איך ‘מטפלים’ בילד שלא מתנהג יפה? יש אמא שהביאה משטרה

אקט חינוכי יעיל, או צעד אחד יותר מידי? אם בג'ורג'יה איימה על בנה באיום המסורתי כי אם לא יתנהג יפה 'יבא שוטר' • הילד המשיך להתחצף וקצין ושני שוטרים הגיעו והכניסו את הילד באזיקים לניידת • האם התנהגותו של הילד השתפרה?
אליעזר היון
ט"ו אייר התשע"ה / 03.05.2015 21:26

איך ‘מטפלים’ בילד שלא מתנהג יפה? דומה שזו שאלת מיליון הדולר בשדה החינוך, אך אחת השיטות המוכרות ביותר הפכה עבור ילד מג’ורג’יה למציאות.

אם לא תתנהג יבא שוטר, איימה האם, והשוטר אכן בא. כך מדווח אתר ‘וואו’ האמריקני.

הילד, העונה לשם שון, נהג להתחצף להוריו, למורתו בבית הספר, לדבר בצורה לא יפה, ועוד שאר תעלולים. האם, שניסתה לרסנו בכל דרך, כמעט התייאשה, עד שרעיון ‘השוטר’ עלה בראשה.

היא התקשרה לתחנת המשטרה המקומית ודיברה עם המוקדנית. השוטרים מסתבר לא נרתעו למשמע בקשתה החריגה של האם, והופיעו בפתח הבית.

שון, שלגלג בתחילה על איומיה של אמו בדבר ‘שוטר שיבא הביתה’, נחרד לגלות קצין מלווה בשני שוטרים בדלת.

השוטרים ניסו לשוחח עם הילד הסורר ולהסביר לו כי התנהגותו אינה נכונה, אך זה מתברר התעשת במהירות והמשיך להתחצף.

השוטרים החליטו לעלות מדרגה במשחק ואזקו את הילד כשהם מושיבים אותו במושב האחורי של הניידת. בשלב הזה נראה הילד ממרר בבכי, כשהוא מתחיל להפנים את משמעות האירוע.

האם לא סבורה כי הצעד בו נקטה היה לא פרופורציונאלי: “ללא המניפולציה שעשיתי הוא היה גדל כעבריין ומסיים את חייו בכלא. כעת אני יכולה לספר לכם שהתנהגותו השתפרה פלאים, וגם הישגיו בבית הספר עלו, כפי שדיווחה לי מורתו”, אמרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התעללות
    30/04/2016 10:41
    נועם
  1. מה הזה ההתעללות הזאת להתעלל בשחור?