נתניהו: קורא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהכרזת אורנג’

"המחזה האבסורדי שבו הדמוקרטיה שומרת זכויות האדם מדינת ישראל מתגוננת מפני מטחי טילים ומנהרות טרור, ואז סופגת גינויים אוטומטיים בניסיונות חרם - לא יסולח" • הנשיא ריבלין: "מצפה לגינויים מראשי המדינה בצרפת בכל העולם"
אליעזר היון
י"ז סיון התשע"ה / 04.06.2015 19:28

“המחזה האבסורדי שבו הדמוקרטיה שומרת זכויות האדם מדינת ישראל מתגוננת מפני מטחי טילים ומנהרות טרור, ואז סופגת גינויים אוטומטיים בניסיונות חרם – לא יסולח”,  כך הגיב היום [חמישי] בחריפות ראש הממשלה בנימין נתניהו על הודעתה של חברת אורנג’ העולמית כי היא שואפת לסיים את קשריה העסקיים עם ישראל.

את הדברים אמר ראש הממשלה בטקס האזכרה השנתי לחללי אלטלנה בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב.

“אני קורא לממשלת צרפת להתנער פומבית מהאמירה האומללה ומהפעולה האומללה של חברה שנמצאת בבעלות חלקית שלה”, הוסיף נתניהו. “אני קורא לידידים שלנו להגיד בקול רם וברור שהם מתנגדים לכל סוג של חרם על מדינת היהודים מבלי להתנות זאת בדבר”.

גם נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם בטקס והתייחס לפרשה: “ישראל קמה תוך כדי מאבק בחרם הערבי. הדה-לגיטימציה הייתה בשיאה עוד לפני מלחמת העצמאות. הכרזות החרם היום אינן שונות במוטיבציה שלהן”, אמר. “שמעתי גינויים של ראשי המדינה בצרפת לדברים שהשמיע המנכ”ל ואני מצפה שקולם יישמע כאן בישראל ובכל העולם”.

לא רוצים להמשיך

כזכור, מוקדם יותר היום [חמישי] הבהירה חברת אורנג’ העולמית כי “אנחנו מעוניינים לסיים את הזיכיון שניתן לחברת ‘פרטנר תקשורת'”, זכיינית החברה בישראל.

דבריה של החברה מגיעים על רקע דבריו הקשים של מנכ”ל אורנג’ העולמית סטפן רישאר שאמר כי אילו רק היה יכול כלכלית, היה מנתק את קשריה של חברתו עם המפעילה הישראלית.

באופן רשמי, באורנג’ הבהירו כי הסיבה לסיום הזיכיון היא משום שהחברה “לא רוצה להמשיך את נוכחות המותג במדינות שהיא אינה פועלת כמפעילה רשמית. בשל כך ותוך כיבוד הסכמים קיימים, אורנג’ מבקשת לשים סוף להתקשרות.

“קבוצת אורנג’ היא מפעילת תקשורת וככזו הדאגה העיקרית שלה היא להגן ולקדם את ערך המותג שלה בשווקים שבו הוא מוצג. הקבוצה אינה עוסקת בכל סוג של ויכוח פוליטי בשום נסיבות שהן”.

“קבוצת אורנג’ אינה בעלת מניות של פרטנר ואין לה השפעה על האסטרטגיה או הפיתוח המבצעי של החברה”, נאמר בהודעה. “ההסכם שנחתם לפני הרכישה של אורנג’ על ידי פרנס-טלקום בשנת 2000 הוא ההסכם ארוך טווח היחיד למותג ברישיון בתוך קבוצת אורנג'”.

מנכ”ל פרטנר בישראל: אמירה מקוממת

 בשיחה עם אתר החדשות וואלה, אמר מנכ”ל פרטנר תקשורת בארץ, חיים רומנו: “אני מקווה שהדברים לא נאמרו באופן הזה, ואם כן – אנו מצרים על כך.

 “זו אמירה מקוממת ואין לה מקום. יחד עם זאת, צריך לזכור ש’פרטנר’ היא חברה ישראלית בבעלות הציבור, ובבעלות חברת ‘קפיטל’ של חיים סבן, והקשר היחידי שיש לנו עם ‘אורנג” העולמית זה שיש לנו זכויות על מותג משותף. זה כל מיצוי הפעילות העסקית”.

 לדבריו של רומנו, דבריו של רישאר “לא ישפיעו על הפעילות שלנו בישראל, ואם הוא ירצה לעזוב – הוא ישלם הרבה כסף.

 “התגובה מפתיעה, הוא לא אמר את זה עד היום. מה הקשר בכלל? למה להגיד את זה? אנחנו חברה ישראלית שנותנת שירות לכולם. אנו בטוחים שהציבור בישראל יידע להבחין בינינו ולא תהיה פגיעה בחברת ‘אורנג” ישראל שהיא חברה נפרדת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אורנג – להחרים בחזרה או לא? הצטרפו לעצומה http://petitions.co.il/orange
    04/06/2015 20:46
    gal
  1. אורנג – להחרים בחזרה או לא? הצטרפו לעצומה
    http://petitions.co.il/orange