ה’קן’ התרוקן? כך תעצבי מחדש את החדרים שנותרו ריקים

הילדים עזבו את הבית ופתאום אתם מוצאים את עצמכם עם חדר או שניים ריקים וללא שימוש • למי שמתלבט מה ניתן לעשות בחדרים אלו, מציע אורנית בכור ליבנה, מנהלת תחום אדריכלים והשראה בצבע בנירלט, רעיונות פשוטים, יעילים וקלים ליישום
תמי גיל
כ"ח ניסן התשע"ה / 17.04.2015 16:21

 חדר אורחים

חדר האורחים הוא חדר המיועד לאורחים מזדמנים ולאחסון פריטים שונים. מאחר ודיירי החדר מתחלפים והאורחים יכולים להיות ילדים או מבוגרים, נשים או גברים, נצבע את החדר בצבע מזמין, נעים וביתי שמתאים לכולם כאחד.

גוונים שיכולים להתאים הם: אפרסק, שמנת על גווניה השונים, לבנים שבורים וכד’, כשהמטרה היא,גוונים שקטים ולא עזים.

חשוב שהחדר יהיה מאוורר ומזמין על מנת שהאורח ירגיש בנוח. מכיוון שזהו חדר אורחים והריהוט מינימלי, זה המקום להשקיע בארון קיר גדול בו נוכל לאחסן מיני פריטים שלא מצאנו מקום עבורם בחדרים אחרים.

על מנת להוסיף טקסטורה שתשלים את המראה נוכל להשתמש בקריסטל BRUSH – צבע בעל מראה מנצנץ עדין. הקריסטל BRUSH מגיע במבחר גוונים מרהיבים ומוסיף לכל חדר מראה אלגנטי מרהיב. את הקריסטל BRUSH מומלץ ליישם על-גבי קיר אחד בלבד.

נירלט

חדר כושר

חדר כושר ביתי הוא ללא ספק פריבילגיה וחדר בבית הנמצא ללא שימוש, הוא בהחלט סיבה טובה להסב אותו לטובת חדר כושר ביתי.

בבואנו לעצב את חדר הכושר הביתי שלנו, יש לבדוק תחילה את כמות וגודל המתקנים שנרצה להכניס לחדר כאשר פה יש לשים לב ולא להעמיס יתר על המידה, חשוב להשאיר מעברים נוחים בין מתקן למתקן.

רצוי לדאוג שהחדר יהיה ממוזג ומאוורר. רצוי להשאיר אור יום טבעי ולא לחסום את החלונות עם מתקנים גבוהים.

בחדרי הכושר בהם האדרנלין בין כה גבוהה נמליץ לאזן את רמת אנרגיה על ידי שימוש בגוונים ממשפחת הגוונים הקרים, כמו ירוקים מרעננים וכחולים מצננים, בכולם נבחר את הגוונים הפסטלים.

לא מומלץ להשתמש בגוונים חמים (כמו כתומים, אדומים, ורודים) על מנת לא להעמיס עוד אנרגיה וחום.

במידה ונרצה לייחד את החדר בעיצוב מעניין נשלב מלבד גוונים גם טקסטורה. הטקסטורה שתתאים לחדר כושר היא טיח ונציאנו (סטוקו). זהו טיח משחתי בגימור מבריק וחלק המקנה לקיר מראה של שיש מבריק ונקי ולכן מתאים לריענון וצינון החדר.

 נירלט

חדר משחקים

עכשיו כשיש נכדים קטנים בתמונה, זה הזמן להסב את אחד החדרים הריקים בבית לחדר משחקים לטובת הנכדים שבאים לבקר.

מה שחשוב בחדר משחקים, זה לנטרל את העומס שנגרם בד”כ מריבוי פריטים וצעצועים ולדאוג מראש לכמה שיותר פתרונות אחסון פרקטיים וידידותיים לילדים כדי לשמור על הסדר בחדר.

ניתן לרהט את החדר בארוניות עם מגירות נשלפות ובארונות עץ או פלסטיק, המתאימים לאחסון צעצועים ומשחקים.

על מנת לשמור על השמחה בחדר נבחר בגוונים ילדותיים ושמחים כמו ירוקים, צהובים, כחולים, ורודים, כתומים וסגולים ואף נעשה שילובים שונים בניהם.

בחדר המשחקים ניתן להעז יותר, מכיוון שזה אינו חדר המשמש למטרות מנוחה ושינה, אך כמובן לא לשכוח לקחת בחשבון את צבעי המשחקים והצעצועים ולא ליצור יותר מידי עומס.

ttt

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות