ח”כ שי פירון מתגרה: השמחה שלכם החרדים מוקדמת מידי

"בזכות המפלגות החרדיות כנראה שמצבה של יש עתיד ישתפר פלאים בבחירות הבאות, משום שלראשי המפלגות החרדיות לא היה את הכח לרסן את התאווה" • "בתקופת כהונתי כשר החינוך זו הייתה התקופה היחידה שבה לא קיפחו בנות ספרדיות" • "אתם יודעים לפגוע באנשים באופן הכי בוטה וחריף" • "גפני פוליטיקאי שתפקידו לשמר את העוני"
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התשע"ה / 11.05.2015 21:22

שר החינוך לשעבר, ח”כ הרב שי פירון, תקף הערב (שני) בראיון למהדורה המרכזית עם משה גלסנר בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ את הציבור החרדי ואת ח”כ משה גפני.

“אני חושב שיש עתיד קיבלה מכה גדולה, אבל בזכות המפלגות החרדיות כנראה שמצבה של יש עתיד ישתפר פלאים בבחירות הבאות”, אמר פירון. “משום שלראשי המפלגות החרדיות לא היה את הכח לרסן את התאווה.

“גם אם אנחנו טעינו וגם אם אנחנו עשינו דברים שלא ראוי שנעשה, לא לעשות את הדברים באופן כזה שהשומן והריר יזלו. בשבוע-שבועיים הראשונים של המלחמה, בתחבולות תעשה לך מלחמה אמרו חכמינו”.

פירון הוסיף: “בתקופת כהונתי כשר החינוך זו הייתה התקופה היחידה שבה לא קיפחו בנות ספרדיות, זו הייתה התקופה היחידה שבה דאגו שמורות וגננות יקבלו את שכרן ולא יבקשו מהן להחזיר חלק מהכסף חזרה, זאת הייתה התקופה היחידה שבה משפחות שלמות שהחזיקו בציבור החרדי בגרון ולא אפשרו להן להתפרנס, ולא נתנו לו אפשרות להתקיים – פחת כוחם.

“זו הייתה תקופה שמנהלי סמינרים לא התנהגו כראשי קבוצות שהם כל יכולים”.

על החינוך הממלכתי חרדי אמר פירון: “זה ברור שאתה חי בחברה שיש בה אלימות שאתה אומר שזה יפגע בשידוכים, אתם יודעים לעשות את זה מצוין, אתם יודעים לפגוע באנשים באופן הכי בוטה והכי חריף, אתם יודעים להגיד מי לא יוכל להתחתן… זה תהליך תרבותי מאוד מאוד לא פשוט.

“לספר לך על שדרים ברדיו שפונים אלי שבגלל שהם אומרים דבר כזה או אחר, הילדים שלהם לא מתקבלים לתלמוד תורה כזה או אחר?”

פירון התייחס לטענות של ח”כ גפני כי יש עתיד שונאים חרדים: “הוא אומר את זה בגלל שהוא פוליטיקאי, שלא משרת את הציבור שלו אלא את עצמו. הוא אומר את זה בגלל שהוא פוליטיקאי שעיקר תפקידו לשמר את העוני.

“הוא אומר את זה בגלל שהוא פוליטיקאי שאלמלא הוא ישתמש בביטוי ‘דעת תורה’, אז אף אחד לא ישמע את דעתו, הוא אומר את הדברים האלו משום שזאת הדרך היחידה שלו לשמר ציבור שרוצה לצאת מאפלה לאורה כלכלית”.

פירון נשאל האם שקל לפרוש בגלל שיש עתיד הולכת לאופוזיציה – והשיב: “אני לא באתי לפוליטיקה כדי להיות פוליטיקאי, אלא כדי להתעסק בחינוך. אני חושב שכעת צריך להיות שקול.

“יחד עם זאת, השאלה למיטב הבנתי לא רלוונטית משום שמדובר בקואליציה קצרת ימים… אני מניח שהשמחה שלכם החרדים מוקדמת מידי. בסוף הפתרון יהיה לא או קואליציה של חרדים או קואליציה של יש עתיד, אלא בסוף הפתרון יהיה אסטרטגיה שחשובה לאזרחי ישראל והיכולת להוביל אותה יחד…”

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לצערנו שי פירון צודק
    11/05/2015 23:02
    tt
  1. לצערנו שי פירון צודק

  2. מקשקש בלי סוף
    12/05/2015 08:25
    אורי
  3. בתור בעל של גננת, זו מהתקופות הקשות שהיו לנו אי פעם, הוא לא משיח והשנאה שלו כלפי כל מה שמריח לדת, זה גרוע פי אלף מכל הפליה שאפשר שימצא בכל ציבור שיהיה:

  4. מה ההתגרות פה?
    12/05/2015 15:48
    אני רק שאלה
  5. ההסכם הקואליציוני הוא ללא ספק התגרות פרועה.