‘כלכליסט’ לא מרוצה: גרנובסקי מחזק דירקטוריון וילי פוד ברבנים

'כלכליסט' מדווח כי סבב המינויים האחרון של איש העסקים האוקראיני אלכסנדר גרנובסקי לדירקטוריון וילי פוד, כולל "מוסמכים לרבנות" • גרנובסקי השלים רכישה של 61.7% ממניות חברת המזון
ח' אייר התשע"ד / 08.05.2014 12:02

אתר כלכליסט מדווח כי סבב המינויים האחרון של איש העסקים האוקראיני אלכסנדר גרנובסקי לדירקטוריון חברת וילי פוד, כלל “מוסמכים לרבנות”.

על פי הדיווח, גרנובסקי, שהשלים לאחרונה רכישה של 61.7% ממניות חברת המזון וילי פוד, דרך קרן הצדקה ‘חב”ד 770’, מינה לאחרונה את חברי הדירקטוריון שלו בוילי פוד, המונים בין היתר את שניאור זלמן ויגלר, בן 35, מכפר חב”ד, שהשכלתו – כך טורחים בכלכליסט לציין – היא הסמכה לרב, והוא מכהן כיום כעוזרו של הרב הראשי לאודסה ודרום אוקראינה, אברהם וולף, וכדירקטור בבי.ג’י.איי שנשלטת על ידי קרן ‘חב”ד 770’ של גרנובסקי.

“כאשר בוחנים את הדירקטורים החדשים שמינה אלכסנדר גרנובסקי, בעל השליטה החדש בווילי פוד, נראה כי חלקם יכולים עוד לצבור ניסיון לפני שהם מתיישבים על כיסא הדירקטור”, כותב האתר.

דירקטור חדש נוסף וראוי – מדגישים שם – הוא ישראל יוסף (יוסי) שניאורסון, מי שהיה מנכ”ל חברת הנדל”ן בוימלגרין שגם הוא בעל השכלה של רב ומתגורר בכפר חב”ד, וכיום הוא מנכ”ל אמבלייז ויועץ כלכלי לבעל השליטה גרנובסקי.

דירקטור מטעם הציבור מונה דוד אמסלם (53), מנהל אגף שיפור פני העיר בעיריית ירושלים שאף התמודד בבחירות למועצת העיר כמספר 2 של משה ליאון ברשימת הליכוד. אמסלם מגיע אמנם עם תואר ראשון בכלכלה ובמינהל עסקים וכן לאחר קורס דירקטורים, אך לא ברור כמה ניסיון יש לו בפיקוח על תאגידים בורסאיים או על חברות בענף המזון. כמו כן מונו לדירקטוריון גרשון חנוך וינדרבוים (57) מבני ברק, עורך דין בתחום הנדל”ן והמסים, ואיל מרדלר (35), מי שהיה סמנכ”ל הכספים של אמבלייז, שהיה גם סמנכ”ל הכספים של טאו תשואות מקבוצת אילן בן־דב — וכיהן בתפקיד עד הגעת החברה להקפאת הליכים באמצע 2012.

שניאורסון התייחס אתמול למינויים לדירקטוריון וילי פוד ואמר ל”כלכליסט”: “כל אחד שתראה שם יש לו הניסיון שלו והגיוון שלו, לא פחות מהדירקטוריון הקודם, ויש לנו כל הכבוד לכולם”.

אלכסנדר גרנובסקי הוא אוליגרך יהודי מאודסה שהתקרב ליהדות על-ידי שליח חב”ד בעיר הרב אברהם וולף. כיום הוא יהודי שומר מצוות המפזר מהונו לצדקה. לפני מספר שנים הקים את קרן ‘חב”ד 770’, המחזיקה במספר חברות בשוק הישראלי ומנוהלת על ידי מקורביו חסידי חב”ד, כל הכנסות הקרן מיועדות לצדקה.

אחד ממקורביו של גרנובסקי הוא יוסי שניאורסון, אחד מן הדיקרטורים החדשים בוילי פוד, המהווה הלכה למעשה שליחו ברבות מהשלוחות העסקיות שלו בארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות