כך השתרבב שמם של אטיאס, גפני ודרעי לפרשת השחיתות

בהקלטות שנחשפו בחדשות 10 נשמע מנהל החברה לפיתוח השומרון לשעבר מזכיר את שמם של ח"כים, בהווה ובעבר, המעורבים לדבריו בפרשת השחיתות של ישראל ביתנו • "גפני עשה כל מיני, אני אומר לך, אני לא אומר לך סתם דברים" • גפני: "סייעתי להם מול משרד האוצר כמו לאלפי גופים" • דרעי: "הלוואי שהיה לי עם מי לדבר במשרד האוצר..."
אליעזר היון
ט"ז שבט התשע"ה / 04.02.2015 23:09

 בשבועות האחרונים נחשפו בחדשות 10 הקלטות המתארות את מנגנון מחיקת החובות למדינה שהופעל, על פי החשד, על ידי ח”כ פאינה קירשנבאום וצמרת ‘ישראל ביתנו’ .

באותן קלוטות נחשפו שמות של שרים וחברי כנסת, בעבר ובהווה, כמי שמעורבים לכאורה בפרשת השחיתות.

עניינם של כמה מאותם חברי כנסת נבדק בימים אלה על ידי חוקרי המשטרה, עניינם של אחרים לא הגיע אפילו לרמה של בדיקה משטרתית.

 בהקלטות שנחשפו הערב (רביעי) בחדשות 10,  מוזכרים שמות נוספים, וביניהם חברי הכנסת זאב אלקין ויואל אדלשטיין מהליכוד, אריה דרעי ואריאל אטיאס מש”ס, משה גפני, וחבר הכנסת לשעבר ציון פיניאן מהליכוד.

כל המעורבים לכאורה בפרשה מכחישים את חלקם. לפי הדיווח של העיתונאי ברוך קרא, המשטרה בודקת טענות ותיעוד על שח”כ אלקין דאג להעברת מליון שקלים מהכספים הקואליציוניים של מפלגתו, לצורך מחיקת חובות של החברה לפיתוח השומרון למדינה.

היחידה הארצית לחקירות הונאה חוקרת חשדות לרישום כוזב, שוחד ומעילות בהיקף כולל של למעלה מ-10 מיליון שקלים בחברה לפיתוח השומרון, שבראשה עומד ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה.

החשדות מתייחסים לתקופה שהחברה נוהלה על ידי חיים בן שושן.

על פי החשד, ניתנה הבטחה למסיקה כי המדינה תמחק חובות שחבה לה החברה שהוא עומד בראשה, והוא בתמורה סייע לסדר תפקידים ולהעביר כספים לאנשים הקשורים לישראל ביתנו. בנוסף נבדק טיב הקשר בין ראש המועצה מסיקה, למנהל החברה בעבר בן שושן.

הנה תמלול ההקלטה של בן שושן:

בן שושן: “תהיה פה רעידת אדמה קולקטיבית. אני אתן לך את רשימת האנשים שהולכים בוודאות לתקוע אותם. את איבט ליברמן מחפשים כבר 15 שנה? הוא, פאינה, מנכ”ל משרד החקלאות”.

 מקורבו: “מי זה?”

 בן שושן: “רמי כהן”.

 מקורבו: “רמי כהן?”

 בן שושן: “אלכס, הפרסומאי, של ה…”

 מקורבו: “אלכס?”

 בן שושן: “אלקין, איך קוראים לו, פריניאן (פיניאן), גפני”.

 מקורבו: “גפני? אבל הוא לא שייך אליהם”.

 בן שושן: “הוא עשה כל מיני, אני אומר לך, אני לא אומר לך סתם דברים. גפני, שר השיכון הקודם אריאל אטיאס”.

 מקורבו: :אטיאס גם כן?”

 בן שושן: “כן, חלקים, חברים של אריה דרעי”.

 מקורבו: “אריה דרעי גם בפנים?”

 בן שושן: “כן, תקשיב, יש פה חונטה ששנים אי אפשר להגיע, לבקע. עכשיו אני אסביר לך מה, החברה לפיתוח, הם מחקו להם חובות והחברה לפיתוח שילמה להם ‘קומישן’ עבור מחיקת החובות של חמישים אחוז”.

 מקורבו: “אבל איך זה מסתדר?”

 בן שושן: “תקשיב, מה זה איך…”

 מקורבו: “אתה מוחק חובות, למה מגיעה לך עמלה בכלל?”

 בן שושן: “אתה לא מבין, מה זה אני הבאתי את הכסף הזה – מגיע לי קומישן”.

יצויין כי איש מהמוזכרים לא הוזמן לחקירה, וכל הנראה גם לא יזומנו.

ח”כ אריה דרעי מסר לחדשות 10: “מצבה הקשה של רשת החינוך של תנועת ש”ס היה נחסך אילו היה לי עם מי לדבר במשרד האוצר בשנים האחרונות. לא היו דברים מעולם”.

 תגובת ח”כ משה גפני: “סייעתי להם מול משרד האוצר כמו לאלפי גופים במדינה מכל חלקי האוכלוסייה. אין שום קשר בין מר מלמד לנושא. כאשר היועץ המשפטי של האוצר העלה השגות על העניין ועצר את זה, עצרתי את הטיפול ואין לי מושג איך הסתייים העניין”.

תגובת ח”כ יולי אדלשטיין: “מעולם לא פעלתי לשם מחיקת חובות של החברה לפיתוח השומרון”.

זאב אלקין מסר בתגובה: “מעולם לא היה קשר ישיר ביני לבין מנכ”ל החברה לפיתוח השומרון. אני מכחיש בתוקף את הטענות שהוא מייחס לי. בכל שנותיי כחבר כנסת ובכל פעילותי למען ההתיישבות ביהודה ושומרון תמיד פעלתי כחוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות