מחדל ביטחוני: מי שומר על המחבל? כך חדר אדם לתוך חדרו, צילם וקילל

חמזה מוחמד חסן מתרוך, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה באוטובוס קו 40 בתל אביב, מאושפז בבית חולים וולפסון • אבל למרות שהוא אמור להיות תחת אבטחה כבדה, הצליח אזרח להיכנס לחדרו, לצלם אותו ולקלל • נהג האוטובוס, הרצל ביטון, משחזר את רגעי האימה: ''לחצתי על הברקס והמחבל עף כמו ציפור. הייתה שלולית של דם לידי והוא החליק''
שי וייספיש
ה' שבט התשע"ה / 25.01.2015 01:09

חמזה מוחמד חסן מתרוך, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בתל אביב מאושפז בבית החולים וולפסון בחולון, מאז יום רביעי.

אולם בעוד הוא אמור להיות שמור תחת מספר מעגלי אבטחה, בסרטון המובא כאן מוצג מחדל: בתיעוד וידאו שהופץ ברשתות החברתיות והגיע לידי חדשות 2, נראה אדם שהצליח להיכנס לחדרו של המחבל, לצלם אותו ואף לקלל אותו: “חייך למצלמה יא ***”.

מדובר במחדל אבטחה חמור מאחר ומתרוך, שנורה ונעצר על ידי לוחמי יחידת נחשון של שב”ס, מהווה נכס מודיעיני עבור השב”כ.

בשלב זה לא ברור מי עומד מאחורי המחדל. בשב”כ טוענים כי אינם אחראים לאבטחה על המחבל, ואילו במשטרה גלגלו את האחריות על המשטרה הצבאית שלטענתם אמונה על שמירתו.

מתרוך, שוהה בלתי חוקי מטול כרם, בן 23, עלה לקו 40 של חברת ‘דן’ בתל אביב כשהוא נושא סכין שרכש יום קודם לכן בטול כרם.

ליד הגשר בצומת מעריב, הוא התנפל על נהג האוטובוס הרצל ביטון, דקר אותו ונוסעים נוספים. ביטון נאבק בו, הצליח לפתוח את דלתות האוטובוס, ואפשר לנוסעים להימלט על נפשם, אך המחבל נמלט גם הוא, ודקר אישה במהלך מנוסתו.

לוחמי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר שנסעו מאחורי האוטובוס פתחו במרדף אחריו, וירו לעבר לפלג גופו התחתון. הם אזקו אותו והעבירו אותו לידי המשטרה והשב”כ כשהוא פצוע.

הנהג: “הייתי חייב להציל את הנוסעים”

גם הרצל ביטון, נהג האוטובוס בו ביצע המחבל את הפיגוע, מאושפז עדיין בבית החולים איכילוב בתל אביב.

בשיחה עם ערוץ 10, שפורסמה במוצאי שבת, הוא מספר על רגעי האימה בהם נלחם במחבל, כדי למנוע ממנו לפגוע בנוסעי האוטובוס: “לא היתה לי ברירה, הייתי חייב להציל את הנוסעים. הוא דקר אותי בזמן נהיגה והלך לאמצע האוטובוס והתחיל לדקור את הנוסעים”, סיפר ביטון.

לאחר מכן החל ביטון לטלטל את האוטובוס מצד לצד על מנת שאנשים שעמדו ברחוב יבחינו כי קיימת בעיה.

לדבריו, המחבל לא נרתע מהטלטולים והמשיך לעבור בין המושבים ולדקור את הנוסעים. “אמרתי אין לי ברירה אלא להביא אותו אליי. לחצתי על הברקסים, משכתי אותם חזק והוא עף כמו ציפור, הגיע עד אליי. ניתרתי מהכיסא, תפסתי לו את יד שמאל והתחלתי לרסס אותו בגז מדמיע”, המשיך ביטון לשחזר.

“אני נותן לו אגרוף והוא מחזיר לי אגרוף”, תיאר ביטון, שהצליח לפתוח את דלתות האוטובוס. “מרוב שהיה לי הרבה דם, הייתה שלולית של דם לידי והוא החליק. אז הוא יצא מהאוטובוס והתחיל ללכת לכיוון יצחק שדה. אני יצאתי והתחלתי לרדוף אחריו”, סיפר.

12 בני אדם נפצעו בפיגוע. שלושה מהם מוגדרים במצב קשה ושניים במצב בינוני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מחדל
    25/01/2015 02:06
    מנחם
  1. המחדל הוא שהוא לא חיסל את הכלב הזה. ממילא ישחררו אותו בעיסקה הבאה