דרעי לבג”צ: מול העצומה של 51,508 מפייסבוק, ניצבים 241,613 ש”סניקים

השר אריה דרעי העביר את תשובתו לבג"ץ על העתירה שהגישה התנועה למען איכות השלטון בישראל כנגד מינויו לשר בממשלה • "מדובר בפגיעה אנושה ובלתי מידתית בזכות היסוד של אלפי מצביעי מפלגת ש"ס בבחירות האחרונות"
שרי רוט
ב' סיון התשע"ה / 20.05.2015 18:36

שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, ח”כ אריה דרעי, העביר באמצעות עורך דינו נבות תל צור תשובה לבג”ץ, בגין העתירה שהגישה התנועה למען איכות השלטון בישראל כנגד מינויו לשר בממשלה.

בתשובתו כתב עו”ד תל צור כי לאחר חקיקת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד חופש העיסוק יש לדחות את העתירה.

עו”ד תל צור אף טען, כי מדובר בפגיעה אנושה ובלתי מידתית בזכות היסוד של אלפי מצביעי מפלגת ש”ס בבחירות האחרונות, וכי מול העצומה של 51,508 איש ואשה שצרפה העותרת מתוך ה’פייסבוק’, ניצבים בפני בית המשפט 241,613 איש ואשה שהצביעו בקלפי עבור ש”ס, ועבור הרצון לראות את השר אריה דרעי מכהן כשר בממשלה.

עו”ד תל צור אף הדגיש כי התיק הציבורי לא הקים מלכתחילה מניעה משפטית כלשהי למינוי.

לפני כשבוע העביר היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לראש הממשלה בנימין נתניהו חוות דעת משפטית בה הבהיר כי יתקשה להגן על דרעי בבג”ץ, מול העתירות הצפויות על רקע עברו.

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג”ץ לפני כשבועיים, על מנת לבטל את מינויו של דרעי לשר בממשלת ישראל נוכח העובדה כי הורשע בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ועקב חוסר סבירות שבמינוי זה.

“הגעתי למסקנה כי ניתן לפרש את המצב המשפטי הקיים ככזה שאינו מציב מניעה משפטית למינויו של דרעי לשר בממשלה”, כתב היועץ המשפטי לממשלה, “יחד עם זאת, מדובר בהחלטה המעוררת קשיים משפטיים, וזאת נוכח עברו הפלילי המכביד של דרעי והפגיעה באמון הציבור בטוהר מידותיו של השלטון ובתקינות פעילותו, אשר עלולה להיגרם עקב מינוי של דרעי לשר, בהינתן עברו האמור”.

לפיכך, מדגיש וינשטיין, “שומה עלי להדגיש בפניך גם כי יעלו קשיים בהגנה עליה”.

היועץ מסביר כי “נוכח עברו הפלילי של דרעי כמתואר לעיל, אין לשלול את האפשרות כי מינויו לתפקיד שר הממונה על משרד ספציפי יעורר קשיים נוספים, אשר לא ניתן היה לבוחנם בחוות דעת זו”.

“אין לראות בדברים אלו משום גושפנקא ציבורית, מוסרית או אחרת לכהונתו המיועדת של דרעי”, הוסיף וינשטיין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות