נתניהו הציע לבוז’י 6 תיקים, אבל הרצוג דרש גם רוטציה

בכיר במערכת הפוליטית טוען: הפגישה החשאית בין נתניהו להרצוג דווקא התקיימה ואף דובר בה על חלוקת תיקים פוטנציאלית • ההצעה: שישה תיקים ובהם החוץ, החינוך והכלכלה • דרישת יו"ר המחנה הציוני לרוטציה בשנה הרביעית העלתה המגעים על שרטון • במחנה הציוני זועמים: "אנחנו חוששים שהמגעים יימשכו. הסיפור הזה שם אותנו במבוכה גדולה"
יוני גרין
כ"ו ניסן התשע"ה / 15.04.2015 09:51

האם נפגש ראש הממשלה עם יו”ר המחנה הציוני והציע לו הצעה להצטרף לממשלתו? בעוד ח”כ יצחק הרצוג מכחיש מכל וכל את הפרסום של איילה חסון בערוץ 1 שלשום על הפגישה החשאית, העיתון ‘מעריב’ מדווח כי גורם בכיר במערכת הפוליטית טוען שהפגישה דווקא התקיימה ואף דובר בה על חלוקת תיקים פוטנציאלית.

הפרסום של איילה חסון ממשיך להסעיר את המערכת הפוליטית ולהדאיג רבים במחנה הציוני כמו גם בליכוד ובמפלגות הימין.

גורם בכיר במפלגה אמר ל’מעריב’, כי להערכתו, על אף הכחשותיו של הרצוג, נפגשו השניים מתוך כוונה אמיתית להוביל מהלך להקמת ממשלת אחדות. לדבריו, “כל חברי הכנסת במפלגה מופתעים וכועסים, ואנחנו חוששים שהמגעים ביניהם יימשכו. שוחחנו עם הרצוג, שניסה להרגיע את השטח ואמר לנו שלא היו דברים מעולם. כך או כך, כל הסיפור הזה שם אותנו במבוכה גדולה”.

בכיר במערכת הפוליטית אמר ל’מעריב’, כי למיטב ידיעתו נפגשו נתניהו והרצוג ודיברו על האפשרות להקים ממשלה רחבה. לדבריו, ההצעה שעלתה על השולחן הייתה שישה תיקים שיקבל המחנה הציוני, ובהם החוץ, החינוך והכלכלה, בהנחה שהסיעה לא תתפצל כתוצאה ממהלך כזה.
עם זאת, לדברי הבכיר, דרישתו של הרצוג לרוטציה בשנה הרביעית העלתה את המגעים על שרטון.

יו”ר סיעת העבודה, ח”כ איתן כבל, אמר בתגובה: “נפגשתי עם הרצוג והוא אמר לי שלא הייתה פגישה כזו. גם על המגעים עם לבני ידעתי מתחילת הדרך, אז למה שלא יאמר לנו את האמת?” ח”כ איציק שמולי הוסיף: “אין לי מושג אם הייתה פגישה או לא, אבל מהשיחות הרבות שהיו לי עם הרצוג הוא הבהיר לי שאין שום שינוי בעמדתו ופניו לאופוזיציה. אין לי סיבה שלא להאמין לו”.

בראיון לתכנית הבוקר של ‘רשת’ בערוץ 2 טען הרצוג כי לא הוצעו לו ולמפלגתו שישה תפקידי שר, כפי שדווח הבוקר ב’מעריב’.

“לא היה ולא נברא – פשוט ידיעה מצוצה מהאצבע”, אמר הרצוג, “הוא לא הציע, לא היה משא ומתן”.

הרצוג הוסיף: “אין שום קשר. זה לא יאומן – כל יום אני או דובריי צריכים להדוף שמועה אחרת, ופשוט אין”.

חסון, לעומת זאת, ממשיכה לעמוד בתוקף על נכונות הידיעה ואמש סיפרה במהדורה המרכזית של הערוץ הראשון כי גם מקום המפגש בין השניים ידוע לה, וכך גם זהות הגורם אשר אצלו הם נפגשו.

במקביל, ח”כ דודי אמסלם פנה אמש (שלישי) אל יו”ר סיעת הליכוד, ח”כ זאב אלקין, בדרישה לכנס בדחיפות את הסיעה כדי לדון בהקמת ממשלה לאומית.

לדברי אמסלם, האפשרות להקמת ממשלת אחדות עם המחנה הציוני מנוגדת להבטחות שניתנו לבוחרים ותמנע את מימוש מדיניות הליכוד. “הבטחנו לציבור בלי בוז’י וציפי, הציבור מצפה מאיתנו שנקיים הבטחות. חברי סיעה רבים מצטרפים לדעתי, לא ניתן יד לממשלה כזאת”, הבהיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות