שופטי בג”צ קבעו: חנין זועבי וברוך מרזל יתמודדו בבחירות

זועבי ומרזל יוכלו להתמודד בבחירות לכנסת ה-20 • ההחלטה - ברוב של 8 שופטים; השופט אליקים רובינשטיין התנגד • ליברמן: "אות קלון על מצחה של הדמוקרטיה הישראלית" • בן גביר: "חומר הראיות נגד המחבלת היה חזק ומבוסס"
אריה ריבקינד
כ"ט שבט התשע"ה / 18.02.2015 16:06

שופטי בג”ץ קיבלו היום (רביעי) את עתירתם של ח”כ חנין זועבי מהרשימה הערבית המשותפת ושל המועמד במפלגת ‘יחד’, ברוך מרזל, נגד החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול אותם מלהתמודד לכנסת הבאה.

בכך הפך בית המשפט את החלטת ועדת הבחירות של הכנסת לפסול את השניים מהתמודדות.

ההחלטה התקבלה ברוב של שמונה שופטים לעומת מתנגד אחד, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין.

בשבוע שעבר קיבלה ועדת הבחירות המרכזית את העתירות שהוגשו נגד השניים ופסלה אותם מלהתמודד בבחירות הקרובות. בעד פסילת זועבי הצביעו 27 חברי הועדה ו-6 התנגדו. בעד פסילת מרזל הצביעו 17 חברים מול 16 מתנגדים.

בעקבות החלטת בג”ץ אמר יו”ר ‘ישראל ביתנו’, שר החוץ אביגדור ליברמן: “מתן האפשרות לחנין זועבי לכהן שוב בכנסת ישראל היא אות קלון על מצחה של הדמוקרטיה הישראלית, שאינה יודעת לנהוג כדמוקרטיה מתגוננת בעת הצורך”.

לדברי ליברמן, שמפלגתו הגישה את העתירה לוועדת הבחירות לפסול את זועבי, החלטת בית המשפט העליון “מצערת ומקוממת משום שכל מי שעיניו בראשו יודע שזועבי עברה על החוק האוסר על מי שתומך בטרור ובמאבק מזוין נגד מדינת ישראל או שולל את קיומה כמדינה יהודית לכהן בפרלמנט שלה.

“ההחלטה החוזרת ונשנית של בית המשפט העליון לשנות שוב ושוב את החלטת ועדת הבחירות בנוגע לפסילת מועמדותם של ח”כים ערבים שתומכים בטרור נגד ישראל מחייבת לחוקק את החוק מחדש בצורה כזו שבית המשפט לא יוכל לעשות זאת יותר, ו’ישראל ביתנו’ תעשה זאת מיד עם כינונה של הכנסת החדשה”.

עו”ד איתמר בן גביר, שייצג את ברוך מרזל אמר בעקבות ההחלטה, כי מדובר בהחלטה ‘חצי צודקת’: “לא היה ספק שיש לפסול את זועבי ולא לאפשר למחבלת אוייבת שונאת ישראל להתמודד בבחירות לכנסת.

“אין מקום להשוות אותה עם אוהב ישראל כמו ברוך מרזל מה גם שחומר הראיות נגד המחבלת היה חזק ומבוסס ואילו נגד מרזל לא היה כלום רק עתירה קנטרנית ופוליטית של אנשי שמאל קיצוני שלא יודעים דמוקרטיה מהי”.

ח”כ דני דנון מהליכוד אמר: “מקרה עזמי בשארה חוזר על עצמו בשנית. כך טעה בית המשפט העליון בעבר ואפשר לבשארה להתמודד לכנסת, וכך טעו גם היום עם אישור התמודדותה של חנין זועבי.

“מי שמובילה את גל ההסתה כנגד המדינה לא יכולה להיות חברה בכנסת. אמשיך לפעול לשינוי חקיקה שיאפשר את פסילתם של אויבי ישראל מלהיכנס לכנסת”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חברת הכנסת המחבלת
    18/02/2015 18:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אין ספק לשים את המנוולת הזו באותה שורה של ברוך מרסל זה דבר בלתי ניסבל ממש חילול כבודו של מרסל שהשם יאריך ימיו על חשבון ימיה של המחבלת הבזויה הזו