יהודי שאבטח בת מצווה נרצח מירי ליד בית הכנסת בדנמרק

התקפת טרור בבירת דנמרק: דן אוזן הי"ד, בן 37, חבר הקהילה היהודית שאבטח חגיגת בת מצווה נפגע בראשו - ונהרג; שני שוטרים נפצעו • המחבל שירה קודם לכן באירוע בבית קפה, חוסל בקרב יריות עם המשטרה בתחנת רכבת סמוכה
שלמה בן חיים
כ"ו שבט התשע"ה / 15.02.2015 03:34

ברגע אחד הפכה בת המצווה של חנה בן טוב בבית הכנסת הגדול בקופנהגן  בירת דנמרק לזירת טרור, כאשר מחבל חמוש ירה הלילה (מוצאי שבת) סמוך לאולם בו התקיים אירוע בת המצווה, פגע בדן אוזן הי”ד, חבר הקהילה היהודית שאבטח את בית הכנסת, ופצע אותו בראשו.

אוזן, בן 37, פונה לבית חולים מקומי ומאוחר יותר נפטר מפצעיו.

שני שוטרים שהוצבו במקום כדי לסייע באבטחה, נפצעו בגפיהם. לפי המשטרה המקומית הם יצאו מכלל סכנה.

דן רוזנברג אסמוסן, ראש הקהילה היהודית המקומית, אמר לטלוויזיה הדנית כי כ-80 איש היו במקום לכבוד אירוע בת מצווה.

“הקהילה בהלם” אמר ראש הקהילה, “יצרנו קשר עם המשטרה לאחר הירי בבית הקפה וביקשנו מהם להציב פה אבטחה במהלך בת המצווה, אך לצערי זה הסתיים כך”.

הרב בנט לקסנר אמר לאתר nrg: “אנחנו עדיין בהלם. יש הרבה אנשים בקהילה שלא יודעים בכלל מה היה”. הרב הגיע אל בית משפחת ההרוג כדי לארגן את סידורי ההלוויה.

מהמשטרה המקומית נמסר כי היורה נמלט רגלית מהמקום.

הבוקר, כמה שעות אחרי הירי בבית הכנסת, הוא פתח בירי לעבר כוחות המשטרה בסמוך לתחנת רכבת סמוכה. על פי הרשויות, הוא נהרג לאחר שהשוטרים השיבו אש ופגעו בראשו.

המחבל, שנורה לאחר חילופי אש עם השוטרים, חשוד בביצוע הפיגוע מחוץ לבית הכנסת וגם במתקפת הירי שאירעה כמה שעות קודן לכן בבית קפה בקופנהגן –  בה נהרג אדם אחד, ושלושה שוטרים נפצעו.

הירי בוצע לעבר מפגש בבית קפה שעסק בנושא חופש הביטוי. האירוע נערך על ידי האמן השוודי השנוי במחלוקת לארס וילקס, שפרסם בעבר קריקטורות נגד מוחמד. במשטרת דנמרק הירי הוגדר כניסיון התנקשות בחייו של וילקס. הכינוס נערך תחת אבטחה כבדה, והנוכחים עברו חיפוש בכניסה. לפחות 30 יריות נורו לעבר המקום. 

משטרת קופנהגן העריכה שהיורה הוא גבר דובר דנית ולבוש בשחור. הוא נמלט במכונית פולו בצבע כהה, והמשטרה פתחה במרדף אחריו.

המכונית נמצאה נטושה במרחק חמש דקות נסיעה מבית הקפה. עיתון בדנמרק מצטט עדי ראייה שטענו כי החשוד צעק דווקא בערבית, ולא בדנית.

המשטרה מנהלת מצוד אחר היורה הראשון ופרסמה תמונות ממצלמות האבטחה.

הרב יצחק לוונטל, שליח חב”ד בקופנהגן, אמר הלילה: “המתח די גבוה כאן. אנחנו מבוהלים אבל לא מופתעים אם אפשר להגיד את זה. אנחנו בקהילה היהודית ראינו מה קורה בעולם, חשבנו שזה עלול גם לקרות בדנמרק – והנה זה באמת קרה”.

על הפיגוע ליד בית הכנסת אמר בשיחה עם nrg: “הירי אירע במהלך בת מצווה באולם בסמוך לבית הכנסת בקופנהגן. אירועי בת מצווה אצלנו בקהילה לרוב אורכים עד השעה שתיים לפנות בוקר, כך שלא מדובר באירוע חריג. יצאתי משם כחצי שעה לפני הירי, לרוב המבוגרים עוזבים והצעירים ממשיכים להיות שם עד מאוחר.

“במהלך הלילה נשמע סירנות בכל העיר, סגרו את הרחובות וחגו מסוקים בשמי העיר, מצב שאנחנו לא רגילים אליו.

בשיחה עם ערוץ 7 אמר: “ההרוג הוא חבר הקהילה שנדרש לסייע לאחד השוטרים שהוצב למטה לזהות את חברי הקהילה. המחבל שבא למקום, ירה בו והרגו”.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר: “שרשרת אירועי הטרור בקופנהגן, בבית הכנסת ובכנס להגנת חופש הביטוי, מוכיחה את מה שאמרנו במשך כל השנים,  שישראל והיהודים סופגים את הטרור הזה קודם כל משום שהם קו החזית במלחמה שמנהל הטרור נגד המערב והעולם החופשי כולו”.

“הקהילה הבינלאומית כולה צריכה שלא להסתפק בהכרזות ובעצרות נגד הטרור הזה אלא להתנער מכללי הפוליטקלי-קורקט ולקיים מלחמת חורמה של ממש נגד הטרור האיסלאמי ושורשיו”.

שתי זירות הירי בקופנהגן:

זירות הירי בקופנהגן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות