סדר בבלגן: מילון ‘ערב בחירות’ השלם

דילים, ואפילו בהסתרה, דוגמניות, דרעי, רבנים, יוקר המחיה, מזנון הכנסת, לא נבחרות לא בוחרות, טבח, עובדה, ניצול, סמכות, ועדינה בר שלום • אלו הם רק חלק מהערכים שאספה אתי קצבורג כדי לסדר מעט את כאוס הבחירות
אתי קצבורג
כ"ו שבט התשע"ה / 15.02.2015 15:56

שם פרטי: אתי

שם משפחה: קצבורג

שנת לידה :1981

ארץ לידה: ישראל, כאן נולדתי, כאן נולדו ילדי, ויום-יום אני שואלת את עצמי, מהו המסר החזק ביותר אותו אני צריכה להעביר לדור הצעיר.

כל לילה לפני השינה אני מוטרדת. בפיד שלי רצים קמפיינים חדשים על הבחירות, סיפורים שונים, כואבים והזויים, שקורים במדינה הזו – ובתוך כל הכאוס הזה אני מגדלת ילדים ואמורה לדאוג להם לעתיד מבטיח ובהיר, וקודם כל לענות לעצמי על שאלות קשות ונוקבות שמתעוררות פה בארץ שלנו חדשים לבקרים.

ניסיתי לערוך מילון שאולי יעשה לי סדר. כולכם, יותר ממוזמנים להוסיף…

א.

אלי ישי – יליד 1962, לאחר מילוי תפקידים רבים בכנסת ישראל, עשה מהלך נועז ולקראת הבחירות לכנסת ה-20 פרש מש”ס והקים את מפלגת ‘יחד-העם איתנו’. אלי, העם איתך? תלוי את מי שואלים.

אריה דרעי – יליד 1959, ממייסדי תנועת ש”ס, כיהן בתפקידים רבים בכנסת ישראל, הוביל את התנועה כאריה אמיתי וב-2013 חזר לכהן כיו”ר. פרש מהתנועה וחזר במהירות שיא. התרגיל הזה עוד יילמד באוניברסיטאות.

אלי אוחנה – שחקן כדורגל לשעבר ופרשן בכיר. לוהק על-ידי נפתלי בנט ופרש מיד .

המשותף לכולם זה המזרחיות. האם זה אומר שעדיין אנו חיים פה עם סטריאוטיפים?!

ב.

בנימין ושרה נתניהו- בכדי לנהל את המדינה הזו יש צורך בעור של פיל, מבט של גננת, ומיחזור בקבוקים אורגינל, ושניהם הוכיחו מעל לכל ספק כי יש להם את הנתונים הנדרשים.

ג.

גיל יפמן – אמן הזוי שלקח את היקר והקדוש לנו וחצה כל סטטוס-קוו אפשרי, בשם האומנות העכשווית, כשמכללה נאורה ומשכלת משמשת לו כבית מגן וחם. ישראל 2014.

ד.

דוגמניות – תצוגת אופנה בבית הכנסת לכל צלילי שבת בהשראת פרוכות וספרי תורה, תחת תצפותו ועיניו הבוחנות של הרב קונסטנטין. הטרנד החם הבא: קמפיין שכולו לבן של חברת טיפוח וקוסמטיקה לקול צלילי ‘כל נדרי’.

דילים – כל מה שתקראו למחרת הסגירה שלהם בבית כלשהו, בית קפה מוחבא או מסעדת vip סגורה למצלמות פפארצי. אל תגידו שלא התרעתי מראש.

דעת תורה – בסופו של יום תמיד היא תקבע, ואנו נצביע על פיה, כך שכל ניסיון כזה או אחר לשבש או ליצור דברים לפני הבחירות לא רלוונטי.

ה.

הבית היהודי – יפים מדי, מצוחצחים מדי, נאורים מדי, ואני פשוט לא מתנצלת ומודיעה בזו כי אבחר במפלגה שתשמור על הדת במדינה הזו באמת ובתמים.

ו.

וואטס-אפ – מוקד הנייעס החרדי, כאן הכל נסגר, הדילים והעסקאות, הרוטציות וההבטחות. כשזה מתפרסם במדיות הנוספות, הכל אבוד או מכור מראש. בחירות 2015.

ואפילו בהסתרה – דרך השלום בגרסה החרדית. השיר הזה רלוונטי יותר מתמיד בתקופה ההפוכה הזו. יש אמת רק היא נסתרת ועמוקה מדי.

ז.

זכרונות – פעם, שהיינו קטנים, הכל היה אחרת. היה את שמעון פרס, ועוד כמה שהתחלפו. פתאום כל אחד נהיה פה בוס, הכנסת איבדה צלם אנוש, אוחח כמה שזה טוב להתרפק על זיכרונות.

זכות בחירה – הדרך היחידה שמזכירה לנו שאנו מדינה דמוקרטית עדיין.

ח.

חרדקים – עוד נסיון תעמולה בוטה ברחובות, כך זה תמיד. כשלצד המפסיד אין מה לומר הוא תולה את זה בקול רעש גדול. שוויון בנטל?

חרדים עובדים – בעלי ואני עובדים קשה כל-כך שלא היה לנו זמן להגיש רשימה ומועמדות.

ט.

טבח – תזכורת על הטבח בהר נוף. מה שאומר שלא משנה עד כמה נהיה שמאלנים או ימניים, חרדים או חילונים, שייכים לקהילה גאה או סטרייטית – אנו יהודים, ובשל כך תמיד ייעמדו עלינו לכלותינו.

י.

יוקר המחיה – משפט שנמצא בארסנל של כל נציג או נבחר ציבור, כדאי לכם לבחור בי בגלל יוקר המחיה, אני אדאג לכם (תקף עד הבחירות בלבד).

כ.

כאוס – זה מה שיש לי לאמר על הכל בימים האלה.

ל.

לוביסטיים – האנשים שעושים את המהלכים האמיתיים. האנשים שאותם הם מייצגים אינם אלא בובות על חוט. מה שיוצר תאטרון במיטבו.

לא נבחרות לא בוחרות –ישנם דרכים ואסטרטגיות להשגת מטרות. הדרך בה ניסו נשים להלחם במטרה לזכות באהדה ציבורית ויח”צ אישי, לא מתקבל על הדעת. וד”ל.

מ.

מזנון הכנסת – מכאן הכל מתחיל. כאן תוכלו לראות את כולם לא הבדל דת, גזע ומין מסכימים אפילו על החמין ( פופולארי למגעים חמים, ולחיצות יד בסתר). כאן אפשר להבין את שאמר הכתוב וגר זאב עם כבש.

נ.

ניצול – מילת הקסם בה נוהגים להשתמש הוגי דעה, פילוסופים וחברי כנסת על הדוכן. ניצול החלש, החזק, הדתי, הסודאני, הלוחם. אם אין בז’רגון של מועמד כלשהו או חבר כנסת מכהן את המילה הזו, הוא מוזמן להתפטר מיד.

ס.

סמכות – מילה שאין לי סמכות לערער עליה. היתה נכונה עד ללפני כמה שנים. כיום נכחדה ועברה מהעולם.

סרטוני רשת – אנימציה , תדמית, סאטירי, מוזר, כל הדרכים כשרות להגיע ללב הבוחר.

ע.

עדינה בר שלום – עוד ילמדו באוניברסיטאות על התרגיל שהיא היתה אחראית לו. כמובן באוניברסטאות שבבעלותה החרדית והנשית.

עובדה – בדרך כלל עם עובדות לא מתווכחים, אבל הפעם אני חורגת מהמנהג הזה.

פ.

פייסבוק – מרכז חדשות ומקור שופע של ספינים. כאן נודע לאנשים מסוימים על המוות שלהם עצמם, וכאן גם קבלו הזמנה להשתתף בלוויתם.

צ.

ציפי לבני – שרת המשפטים תרתי משמע. לא פעם משפטיה עוררו סערה וזעם. היא ובוז’י מכינים הפתעות. מה שבטוח שביביסיטר כבר לא נצטרך בתקופה הקרובה.

ק.

קמפיין – המילה הפופלארית בימים אלה. מיטב המחוננים, האסטרטגיים, היועצים מכינים לנו קמפיין כזה שלא נשכח לעולם. אנשים אל תפלו בפח.

ר.

רבנים – שימוש ציני ברבנים מכל העדות והמגזרים במטרה לקדם מטרות, היו גם רבנים שכמעט והוצאו מקברם לשם כך.

ש.

ש”ס, איך לא? שניים אוחזים בטלית ותוצאות מי ישורנו? בימים אלה אני שמחה – ולא בציניות – שנולדתי למשפחה של הונגרים (יש הוכחות לכך).

ת.

תם ולא נשלם, אחרי שייגמרו הבחירות נעשה מילון סיכום. אני בטוחה שחלק נכבד מהנכתב פה יקבל משמעות חדשה.

נצח ישראל לא ישקר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות