חברה לנכיון צ’קים מבני ברק קרסה: מאות משפחות אברכים איבדו כספם

קריסה כלכלית של חלפן כספים חרדי מב"ב שתפעל חברה לנכיון צ'קים - התפוצצה אמש • השמועות החלו להתגלגל לאחר שבימים האחרונים חזרו המחאות שמסרה החברה • הנפגעים: מאות אברכים ובעלי צ'יינג'ים בערים החרדיות • גורם המעורה בפרשה: "שורה ארוכה של צ'יינג'ים יהיו מחר סגורים, שורה אינסופית של אברכים הולכים לאכול את הכובע"
אבי כץ
י"ב אייר התשע"ה / 01.05.2015 00:18

שוב זה קורה: חלפן כספים חרדי שתפעל חברה לנכיון צ’קים נקלע לקשיים כלכליים והוביל לקריסה כלכלית במיליוני שקלים. המפסידים הגדולים: צ’יינג’ים הפועלים בבני-ברק ובירושלים, לצד מאות אברכים שהפקידו אצלו את כספם תמורת ריבית, וכעת איבדו, ככל הנראה, את כספם.

חלפן הכספים, ממשפחה חרדית מוכרת, תושב בני ברק, תפעל חברה בע”מ בתחום שירותי המטבע, שבעליה ברח מישראל לפני כחצי שנה. הוא גם עסק בהענקת הלוואות בריבית ובגביית חובות.

בימים האחרונים החלו לרחוש שמועות כי מנהל החברה עומד לפשוט את הרגל, וכי המחאות שמסר – בסכום כולל הנע בין מיליונים לעשרות מיליונים, תלוי את מי שואלים – חזרו.

“בשבוע האחרון”, אומר גורם המעורה בפרשה, “החלו החריקות. צ’קים של החברה חזרו, מה שהוביל לכדור שלג מתגלגל ולחרושת שמועות אצל מי שהפקידו בידו את כספם. הערב, אחרי שהכל התפוצץ, כבר אין עם מי לדבר. הצבי שעל הקרן שלו הניחו מאות את כספם – קרס”.

הוא מוסיף: “הרבה מאוד משפחות ואברכים, כמו גם אנשי עסקים תלויים בו. מדובר, להערכתי, במעילה בסדר גודל של עשרות מליוני שקלים, שתפגע במאות משפחות מהציבור החרדי”.

בעל החברה ניהל גם עסקים מסועפים עם בעלי צ’יינג’ים וחלפנים רבים בבני ברק, ירושלים ואלעד, שהשקיעו אצלו את כספם.

“שורה ארוכה מאוד של צ’יינג’ים יהיו מחר בבוקר סגורים, ושורה אינסופית של אברכים הולכים לאכול את הכובע שלהם”, אומר הגורם המעורה בפרשה.

• האם החלפן נמלט מהארץ?

“בשמונה בערב הוא היה פה, בארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות