבים לבלתי-חוקיים מצד הקהילה הבינלאומית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות