18 נשים חרדיות התגייסו למשטרה: יפעלו כחוקרות

במשטרה פותחים את השער בפני נשים מהמגזר החרדי: הושלם גיוס של 18 נשים, אליהן תצטרפנה שתי שוטרות חרדיות שכבר משרתות • בעוד כחודש הן יעברו קורס חוקרים במשטרת ישראל וישתלבו בתפקידים לשמם התגייסו
בני קרט
ד' אייר התשע"ד / 04.05.2014 12:26

גברתי השוטרת, אינני אשם: 18 נשים חרדיות התגייסו בימים אלו לשירות במשטרת ישראל- ולאחר קורס מיוחד תחלנה לפעול כחוקרות.

בינואר 2012 פנו גורמים בכירים במשטרת ישראל, באמצעות הרב אשר מלמד, רב מחוז מרכז במשטרת ישראל, ובפיהם משימה:  גיוס נשים מהמגזר החרדי לתפקיד חוקרות במשטרה.

הרעיון שנולד עוד קודם החל לקרום עור וגידים, וכבר בשלב ראשוני ביקשה קבוצת נשים חרדיות להצטרף לשורות המשטרה. תנאי העסקה במשטרה, לבעלי השכלה וקורסי השלמה – נחשבים כמועדפים. אלא שמשטרת ישראל הגיעה אל שלב הגיוס המעשי, כשהיא אינה ערוכה והגיוס התעכב. הנשים, שבחלקן היו אמהות המטפלות בבתים ומשפחות, לא יכלו להמתין זמן רב מדי בחיפושן אחר מקורות פרנסה, ועד שבמשטרת ישראל החליטו לממש את הגיוס – היו כבר רובן שקועות במקומות עבודה אחרים.

מי שכן דבקו באתגר והמתינו, עברו מבדקים ומבחנים – שבסיומם נותרו שתי נשים. אלא שגם אז התברר, כי משטרת ישראל עדיין אינה ערוכה לקליטתן: המפכ”ל והשר לביטחון פנים דחקו – והמפקדים התכתשו. לנשים הובטח כי הלימודים בבית הספר לשוטרים, לא יקשו על המסגרת המשפחתית, אלא שמפקד בית הספר סירב לאפשר סדר לימודים יומי, ללא שינה במקום.

לבסוף התקבלו שתי הנשים כשוטרות במרכז השליטה של המשטרה,  בהפרש של שבועיים זו מזו. גם שם לא ביקשו הנשים תנאים יחודיים ועדיין התגלו קשיים, אולם מפכ”ל המשטרה התעקש כי הנשים תשרתנה כשוטרות ולא כאזרחיות העובדות במשטרה. זאת, כדי להיטיב עם תנאי עבודתן. התמדתן במשימות הוכיחה לממונים כי ניצבות בפניהם שוטרות מסורות ואחראיות המבצעות את תפקידן כנדרש, ותפוקת עבודתן ומקצועיותן מיצבה אותן כמועדפות.

בימים אלו השלימה משטרת ישראל את הגיוס השני, והוא כולל 18 נשים. אליהן תצטרפנה שתי השוטרות המשרתות כבר כיום, והן תצאנה בעוד כחודש לקורס חוקרים במשטרת ישראל, כשלאחריו ישתלבו בתפקידים לשמם התגייסו בשני מרחבים שונים.

בשל המחלוקות בין המחלקות השונות, תעבורנה הבנות את קורס החוקרים ללא לימודי בית הספר לשוטרים. זאת, על אף שיצטרכו לעמוד במבדקים והמבחנים הנדרשים מכל שוטר.

בשלב זה יכול הרב אשר מלמד לשחרר אנחת רווחה. אחרי שנתיים וחצי הוא הצליח במשימה שהוטלה עליו מגבוה: להעמיד פרויקט של קליטת נשים חרדיות כשוטרות, וזאת בתקופה בה העמיק הקרע בין הממסד השולט ורשויות החוק לבין המגזר החרדי.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שוטרות חרדיות
    04/05/2014 13:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הצחקתם אותי שוטרות חרדיות הרגע שהם שוטרות הם כבר לא חרדיות זה נגד דעת תורה והלכה שוטרות וחרדיות זה שתי מושגים שאין קשר אחד לשני

    • אני   04/05/2014 14:11

      לא כתוב בשום מקום שאסור לאישה להיות שוטרת, מה גם שהיא לא שוטרת ברחוב אלא חוקרת, לשם השוואה אין שום הבדל בין החוקרת לבין האשה שעובדת כמזכירה בחברה מסוימת.
      לכתבה עצמה, קצת מוזר כל הגיוס שלהן. בבי”ס לשוטרים אי אפשר לנסוע הביתה לי-ם כל יום כי הבי”ס נמצא ליד קרית אתא, בהנחה שנשים אלו מתגוררות במרכז או בי-ם. הבי”ס חובה, כל שוטר חייב לעבור שם, במיוחד האלה היוצאים לקורסים כמו חקירה, בילוש והמקצועות האחרות.

  2. חרדיות
    04/05/2014 14:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. 1) הרב מלמד הוא לא רב חרדי, הוא מזרחניק, 2) השוטרות הן לא חרדיות, ואין לי מושג מה כן, אבל אשה חרדית לא מתגיסת למשטרה. אין רב חרדי שמתיר זאת.ולצערנו גם הדתיות שמשרתות רובן חוזרות לא דתיות.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   04/05/2014 14:19

      החלק מהנשים שהתגייסו הן חרדיות למהדרין וקיבלו אישור מרב קהילתן.

    • אלמוני   04/05/2014 14:38

      חרדיות לגמרי.
      ישמשו כחוקרות ילדים ונשים במקרי תקיפה.
      חבל סתם לקשקש מה שאינך יודע.

  4. שטיפת מח לא חרדיות ולא נעליים זה בא במטרה לבדוק
    04/05/2014 16:26
    צבי
  5. את התגובה של הקוראים ושל הציבור החרדי, אשה חרדית x שוטרת!

    • noko   05/05/2014 00:14

      זה אמתי

  6. עצוב
    04/05/2014 16:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. עד שהמשטרה מרימה את הכפפה ומאפשרת לחרדים נציגות בתחנות באיזורים חרדיים שישמשו כתובת למקרים של נשים מוכות, התעללות, הזנחה, פגיעות ואלימות בתוך המשפחה…
    באים ותוקפים.
    ההכשרה תהיה במרכז הארץ במקום בית ספר לשוטרים ותהיה בתנאים שיאפשרו לנשים לחזור הביתה בכל יום.

  8. מאוד קשה
    04/05/2014 17:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. לעבור את מבחני המשטרה בעיקר לתחום החקירות.
    אם הם עברו ימן שהם מוצלחות ויעשו כבוד למגזר…
    הלוואי ובכל תחנה תהיה נציגות כזו.
    כבוד לרב מלמד

  10. שוטרות במגזר החרדי?!!! לא בבית ספרנו.
    05/05/2014 08:02
    דעת תורה
  11. זה חילול שם השם ודבר זה עוד יוביל לאסונות כמו גזירת גיוס בנות