הסתה לגזענות: בית משפט גזר 11 חודשי מאסר על ראאד סלאח

על ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית נגזר כבר עונש בשל הסתה לאלימות, וההחמרה מגיעה בשל ההסתה לגזענות • ביצוע המאסר יעוכב עד להכרעה בערעור שעשוי סלאח להגיש על גזר הדין בבית המשפט המחוזי
חיים טוויל
ו' ניסן התשע"ה / 26.03.2015 18:17

שופטת בית משפט השלום בירושלים גזרה היום (חמישי) עונש של 11 חודשי מאסר על ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, בגין הסתה לגזענות.

נוסף על עונש המאסר בפועל נגזרו על סלאח 8 חודשי מאסר על תנאי. ביצוע גזר הדין יעוכב עד להכרעה בערעורו של סלאח, אם יבחר לערער.

העונש מהווה החמרה של העונש שהוטל עליו לפני כשנה, לאחר שלעבירת ההסתה לאלימות בה הורשע לפני כשנה וחצי, הוסיף בית המשפט המחוזי בירושלים גם את עבירת ההסתה לגזענות.

בגזר הדין נכתב, כי המקרה בגינו הורשע סלאח חמור יותר מהמקרים שנדונו בעבר בבתי משפט בישראל, “וזאת בהתחשב במעמדו, בנסיבות בהן נשא את דבריו המסיתים, ופוטינציאל הנזק האינסופי שטמון בהם”.

כתב האישום נגד סלאח עסק בדרשה שנשא השייח’ סלאח בחודש פברואר 2007 בפני מאות מתפללים ומול כלי תקשורת רבים, במסגרת תפילות יום השישי.

השייח’ סאלח  – שהורחק בצו בית משפט מתחומי העיר העתיקה בירושלים – ורבים משומעיו שנמנעה מהם הכניסה להר הבית באותו יום, קיימו תפילה המונית ברח’ בן הדייה בשכונת ואדי ג’וז, במהלכה נשא דרשת הסתה לאלימות ולגזענות, אל מול מיקרופונים ומצלמות התקשורת.

דברי השייח’ סלאח כללו התבטאויות קשות כנגד השלטון הישראלי וכוחות הביטחון, אשר שיאן בקריאה ברורה לעולם המוסלמי לפתוח באינתיפאדה אלימה לשחרור ירושלים ומסגד אל אקצא, בגינה הורשע השייח’ סלאח בהסתה לאלימות.

לאורך כל הדרשה השתמש השייח’ סלאח במילה “דם” בהקשרים רבים, כשהוא מייחס לשלטון הישראלי ולכוחות הביטחון ביצוע מעשי טרור ורצח בחפים מפשע. בגין שימוש נוסף ב”אלמנט הדם” בדרשת השייח סלאח ייחסה לו המדינה עבירה של הסתה לגזענות.

סניגורו של סאלח, עורך הדין אביגדור פלדמן, אמר לגל”צ: “בזמן שבו אנחנו שומעים גם מפי ראש הממשלה וגם מפי מי שהיה שר החוץ ביטויים גזעניים ובוטים ביותר, ביטויים המכנים את הציבור הערבי גיס חמישי ובוגדים ומתייחסים להצבעת הערבים כפגיעה במדינה, הביטויים של ראאד סלאח מתגמדים לעומתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות