רשת ה-BBC: נחשפה זהותו של ג’ון הג’יהאדיסט, עורף הראשים מדאעש

על פי התחקיר מדובר במוחמד אמווזי, צעיר בריטי בן 26, שמתגורר ככל הנראה במערב לונדון • אחד מחבריו: "אין לי כל ספק שמוחמד אמווזי הוא אכן ג'ון הג'יהאדיסט הוא היה כמו אח עבורי, ואני בטוח שזה הוא".
אליעזר היון
ז' אדר התשע"ה / 26.02.2015 15:37

ג’ון הג’יהאדיסט’ – רעול הפנים של דאעש המצולם בסרטוני ההוצאות להורג של הארגון – נחשף, כך מדווחים כלי תקשורת בארה”ב ובריטניה.

על פי תחקיר של רשת ה-BBC מדובר במוחמד אמווזי, צעיר בריטי בן 26, שמתגורר ככל הנראה במערב לונדון ומוכר לכוחות הביטחון בממלכה.

אמווזי גדל במשפחה אמידה וסיים תואר בהנדסת מחשבים בקולג’. ב-2012 יצא לסוריה והצטרף לשורות המדינה האיסלאמית.

בראיון לוושינגטון פוסט אמר אחד מחבריו: “אין לי כל ספק שמוחמד אמווזי הוא אכן ג’ון הג’יהאדיסט הוא היה כמו אח עבורי, ואני בטוח שזה הוא”.

לפני כחצי שנה טען ראש ה-FBI ג’יימס קומי כי אנשיו הצליחו לזהות את המחבל רעול הפנים מארגון “המדינה האסלאמית”. קומי סירב לחשוף את שמו של האיש או את לאומו. בהמשך אמרו גורמים רשמיים בבריטניה כי ככל הנראה מדובר באזרח הממלכה המאוחדת, וטענו כי האיש הוא מאג’ד עבד אל-בארי, שעבד כראפר ונודע באזור מגוריו בלונדון בכינויים “ג’ין הליריקן”. כעת כאמור, טוען ה-BBC כי מוחמד אמווזי עומד מאחורי הפנים הרעולות בסרטוני ההוצאה להורג.

אמווזי הופיע בסרטונים בהם נראים מוצאים להורג העיתונאי האמריקני ג’ים פולי, העיתונאי הישראלי-אמריקני סטיבן סוטלוף, עובד הסיוע הבריטי דיוויד היינס, נהג המונית הבריטי אלן הננינג, עובד הסיוע הבריטי פיטר קאסיג, ושני אזרחי יפן, קנג’י גוטו, והארונה יוקאווה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות