עדינה בר-שלום נגד ‘יום ליום’: “מה זה, רוצים שנלך עם רעלות?”

הרבנית עדינה בר שלום, בתו של הגר"ע יוסף זצ"ל וראש מועצת הנשים של ש"ס, יצאה נגד 'העלמת' השרות מתמונת המחזור של הממשלה בביטאון 'יום ליום' • "כשמישהו הוציא אלבום תמונות על המשפחה שלנו וטשטש את פניי ופני אימי, אבא הזדעזע וכעס נורא!'" • ומדוע ליצמן לא מכהן בתפקיד שר, ולמה החרדי חושש ללמד את מהות החגים לחילוני?
אריה ריבקינד
י"א סיון התשע"ה / 29.05.2015 15:08

הרבנית עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל, העומדת בראש מועצת הנשים של תנועת ש”ס, יצאה הבוקר (שישי)  נגד ‘העלמתן’ של שלושת השרות בממשלה מתמונת המחזור של הממשלה ה-34 בבית הנשיא, שפורסמה בביטאון ש”ס ‘יום ליום’.

ביטאון ש”ס הציג בשער העיתון את תמונת המחזור תוך עיצובה מחדש של התמונה: שרת המשפטים איילת שקד, שרת התרבות והספורט מירי רגב, והשרה לשוויון מגדרי גילה גמליאל נמחקו, והשרים סודרו והוצמדו זה לזה כדי שהיעדרן של שלוש השרות לא יורגש.

במהלך פאנל בנושא יהדות, ציונות וישראל שנערך הבוקר במרכז יצחק רבין בתל אביב לכבוד יום ההולדת של השחקנית נועה תישבי, אמרה בר שלום: “מה זה הדבר הזה? בסוף נצטרך לכסות את הפנים? מה קורה לנו? עוד מעט נוכרח להתעטף ברעלות?… מה קורה כאן?!”

בר שלום הוסיפה וסיפרה על חוויית זעזוע שלה מהדרת נשים, לפני כחמש שנים. “מישהו הדפיס אלבום על אבא, שבו טשטשו את הפנים שלי של אימי ושל אמו, סבתי”, סיפרה. “ואני מראה לאבא, ואבא הזדעזע וכעס נורא! הוא אמר: ‘איזו חוצפה. שתיהן כבר לא בחיים, מה זה צריך להיות?  בסוף יצטרכו ללבוש רעלות?”

במהלך הפאנל הסבירה בר שלום למשתתפים מה עומד מאחורי הדרישה של ח”כ יעקב ליצמן לתפקד כסגן שר ולא כשר. “הוא הצהיר אמונים למדינת ישראל”, הסבירה הרבנית בר שלום והפריכה את טענות ‘יש עתיד’.  “זו לא הסיבה שלא נטל תפקיד שר. הוא פשוט לא יכול לקחת אחריות כשר על דברים מסוימים שמתבצעים במשרדו ואשר נוגדים את דרכו…”

כלת השמחה, נועה תישבי: “רק בחו”ל הבנתי שאין הצדקה לציונות בלי הדרך והמסורת הרוחנית של עם ישראל. חבל שאין בארץ חינוך מספק לדברים הללו”.

הרבנית עדינה בר שלום השיבה: “קיים פחד אצל החרדי ואצל הדתי ללמד ולהנחיל את מהות החגים לחילוניים, שמא ייראה שמדובר בהחזרה בתשובה”.

תמונת המחזור של הממשלה ה-34, כפי שפורסמה בביטאון ‘יום ליום’:

יום ליום

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אכן, עדיף שלא לשים את התמונה מאשר לעשות
    29/05/2015 18:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. פוטו מונטז’.
    משקר לא נבנים.

  2. כל הכבוד על האומץ הציבורי
    29/05/2015 20:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ראש התנועה לא ראוי בשל עברו הפלילי, אבל כשמגיעה מחמאה לאישה אמיצה אז היא מגיעה לעדינה בר שלום שאמרה את מה שמצופה שמירי רגב, גילה גמליאל ואיילת שקד היו אמורות להגיד. איני מנויה על תומכי התנועה אך בהחלט מסירה את הכובע בפני נשים אמיצות ופורצות דרך הראויות למשרה ציבורית.