נתניהו סיכם עם משה כחלון: אתה שר האוצר הבא

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר 'כולנו' נועדו לפגישה ראשונה לאחר שנה וחצי - וסיכמו: כחלון יכהן כשר האוצר • מוקדם יותר היום נפגש ראש הממשלה עם אביגדור ליברמן: "היתה פגישה טובה" • ומי נשאר לסוף התור? כמובן, ראשי הסיעות החרדיות
אליעזר היון
ד' ניסן התשע"ה / 24.03.2015 20:44

תתחילו להתרגל: שר האוצר משה כחלון. ראש הממשלה נפגש הערב (שלישי) עם יו”ר מפלגת ‘כולנו’, משה כחלון וסיכם אתו כי יכהן כשר האוצר הבא של מדינת ישראל.

הפגישה עם משה כחלון, שנערכה לאחר שנה וחצי בה לא נפגשו שני האישים, התקיימה כחלק מסבב שיחות שמקיים ראש הממשלה עם ראשי הסיעות המיועדים להצטרף לממשלתו.

המשא ומתן הקואליציוני הרשמי יחל רק לאחר שהנשיא יטיל על נתניהו את התפקיד, אך בליכוד מאשרים כי נתניהו נפגש עם ראשי הסיעות לצורך שיחות אישיות, בהקשר לקואליציה הנרקמת.

אתמול, נפגש ראש הממשלה עם יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט. על פי מקורות המקורבים לנתניהו ובנט, נושא התיקים בממשלה הבאה לא עלה בשיחה ביניהם. הפגישה לא הוגדרה כפגישת משא ומתן קואליציוני, ובנט רק רצה לוודא שתוקם ממשלה לאומית.

מוקדם יותר היום, נפגש ראש הממשלה עם יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. בערוץ 2 דווח כי במידה ומפלגתו תקבל שני תיקים, ליברמן צפוי למנות את סופה לנדבר לשרה השנייה מטעם המפלגה – ולא את ח”כ אורלי לוי-אבקסיס, הממוקמת במקום השני ברשימה.

ליברמן ונתניהו דנו בהרכב הממשלה המתגבשת לקראת המשא ומתן הקואליוציוני.

“היתה פגישה טובה, לא הובטח לי שום דבר”, אמר יו”ר ‘ישראל ביתנו’, שטען כי הוא מתאים לשמש כשר הביטחון הבא אך סרב לומר אם יתעקש על כך.

מי שנותרו אחרונים בסבב הפגישות הן שתי הסיעות החרדיות, למרות שש”ס גדולה מישראל ביתנו.

המשא ומתן הקואליציוני, שיחל לאחר שנשיא המדינה יטיל מחר על נתניהו את תפקיד הרכבת הממשלה, יתקיים בבניין הכנסת הכנסת בירושלים. זאת בניגוד לפעמים קודמות, אז נוהל המשא ומתן בכפר המכביה ברמת גן.

בליכוד הסבירו כי ההחלטה נועדה לחסוך בעלויות כספיות שבקיום המשא ומתן בכפר המכביה וכן כדי לקצר את ההליך.

בתוך כך, מביעים בכירים בליכוד עמדה לפיה מספר התיקים שתקבל מפלגת השלטון צריך לשקף את מספר המנדטים שקיבלו. בין הח”כים הצפויים לקבל תפקיד מיניסטריאלי נמצאת חברת הכנסת מירי רגב שאמרה היום לערוץ הכנסת כי תרצה לקבל את משרד השיכון. ”אני חושבת שזה אחד התיקים החשובים החברתיים. אין לי ספק שנוריד את מחירי הדיור”.

רגב הוסיפה: ”יש אישה אחת ששברה את תקרת הזכוכית בפריימריז וזו מירי רגב. ראו אותי בשטח בכל מקום בארץ בבחירות האלו. גם רווחה מעניין אותי, בטחון פנים מעניין אותי. אף אחד לא מצפה שהתפקידים שישארו לנו יהיו לתפקיד ועדת קישוט בכיתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לראות את התמונה בגדול!!!
    25/03/2015 01:22
    יצק
  1. לאומיות, חברתיות ומסורת- זה הקו שמחבר את כל הקואליציה.

    אז בואו נא נראה איך ניתן להרכיב את הדברים החשובים:
    חינוך- חוטובלי. היא דתיה ולאומית.
    משפטים- יריב לוין. הוא לאומי ומסורתי.
    דתות סגן שר- בן דהן. הוא לאומי, דתי וחברתי. על זה צריכים להתעקש גם ליברמן, הליכוד וכחלון- שהדת תהיה מסבירת פנים וציונית!!!
    חוץ- בנט. ללא ספק הסברה מצויינת לעולם.
    אוצר- כחלון כמובן.
    סגן אוצר וועדת כספים- מתחלק בין אגודה לבית היהודי.
    פנים- דרעי לצערנו.
    תיק חברתי- מירי רגב שמייצגת 50% מהעם הפשוט.
    שיכון, כלכלה- ארדן וכץ.
    בטחון פנים- ליברמן.
    קליטה/חברתי- מפלגת ליברמן.
    תחבורה, תקשורת, תשתיות, מודיעין, איכות הסביבה, הנגב והגליל, אזרחים ותיקים, חקלאות, מדע, תרבות, סגנים- אלקין, שטייניץ, סילבן, שקד, מרגי, גלנט, מפלגת כחלון, אריאל, מייקל אורן, דנון, הנגבי.
    בריאות- ליצמן