הנשיא על הגיוס: “הנימוק שהם חרדים – תירוץ. שיעשו אזרחי”

הנשיא תקף את ההסכם של הליכוד ויהדות התורה: "אינטרס הראשוני של כל מערכת צריך להיות כן ללימודי ליבה. זהו צורך של החרדים להבין מה זה מתמטיקה ושאר מקצועות הליבה" • תקף האפלייה: "החרדים והערבים שלומדים, לצערי לא מתקבלים לעבודה פעמים רבות, עקב דעות קדומות למיניהם"
אריה ריבקינד
י"א אייר התשע"ה / 29.04.2015 22:27

 נשיא המדינה רובי ריבלין נשא דברים הערב (רביעי) ב’פורום הפיס לחינוך וכלכלה’ בירושלים, ותקף את ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה. 

“העובדה שאני שומע כעת שלימודי הליבה הם אחד מההסכמים שיתגבשו היא טעות, קודם כל מצד החרדים”, אמר הנשיא. “לצערי הרב האינטרס הראשוני של כל מערכת צריך להיות כן ללימודי ליבה. זה לא אמור להיות תנאי למו”מ. זהו צורך של החרדים להבין מה זה מתמטיקה ושאר מקצועות הליבה.

“נושא לימוד התורה הוא לא תירוץ כדי לבטל את החברה החרדית משאר החברות, כשמכריחים אדם שלא יכול ללמוד תורה – עושים לו עוול גדול.

הנשיא הוסיף: “מחובתנו לנהל דיאלוג עם ההנהגה החרדית. בחוק השוויון הנימוק שהם חרדים הוא תירוץ, הם והערבים בהחלט יכולים לעשות שירות אזרחי”.

אלא שבהמשך הנשיא סתר מעט את דבריו והדגיש כי לא ניתן לכפות לימודים: “בישראל אנו חיים בקבוצות, לכל אחת מהן יש את מערכת הלימוד שלה. אי אפשר לכפות מערכת חינוך על מי שלא רוצה אותה.

“אין כבר מיעוט בישראל, מערכת החינוך בירושלים של החרדים והערבים הופכת לרוב. אנו צריכים לתת את דעתנו על כך שמגזרים מסוימים רוצים להיכנס אלינו למערכת החינוך המרכזית אבל לא יודעים עברית. אלו דברים שהייתי נותן עליהם את הדעת כשר חינוך. לצערי הרב כל קהילה ועדה בישראל מתבצרת בעמדתה ובנה חומות כלפי חוץ”.

יחד עם זאת, הנשיא תקף את העובדה ש”החרדים והערבים שלומדים, לצערי לא מתקבלים לעבודה פעמים רבות, עקב דעות קדומות למיניהם, מתקשים אפילו בסטאז’ של עריכת דין”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הזמן חשבתי שהוא שונה החרדים עכשיו הוא הוכיח את השנאה נגד החרדים
    29/04/2015 22:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כל הזמן חשבתי שהוא שונה החרדים עכשיו הוא הוכיח את השנאה נגד החרדים

  2. אני עם הנשיא
    30/04/2015 03:16
    תומר
  3. מוכיח את עצמו בן אדם של כל האנשים

    ולמגיב למטה – מספיק לקרוא לכל מי שאומר משהו אחר מכם “שונא חרדים”. תפסיקו להשתיק בני אדם!

  4. לפיד
    30/04/2015 20:26
    א. ש
  5. לפיד תתחיל להפנים העם בחר ביבי