ביזיון בהלוויה: החסידים הכו את האדמו”ר המתחרה

תקרית אלימה: במהלך מסע הלווית הרבנית איטה גולדמן ע”ה, אמם של האדמו"רים מזווהעיל זצ”ל, היכו חסידי בנה האדמו"ר רבי שלמה, את אחיו האדמו"ר רבי גדליה משה • הסיבה: האדמו"ר המוחרם התקרב אל המיטה לומר 'קדיש' • הבן הורחק בחיי אביו מהחצר והקים בית מדרש נפרד
שמואל הכהן
ב' אייר התשע"ד / 02.05.2014 00:16

תקרית אלימה ומזעזעת: בעת מסע הלווית הרבנית איטה גולדמן ע”ה, אשת האדמו”ר רבי אברהם מזווהעיל זצ”ל, היכו חסידי בנה – האדמו”ר רבי שלמה, את אחיו.

האדמו”ר הקודם מזוויעל,  הרחיק בחייו את בנו הבכור, האדמו”ר רבי גדליה משה גולדמן מן החסידות, וקירב על פניו את אחיו הצעיר, האדמו”ר רבי שלמה גולדמן.

למרות זאת, בעת הלווית האב, לפני כשלוש שנים, הוכתרו שני בניו כאדמו”רי זוועהיל.

הרבנית מזוועהיל, אשת האדמו”ר זצ”ל, הלכה לעולמה בגיל 78

הכתרתו של הבן הצעיר רבי שלמה נערכה במסע ההלויה עצמו, ואילו הכתרת בנו רבי גדליה משה  נערכה מאוחר יותר בביתו, שם ישב ‘שבעה’ בנפרד.

האח הצעיר קיבל באופן רישמי את המוסדות של החסידות, בעוד האח הבכור פתח  בית מדרש ומוסדות נפרדים. בין שתי החצרות שוררת עוינות רבה.

כאשר הגיע מסע ההלוויה של אימם הרבנית לכיכר זוועהיל בירושלים,  זיהו חסידי האדמו”ר רבי שלמה כי האדמו”ר רבי גדליה משה מתקרב אל המיטה בכדי לומר ‘קדיש’ – ויצרו מעגל של עשרות חסידים סביב מיטת הרבנית ע”ה, כדי למנוע מעבר מהאדמו”ר.

בשלב זה קבוצת החסידים שהקיפה את האדמו”ר רבי גדליה משה החלה לנסות לפרוץ את החומה שנוצרה ובמקום התפתחה אלימות קשה, במהלכה נדחף האדמו”ר רבי גדליה משה – והכובע  נשמט מראשו ארצה.

בתגובה למהומה, הכניסו ‘החברא קדישא’  את המיטה לרכב, כדי  למנוע את המהומות.

האדמו”ר רבי שלמה נכנס לרכב, ואחריו נכנס גם אחיו  האדמו”ר רבי גדליה משה – וכך המשיך מסע ההלויה, כששני האדמורי”ם יחדיו ברכב, בדרך להר הזיתים.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפארת בית זויעל
    02/05/2014 12:55
    ארי
  1. אין ארי נוהם מתוך קופה של תבן”

    כאשר האדמו”רים רעבו ללחם לא היה על מה לריב, כאשר בנו מוסדות כל אחד קבל תאבון לכבוד.
    מקימים ” האומר לאחיו לא ראיתיו”

    ויז’ניץ, גור, בעלזא צאנז, קרעטשניף כולם מסוכסכים עם כולם

  2. בובוקציה מוכנה מראש
    02/05/2014 16:47
    חיים
  3. אני ראיתי בעיני איך הלויה יצאתה מבית ישראל הכל עבר חלק פתאום התקרבו לשמואל הנביא הגיע ר’ גדליה משה עם עשרות אנשים והתחילו פשוט לדחוף ולתת מכות ללא רחמים. ברור שכשמקבלים מכות אז מחזירים וככה נוצרה המהומה הגדולה.

  4. אני הייתי בהלוויה ואם עד היום הייתי מסופק מי צודק והסתובבתי אצל שניהם
    02/05/2014 17:15
    הייתי שם
  5. אמש הובהר לי מעל לכל ספק שאדמו”ר שמסוגל לשלוח את בניו נכדיו וחסידיו לדחוף ולהכות את אחיו אשר הזהיר כל העת – לפני ההלוויה בעת מסע ההלוויה ולאחריה שלא להרים יד חלילה על אף אדם ולאחר ההלוויה הורה שלא לדבר לא בבית מדרשו ולא בישיבתו כלל מכל מה שארע,
    והריני להעיד עדות גמורה: מה שנכתב כאן כאילו חסידי הרג”מ החלו לדחוף ולהבקיע את החומה שנוצרה – בשקר יסודו!!!
    להיפך בעת שראה האדמו”ר הרג”מ את המהומה שנוצרה -הורה לחסידיו להישאר בצד ווויתר על אמירת הקדיש ואז באו בנו ובן אחיינו ואחד מגבאיו של אחיו ר’ שלמה -בהוראתו- והחלו לדחוף ולהכות את חסידיו ואותו!
    ולא נשכח שאת הבניין הענק שכל תושבי ירושלים מכירים – ואשר בצילו ארעו המהומות אמש, האדמו”ר הרג”מ שליט”א השיג לפני שנים רבות,
    לכו ובררו אצל זקני ירושלים מה היה לפני שהאדמו”ר הרג”מ שליט”א החליט להרים את קרנה של חסידות זוועהיל,
    אביו האדמו”ר הקודם זצ”ל היה מעורכי המודיע ואף לאחר שהפך לאדמו”ר לא היה ברשותו מאומה מלבד הבית הקטן של סבו הרה”ק רבי שלמה מזוועהיל זיע”א, ואז נחלץ הרג”מ ופעל רבות לטובת המוסדות – השיג תקציבים ובנה בניינים – ועד שאחיו הסית את הוריו נגדו בשנות זקנותם כאשר הם היו כבר לא כ”כ צלולים, וגזל ממנו כפשוטו [!!!] את הבניין בכיכר זוועהיל

    ולצערי אללי להם לאדמו”רים הק’ מזוועהיל זיע”א היושבים בשמי מרומים וצופים בכאב בצאצאיהם המתכתשים ללא סיבה!

  6. צדיק
    10/08/2020 22:55
    מוטי
  7. האדמו”ר ר’ גדליה משה שליט”א הוא צדיק גדול, ופועל ישועות כזקנו ר’גדליה משה וזקנו ר’ שלומק’ה.
    היזהר בגחלתו!!!