1500 נערים מהעולם בכנס חב”ד • הנואם המרכזי: מזכ”ל האו”ם

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון יישא נאום מיוחד בפני 1500 בני נוער יהודים, שיגיעו מ-186 ערים ב-10 מדינות לשבתון בינלאומי מיוחד של רשת חב"ד לנוער שיתקיים בניו ניורק
שייע קליין
ו' אדר התשע"ה / 25.02.2015 10:19

מזכ”ל האו”ם באן קי-מון יישא נאום מיוחד בפני 1500 בני נוער יהודים, מכל רחבי העולם, שישבתו בשבת הקרובה בשכונת קראון-הייטס שבברוקלין, במסגרת שבתון בינלאומי מיוחד של רשת חב”ד לנוער – CTeen.

הנאום, שיוקלט מראש בוידאו, יוקרן במהלך אירוע חגיגי שייערך ביום ראשון וינעל את אירועי השבתון.

אתר חב”ד-COL, מדווח כי במסר שיעביר מזכ”ל האו”ם תהיה התייחסות לאירועי הטרור שהתרחשו בצרפת, ובהם הטבח במרכול ‘היפר כשר’ בפריז. בשבתון ישתתפו 100 בני נוער מצרפת.

אל 1500 בני נוער מתלווים 91 שלוחי חב”ד, 33 שלוחות, 96 מלווים ו-80 מתנדבים.

מה שהחל לפני שבע שנים כשבתון עם 50 משתתפים, הפך לאירוע שמושך אליו בני נוער מכל פינות הגלובוס. המשתתפים מגיעים מ-186 ערים ב-10 מדינות שונות בניהן ארה”ב, קנדה, ברזיל, ישראל, גרמניה, צרפת, אנגליה, אוסטרליה, הונג קונג וסינגפור.

רשת חב”ד לנוער – CTeen, הינו הארגון עם הצמיחה המתמדת הגדולה בעולם לבני נוער יהודים. לארגון שהוקם על ידי ‘מרכז לענייני חינוך’ של חב”ד בשל הצורך והחשיבות בטיפוח דור העתיד היהודי, ישנם כיום 150 סניפים ב-14 מדינות.

“המספרים מדברים בעד עצמם”, אומר הרב מנדי קוטלרסקי, מנהל משרדי ‘מרכז 302’. “זה לא שהמצאנו את הגלגל בפעילות עם בני נוער, אבל אנחנו עושים הכול בכדי להביא את הכלים והאמצעים הנכונים לשלוחים המתעסקים עם בני נוער, ובכך להפוך את הפעילות בעיר המגורים שלהם לחלק ממשהו עולמי שיגרום למהפך של ממש”.

במשך 72 שעות השבתון ייהנו המשתתפים מתוכנית מגוונת ומהנה שתכלול בין השאר, סיור באטרקציות המרכזיות של העיר ניו יורק, שבת באווירה יהודית עם הרצאות וסדנאות, הבדלה ציבורית בטיימס סקוור עם הזמר גד אלבז, ביקור באוהל של האדמו”ר מליובאוויטש, סיורים מודרכים אל הווי החיים היהודיים, כאשר את השבתון יחתום, כאמור, אירוע חגיגי.

“הארגון וההכנות לשבתון עם למעלה מ-1500 משתתפים מגיע עם הרבה אתגרים לא פשוטים”, אומר הרב שמעון ריבקין, מנהל ארגון CTeen.

המשלחת הגדולה ביותר לשבתון השנה תהיה של 150 בני נוער מפלורידה, כאשר מקליפורניה תגיע משלחת עם 110 משתתפים. המשלחת הגדולה ביותר מחו”ל תהיה מצרפת עם 100 בני נוער.

המשלחת השנייה בגודלה היא מאנגליה עם 37 משתתפים.

בשנה שעברה השתתפה לראשונה גם קבוצה של בני נוער מישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות