ארדן פתח חזית מול המפכ”ל: הוא לא צריך לדבר על קנאביס

השר לבטחון פנים הנכנס גלעד ארדן אמר כי דבריו של מפכ"ל המשטרה דנינו בעניין שינוי חוק הסמים אינם מקובלים עליו • על בני בגין: "אני מאוד מצטער שבעקבות הצטרפותי דורשים את עזיבתו"
אליעזר היון
ט' סיון התשע"ה / 26.05.2015 23:40

השר החדש נגד המפכ”ל: השר לבטחון פנים הנכנס גלעד ארדן התראיין הערב (שלישי) בחדשות 2 ואמר כי דבריו של המפכ”ל אודות שינוי היחס לסמים קלים אינם מקובלים עליו.

“בתפיסת עולמי, הממשלה היא שקובעת מדיניות והמשטרה צריכה לעשות את הכל כדי לאכוף את החוק הקיים ולא להעביר מסרים של שינויים בחוק, שבוודאי עלולים להתפרש לא טוב גם אצל הציבור וגם אצל השוטר ברחוב, שאמור לבצע את המעצר או את תפיסת המשתמש בסמים”, אמר ארדן.

השר ארדן נשאל האם ראש הממשלה שגה בהחלטתו שלא למנות שר חוץ מתנועת הליכוד ואמר: “אני חושב שזו הייתה טעות, ויש לנו על כך מחלוקת”.

מדוע היית צריך לעבור את הסאגה הזו, כאשר בסופו של דבר מונית לתפקיד שהוצע לך מלכתחילה, נשאל ארדן – והשיב כי אמר לראש הממשלה שאם יכנס למשרד לביטחון הפנים, הוא מצפה שיהיה דיון מעמיק על כלי העבודה שיינתנו לו.

ארדן הוסיף: “אם לא אקבל את תוספת התקציב, לא אוכל להישאר במשרד”.

ארדן הבהיר כי הוא מצטער על כך שהשר בני בגין נאלץ לעזוב את שולחן הממשלה, אך הדגיש שהוא אינו רואה צורך להתנצל בפניו: “בני בגין בכלל התפלא כאשר שמע את שמו מוזכר על ידי ראש הממשלה כשר פוטנציאלי”.

 ארדן סיפר כי שוחח עם בגין. “אני מאוד מצטער שבעקבות הצטרפותי דורשים את עזיבתו”.

באשר למינוי מפכ”ל, סרב השר הנכנס להתחייב כי לא ימנה מפכ”ל מחוץ למשטרה, אך הדגיש כי העדיפות הראשונה היא אכן למנות מפכ”ל משורות הארגון: “יש במשטרה אנשים מצוינים ומועמדים ראויים וכבר בשבוע הבא אתחיל להיפגש עם בכירים במשטרה, כמובן שהשאיפה היא שאם יש מישהו שגם מתאים וגם מכיר את המערכת מבפנים – צריכה להיות לו עדיפות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות