החרדים המליצו לנשיא: ביבי • ליצמן: “לא נשב עם לפיד”

הליכוד, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה המליצו לנשיא ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו • היום: 51 ח"כים המליצו על נתניהו לעומת 24 שהמליצו על הרצוג • ריבלין שאל את נציגי יהדות התורה האם יתמכו בממשלה רחבה - ליצמן וגפני ענו: "יש כאלה שלא נהיה מוכנים לשבת אתם" • פרוש: למען כבוד הפוליטיקאים אסור להריץ רעיון של אחדות
יוני גרין
ב' ניסן התשע"ה / 22.03.2015 17:19

חברי סיעת יהדות התורה הגיעו אחר הצהריים (ראשון) למשכן הנשיא, והודיעו לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, כי הם ממליצים להטיל את הרכבת הממשלה הבאה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בכך מגיע מספר הממליצים על נתניהו ל-51, לאחר שסיעות הליכוד, הבית היהודי וש”ס כבר הודיעו לנשיא כי הם ממליצים על נתניהו. על הרצוג המליצו 24 ממליצים – חברי סיעת המחנה הציוני.

סיעת יהדות התורה חתמה את ההתייעצויות של הנשיא להיום. מחר יימשכו ההתייעצויות עם סיעות יש עתיד, שטרם החליטו על מי להמליץ, ואחריהם חברי סיעת כולנו, שצפויים לאור תוצאות הבחירות להמליץ על בנימין נתניהו. חברי סיעת ישראל ביתנו צפויים להמליץ על נתניהו, למרות שהחלטה רשמית בנושא טרם יצאה. את סבב ההתייעצויות ינעלו חברי סיעת מרצ, שצפויים להמליץ על יצחק הרצוג.

ריבלין, התייעצויות

בפגישה עם הנשיא אמר ח”כ יעקב ליצמן: “אנחנו ממליצים על ח”כ בנימין נתניהו. לא סוד שעברנו שנתיים קשות מאוד בממשלה הקודמת. לצד לפגיעה בנושאים דתיים היתה גם פגיעה בחלשים ובקצבאות ילדים. אנו מקווים שהממשלה שתוקם תהיה יותר חברתית”.

ליצמן הוסיף: “היתה מערכת בחירות קשה מאוד. גם השנתיים האחרונות היו קשות עבורנו. אני מקווה שיפתח פתח חדש שנוכל לעזור לחלשים ולפריפריה. מקווה שהממשלה תחזיק מעמד קדנציה שלמה, זה לא מובן מאליו”.

נשיא המדינה ריבלין העלה בפני חברי סיעת יהדות התורה את האפשרות של ממשלה רחבה. “יתכן מאוד שבצד כל הנושאים שאתם בקיאים בהם היטב, הנושאים המדיניים והלחצים שישראל תעמוד בקדנציה הקרובה מחברינו הטובים ביותר באירופה וארה”ב מחייבים ממשלה רחבה שכלפי העולם כולו, היא תהיה מחוייבת להראות עוצמה חזקה מצד הציבור בישראל. צריך לראות שהממשלה תהיה כמה שיותר רחבה”, אמר הנשיא.

ריבלין התעניין אם חברי יהדות התורה יתמכו בנתניהו גם אם הקואליציה תהיה רחבה מזו המסתמנת.

ריבלין, התייעצויות

ליצמן השיב כי הדבר תלוי בזהות המצטרפים. גם ח”כ משה גפני הבהיר כי אם יהיו שינויים בהרכב הממשלה המסתמנת “יש כאלה שלא נהיה מוכנים לשבת אתם”.

ח”כ מאיר פרוש השיב גם הוא לנשיא, כי למען כבודם של הפוליטיקאים אסור להריץ רעיון כזה של ממשלת אחדות.

לאחר הפגישה עם הנשיא התייצבו נציגי יהדות התורה בפני העיתונאים. ליצמן אמר: “לפיד השפיל אותנו. אין סיבה שנהיה חברים. לא נשב איתו בממשלה. לא נוותר על ועדת הכספים”.

ח”כ גפני: “אנחנו מפלגה חברתית ומוכנים לעבוד קשה בשביל העם. הודענו גם לנשיא שאנחנו מוכנים לעבוד קשה. קיבלנו קולות רבים מציבור שאינו דתי. כשיתחיל המשא ומתן נדבר על התיקים”.

ח”כ פרוש: “העם אמר את דברו – אין מקום לממשלת אחדות”.

בפגישה שהתקיימה קודם לכן עם נציגי ש”ס אמר הנשיא: “כירושלמי שלא הצטיין בחשבון, עד לשעה זו המליצו 45 חברי כנסת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ו-24 על יו”ר המחנה הציוני יצחק הרצוג”.

ח”כ יצחק כהן מש”ס הביע תקווה שתקום ממשלה יציבה וחזקה, מהר ככל האפשר, כדי שתדע להתמודד עם האתגרים הרבים שעומדים לפתחה של ישראל.

ריבלין, התייעצויות

בתוך כך, יו”ר ש”ס אריה דרעי קיים בצהרים פגישה ראשונה עם צוות המשא ומתן של הליכוד. דרעי נועד עם חברי הכנסת זאב אלקין ויריב לוין, המנהלים את המשא ומתן להרכבת הממשלה מטעם ראש הממשלה. מדובר בפגישה הראשונה בין הצדדים ובפתיחת המשא ומתן בין ש”ס לליכוד.

במקביל הקימו בש”ס צוות מו”מ הכולל את השר לשעבר אריאל אטיאס, אחיו של אריה דרעי – עו”ד שלמה דרעי, עו”ד נדב עשהאל, ויהודה אבידן.

ביהדות התורה מי שמנהלים את המו”מ הם הח”כים יעקב ליצמן, משה גפני ומאיר פרוש. לקראת שלב הניסוחים והחתימות יסגור עו”ד יעקב וינרוט את הקצוות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצדיעים לג'....
    23/03/2015 08:06
    ימנית
  1. תמשיכו בזו הדרך …..
    רק כך תצליחו!!!!
    לא נכנעים לשמאל………..