בגלל אלי אוחנה: זבולון כלפה פורש מהבית היהודי ומצטרף ל’יחד’

במכתב ששיגר כלפה לשר אורי אריאל הוא קורא לו להכריז על התמודדות עצמאית של מפלגת תקומה בבחירות • "זה לא רק גשם שיורד אלינו - זו יריקה"
יוני גרין
ז' שבט התשע"ה / 27.01.2015 15:43

ח”כ זבולון כלפה שיגר מכתב ליו”ר מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה, השר אורי אריאל, בו הוא דורש ממנו להוציא אותו מרשימת הבית היהודי לכנסת ה-20. כלפה יצטרף למפלגת ‘יחד- העם איתנו’ של אלי ישי.

במכתב ששיגר כלפה לאריאל הוא קורא לאריאל להכריז על התמודדות עצמאית של מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה בבחירות, וכותב כי הגיע למסקנה בעקבות ההחלטה על שריונו של אלי אוחנה במקום גבוה ברשימה המשותפת.

“אני כותב אליך מכיוון שאין בי כח לשתוק יותר ומרגיש אני כי מחובתי לדבר.

לא עת לחשות אלא עת לדבר בקול רם וצלול.

לפני קצת למעלה משנתיים הצטרפתי לתקומה האיחוד הלאומי מתוך קבלת רצון החברים שאהיה חלק מהמפלגה ואפעל יחד איתך וחברים נוספים להצלחתה למען הערכים שעליהם חונכנו וגדלנו – עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל.

במהלך השנתיים בכנסת שבהן חברנו למפלגת ‘הבית היהודי’ היו לא מעט פעמים ששאלתי את עצמי וגם חברים האם אנו פועלים נכון והאם אופיה ודרכה של הסיעה המשותפת שלנו היא בדרך הנכונה לאור הערכים עליהם גדלנו והתחנכנו.

והרבה פעמים השבתי לחברי ולי שלמען האחדות סוף סוף במחננו נכון וכדאי לנשוך שפתיים כי גדול ערכה של האחדות לאחר כמעט שלושים שנה של פיצולים ופילוגים מפלגתיים וגדול השלום והאחדות וכדאי ונכון להקריב למענו.

אתמול בערב עם היוודע דבר השיריון של מר אלי אוחנה (גילוי נאות איני מכירו כלל) חשבתי תחושת עלבון גדולה מאד בשמו של הציבור היקר מאד אליו אני שייך ובו גדלתי וממנו אני בא כי המהלך הזה הינו שימוש  ציני וקר ברגשותיו.

ציבור יקר זה שחש במשך כל השנים כי המפלגה הינה בית עבורו ושלח ושולח את ילדיו להתחנך במוסדות החינוך שלנו מתוך חיבור ואמונה בדרך ובאנשים, בשמו אני חש כי קיבלתי בעיטה לפנים.

ומהדהדים בי דברי חז”ל כי “כשם שמקבלים שכר על הדרישה כך מקבלים שכר על הפרישה”. לכן מבקש אני שלא להיות חלק מהרשימה המשותפת שלנו עם ה”בית היהודי” וחושבני כי טוב תעשה אם תקומה מפלגתנו כולה לא תצטרף ל’בית היהודי לאור שינוי הנסיבות.

מאמין אני כי בע”ה אפשר, בעבודה משותפת כמו שפעלנו במהלך הקדנציה הזו, לבנות את המפלגה על היסודות הישנים והטובים וזו לא בושה לומר הערכים שעליהם כולנו גדלנו והתחנכנו, אני שם יחד עם אנשי ההתיישבות והפריפריה מתוך חיבור אמיתי למורשת ולמסורת, חסיד אני של עבודה קשה בשטח ועל הדרך הזו תהיה תפארתנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות