כיצד הגיע ליצן אל הכנסת?

באותה שעה בדיוק, בה נודעה פטירתה של הילדה הטהורה, התקיימה לווייתו של הדוד שלי, בן ה- 52, שטבע בנהר לפני מספר ימים • השאלות • הדיבוק נוסח המאה ה- 21 • ומה הקשר בין אורי אורבך ל'מצב האומה'?
אליעזר היון
א' אייר התשע"ד / 30.04.2014 21:22

צדיק ורע לו. הבוקר של ראש חודש אייר, מצא את פניהם של האנשים בשכונת ‘ברכפלד ‘ שבמודיעין עילית – שפופים, עצובים, מוכים. הילדה בת ה- 9, רבקה בן כליפא, בתו של ידידי הצדיק רבי יוסף, השיבה את נשמתה, לאחר שבוע של מאבק על חייה בבית החולים.

באותה שעה בדיוק, בה נודעה פטירתה של הילדה הטהורה, התקיימה לווייתו של הדוד שלי, הרב יוסף היון, בן ה- 52, חזנה הראשי של קהילת פרייבורג בגרמניה, שטבע בנהר לפני מספר ימים. הדוד ירא השמים הותיר אחריו חמישה ילדים, הורים ישישים, וחמישה אחים. אשתו נפטרה בשנתה לפני מספר שנים.

מה חושבים אחרי טרגדיות איומות כאלו? מה אומרים לאלפי הילדים בשכונה שפרצו בזעקות שבר כשנודע להם שהילדה מן הבית הסמוך, עליה התפללו כה הרבה, לא תחזור יותר? מה עם חמשת הילדים של הדוד שאיש מהם עדיין לא נישא? איך מתמודדים עם שאלות אמוניות שצפות , מציקות, ולא נותנות מנוח?

 אנא, אמור לצרותינו די, ויהיו אלו קרבנות הציבור האחרונים.

הדיבוק, עכשיו ההלכה. לוי וכהן שכנים באותו בנין, ולהם בן ובת. מצאה חן בתו של כהן בעיניו של לוי ורעייתו, ומצא חן בנו לוי בעיניו של כהן ורעייתו, עד שגמרו ביניהם כי כשיגדלו ישיאום זה לזה, ולא נחה דעתם עד שנשבעו ותקעו כף. ממש ‘הדיבוק’ של המאה עשרים ואחת.

והנה גדלו הילדים, ובנו של לוי מסרב לישא את בתו של כהן, וגם היא לא מוצאת בבן השכנים את אביר חלומותיה, אלא שההורים מסרבים להרפות וברקע ניצבת השבועה אותה מיהרו לשאת. וההלכה? הפוסק הגדול הרב אלישיב נדרש לסוגיא וקבע כי אין ביד ההורים להישבע שבועות מן הסוג הזה בכל הקשור לילדיהם. כעת משנשבעו מחוייבים הם מצידם, להשפיע על צאצאיהם להינשא האחד לשניה, אך משלא הצליחו ניקו משבועתם.

שבועה היא מוסד סובייקטיבי, נשבעת? דאג למילוי התחייבותך, אל תכלול בה חפים מפשע שלא ביקשו זאת.

סאטיריקן בפרלמנט. בתקשורת הכללית פורסם לאחרונה כי הבדרנים קובי אריאלי ודידי הררי כתבו לנתניהו את הבדיחות לקראת הופעתו בתכנית ‘מצב האומה’ בחודש שעבר.

מילא האינטגרציה המופלאה בין אנשי הבידור לאנשי הרוח והאינטלקט ג. אלפי, וא. בנאי, אבל תמיהה אחת עדיין נותרה לא פתורה: מדוע נפקד מקומו של הליצן אורי אורבך, למה הוא לא השתתף בחגיגת הכתיבה? האם הוא לא היה מוצא את מקומו הטבעי בקרב החבורה הקסומה?

אלא שאז נזכרתי, הוא שר למשהו בממשלה. הוא הימר נכון ובזמן על נפתלי בנט.

לא להאמין.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סתם הוצאת שם רע
    01/05/2014 14:00
    דן ירושלמי
  1. על השר אורי אורבך.
    ועוד מעז לבקש מה’ יתברך “אמור לצרותינו די”

  2. הדרך בה הליצן הגיע לכנסת הינה כתיבת טורי דעה...
    02/05/2014 02:27
    אירוני.
  3. בהצלחה בהמשך הדרך אליעזר.

  4. פשוט לא להאמין....
    04/05/2014 15:24
    אייל
  5. תוך כדי ימי הספירה, שאנו יודעים על מה אנו מתאבלים, ובאותו מאמר שאתה מנסה לברר מדוע יש את כל הצרות, אתה חייב להוסיף משפט שנאה….