הממשלה ה-34 הצטלמה • נתניהו: “גם בפעם הרביעית אני נרגש מאוד”

חברי הממשלה ה-34, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייצבו במשכן נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין לצילום המסורתי של הממשלה עם הנשיא • מבין הסגנים, רק ח"כ יעקב ליצמן השתתף
יוני גרין
א' סיון התשע"ה / 19.05.2015 14:12

בטקס צילום התמונה המסורתית של חברי הממשלה  במשכן הנשיא שנערך בצהרים (שלישי), נשאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו והנשיא ראובן רובי ריבלין, ולאחריהן הרימו הנשיא יחד עם ראש הממשלה ושריה, כוסית חגיגית להצלחת הממשלה בדרכה החדשה.

מבין סגני השרים השתתף בתמונה רק סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן.

“נמשיך לשמור על בטחון ישראל מול האיומים באזור”, פתח נתניהו. “למדינות רבות באזור יש אינטרסים משותפים איתנו, הן רואות איתנו עין בעין את הסכנות… נעשה כל מאמץ לתרגם את השותפות הזו למאמצי יציבות ושלום כולל, ליצור הסדר מדיני אחראי מול הפלשתינים שישמור על האינטרסים החיוניים של ישראל. נמשיך לקיים את בריתנו העמוקה עם העם האמריקני.

אדוני הנשיא, רווחת אזרחי מדינת ישראל היא בראש סדר העדיפויות שלנו. אנו מאמינים בכמה מנועי צמיחה יחודיים למשק הישראלי: פתיחת שוקי המזרח, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים שבהם יש לישראל יתרון תחרותי ובראשם תעשיית הסייבר, המשך פיתוח מואץ של תשתיות התחבורה לכיוון הנגב, פיתוח משק הגז והאנרגיה שיוזיל את יוקר המחיה – ואחרון חביב: רפורמות, רפורמות, רפורמות.

אנחנו מאמינים שהן צריכות להתנהל על פי כמה עקרונות: הגדלת תחרות, הקטנת בירוקרטיה ועוד.

זה מה שיצמצם את הפערים בחברה הישראלית לטובת כל אזרחי ישראל. מתחייבים לשילוב כל אזרחי מדינת ישראל ללא הבדל גזע דת ומין. ומעל לכל – מחוייבים למורשתנו.

ה’ עוז לעמו יתן, ה’ יברך את עמו בשלום”.

הנשיא ראובן ריבלין אמר בטקס:

“האתגרים העומדים בפני הממשלה הנוכחית לא עמדו באותו אופן ובאותה עוצמה בפני ממשלות קודמות.

כלפי חוץ, הממשלה תידרש להתמודד עם לחץ בינלאומי באופן שדורש יכולת אמידות ויכולת לקבל החלטות מושכלות שלא תובלנה את מדינת ישראל לבידוד, אך גם תשמור על הקווים האדומים.

כלפי פנים, עומדת בפניכם משימה מיידית להציג תקציב שעונה על צרכי הבטחון הכלכלה והחברה של מדינת ישראל. דיור, תעסוקה, רווחה, ודאגה מיוחדת לחסרי הישע בתוכנו.

על כתפיהם של שרי הממשלה ושל ממשלתך, אדוני ראש הממשלה, מונחת המשימה וחובת ההוכחה שיש לכם היכולת לנהל את ענייני המדינה, על המורכבות שלהם, לטובת אזרחי ישראל.

הוצגה ביקורת על גודלה של הממשלה, אבל בדמוקרטיה, ממשלה הנתמכת על ידי 61 הינה דמוקרטית כמו ממשלה הנתמכת על ידי 90 חברי כנסת.

יש לזכור ולהזכיר שמהלכים דרמטיים במדינת ישראל כמו הסכמי אוסלו ועוד הוכרעו על חודו של קול. אז, כמו היום, יש לכבד את ההכרעה הדמוקרטית.

ממשלה צרה, צריכה וגם יכולה, להיות ממשלה טובה, כל עוד היא נאמנה ללכידותה הפנימית ולאינטרס של כלל אזרחי ישראל.

בשמי ובשם אזרחי ישראל אני רוצה לאחל לך ראש הממשלה את ברכת הדרך וגם לשרים…יחד עם העם כולו אני מלא תקווה להצלחתכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדים ולא מתבישים?
    20/05/2015 03:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)