אושר: אגרת השידור תבוטל; לפיד: ניתוק הפוליטיזציה

הממשלה אישרה הרפורמה ברשות השידור 18 תומכים מול שני מתנגדים • האגרה צפויה להתבטל במרס 2015 • בנט תקף את פרץ: "תמשיך להגן על הוועדים במקום על המיליונים שכולנו משלמים"
נחמן וייס
ד' אייר התשע"ד / 04.05.2014 14:35

היום דנה הממשלה בישיבתה השבועית בעניין הרפורמה ברשות השידור, אותה גיבש שר התקשורת מסיעת הליכוד גלעד ארדן, ולסיום אישרו השרים את הרפורמה, ברוב של 18 תומכים מול שני מתנגדים – השרים ישראל כץ ועמיר פרץ. על פי התוכנית, האגרה צפויה להתבטל במרס 2015.

“אנחנו באים לממש סוף סוף את הרפורמה, שעיקרה הוא קודם כל שאזרחי ישראל יפסיקו לשלם אגרת טלוויזיה מהשנה ובכך יבוטל המס הזה, שגובהו יותר מ-300 שקל בשנה לכל משפחה”, אמר נתניהו בפתח הישיבה. “השידור הציבורי יעבור רפורמה משמעותית שתחזק אותו מאוד. עובדי הרשות הטובים ימשיכו לעבוד ברשות החדשה, ואלה שיפרשו יזכו לתנאים הוגנים. יש בה בעיות, אבל הכיוון הוא מוצלח”.

בהמשך כינה ראש הממשלה את הרפורמה ברשות השידור “חיונית”, אך הבהיר כי זה אינו סוף פסוק. הוא פנה לשר ארדן ואמר לו: “אני מאוד מעריך את העובדה שאתה גלעד מביא את הרפורמה הזאת לפנינו. היא לא בלי בעיות, היא בוודאי גם תעבור שינויים כאלה ואחרים במהלך החקיקה, אבל הכיוון ברור והתוצאה לדעתי גם מובטחת. אנחנו רוצים שידור ציבורי חזק, הוא צריך להיות יעיל והוא צריך לעבור שינוי שקוראים לו במשך שנים רבות”.

במהלך הישיבה התפתח עימות בין שר הכלכלה נפתלי בנט שהטיח לעבר השר להגנת הסביבה עמיר פרץ: “תמשיך להגן על הוועדים במקום על המיליונים שכולנו משלמים. אין כאן מתפקדי עבודה, לא צריך את הנאום הזה”.

שר התקשורת גלעד ארדן אמר כי “הרפורמה להצלת השידור הציבורי יצאה לדרך, המהלך יוביל לביטול אגרת הטלוויזיה ויחזיר את רלוונטיות לשידור הציבורי, עם הקמת שלושה ערוצי טלוויזיה חדשים. הצעת החוק קובעת כי רשות השידור תיסגר רק לאחר שהשירות הציבורי החדש יחל בפעילותו. לאזרחי ישראל מגיע שידור ציבורי טוב יותר ואנחנו בדרך להשיג מטרה זו. אני מודה לראש הממשלה ולשרים על תמיכתם”.

שר האוצר יאיר לפיד התייחס לנושא ואמר: “אני בעד שידור ציבורי, זה חשוב וראוי ודווקא בגלל זה אני בעד המהלך. רשות השידור הפכה להיות חברה ממשלתית שאין שום ביקוש למה שהיא מייצרת. דבר חשוב נוסף הוא ניתוק הפוליטיזציה. ממשלות מתחלפות ורשות השידור צריכה להישאר מנותקת מהפוליטיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות