הגר”מ מאזוז בהלווית יואב חטאב: “להתאחד, להפסיק השנאה” • צפו בתיעוד

מאות השתתפו בבני ברק בהלווית הקדוש יואב חאטב הי"ד שנרצח במרכול הכשר בפריז • הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים: "אין מקום מפלט בעולם לישראל, חוץ מארץ ישראל" • "המחבלים הם חלאת המין האנושי. המוסלמי שהציל את היהודים בפיגוע הוא מחסידי אומות העולם"
יוני הראל
כ"א טבת התשע"ה / 12.01.2015 20:36

מאות אנשים התאספו הבוקר (שלישי) בישיבת ‘כיסא רחמים’ בבני-ברק כדי ללוות בדרכו האחרונה את יואב חטאב הי”ד, בן 21, שנרצח בפיגוע ב’היפר כשר’ בפריז.

כפי שנחשף בחרדים10, לבקשת משפחתו של הקדוש יואב חטאב הי”ד – הלוויתו יצאה בשעה 08:00 בבוקר מישיבת ‘כיסא רחמים’ בבני ברק, שם הספידו ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז, הגאון רבי צמח מאזוז, הגאון רבי גבריאל סרוסי, הגאון רבי רפאל כהן, ויו”ר מפלגת ‘יחד-העם איתנו’, ח”כ אלי ישי.

מאחר וכל בני המשפחות – המשתייכות כולן לעדה הטוניסאית – ביקשו להשתתף במעמד שהתקיים בישיבה, נערכו בכסא רחמים לקבל את כל בני ארבעת המשפחות. המדינה מנעה את הגעת כל ארבעת הארונות אל הישיבה.

הלווית יואב חטאב

הלויית טבוחי צרפת בישיבת כסא רחמים

הלויית טבוחי צרפת בישיבת כסא רחמים

הלויית טבוחי צרפת בישיבת כסא רחמים

הגאון רבי מאיר מאזוז, מנהיגה הרוחני של מפלגת ‘יחד העם איתנו’, אמר בהספדו: “המחבלים הם חלאת המין האנושי. ישנם בני אדם שמשתמשים בכוחות לרעה, מתנפלים על אנשים חפים מפשע.

“מיד אחרי השואה קמה המדינה. אחרי שואה כזו היה אמור לקחת לנו 300 שנה להתאושש, אבל נשמות קדושי השואה הם שהביאו לנו את המדינה וגם עכשיו הקדושים הללו לא נרצחו לשווא, הם יתפללו על כל עם ישראל”.

אביו של הגר”מ מאזוז, הגאון רבי מצליח מאזוז הי”ד, נרצח בידי מתנקש תוניסאי. במהלך ההספד סיפר ראש הישיבה על רצח אביו בתוניס ואמר כי אז הם ברחו לצרפת, כי שם היה שקט, אבל “היום בצרפת אין שקט”.

“אין מקום מפלט בעולם לישראל, חוץ מארץ ישראל. הטרור מכה באמריקה, אנגליה, אוקראינה ועכשיו גם בצרפת. צריך לגדוע את הטרור באיבו. לנו נותר להתאחד. אנחנו צריכים להתאחד, להפסיק את השנאה והמריבות, להפסיק את הלשון הרע. לעלות כולנו לארץ ישראל ולהתאחד”, המשיך הרב מאזוז.

עוד אמר הרב מאזוז: “יש לציין לשבח את המוסלמי שהציל את היהודים בפיגוע. הוא מחסידי אומות העולם, וחסידי אומות העולם יש להם חלק לעולם הבא”.

ח”כ אלי ישי אמר בהספדו: “מיליוני אנשים במדינת ישראל נכנסו לשבת קודש האחרונה אפופי דאגה וחרדה לגורלכם. ככה זה יהודים. עם אחד, דם אחד, גורל אחד.

“הקדושים יואב, פרנסואה, פיליפ ויוהאן ביקשו ולרכוש אוכל לכבד את השבת. אבל אז בא המחבל הנתעב, טרוריסט שבא לרצוח יהודים באשר הם יהודים. אותו טרור שחווינו על בשרנו בארץ ישראל, מול העם היהודי בארץ ובעולם.

“במדרש כתוב שלקב”ה יש בגד מיוחד שספוג בדמם של צדיקים שנהרגו על קידוש ה’ וביום הדין הוא לובש אותו כדי ללמד זכות על ישראל. אותם קדושי עליון, המדרש אומר, שהם לא רק תחת כיסא הכבוד אלא מול כיסא הכבוד.

“הכאב של המשפחות היקרות עצום. אבל נשמת הקדושים גבוהה כל כך שאי אפשר לתאר. השם מוחל על הכל אבל ‘על דם בניי אין מחילה’. אתם זוכים להיטמן בעפרה של ארץ הקודש אליה השתוקקו אבותינו אלפי שנים. התפללו לאבינו שבשמיים שיאמר לצרותנו די.

“הייתי בפריז וראיתי אחדות גדולה אבל ראיתי גם חששות דאגות ופחדים”.

לקראת השעה 9:00, יצא הארון לירושלים.

מטוס אל על  בטיסה 326 ועליו ארונותיהם של ארבעת הנרצחים במרכול ‘היפר כשר’ בפריז — יואב חטאב, בן 21, פיליפ ברהאם, בן 40, יוהאן כהן, בן 22, ופרנסואה-מישל סעדה, בן 60 הי”ד – נחת לפנות בוקר בנמל התעופה בן גוריון.

על המטוס הגיעו גם כארבעים בני משפחותיהם של הנרצחים. הלוויית ההרוגים תיערך בשעה 12:00 בבית העלמין גבעת שאול בירושלים.

מתחלפות טבוחי צרפת מגיעים לישראל

טבוחי צרפת מגיעים לישראל

טבוחי צרפת מגיעים לישראל

 לקראת הלוויה פרסם הגר”מ מאזוז מכתב בכתב ידו, בו הוא קובע כי “מצווה להשתתף בהלווית אחינו הקדושים הי”ד”.

וכך הוא כותב:

“לכל אחינו בית ישראל אשר בארץ ישראל.

השם עליהם יחיו!

מצוה להשתתף בהלוייתם של אחינו הקדושים הי”ד אשר נהרגו בצרפת ע”י פושעים ארורים חסרי צלם אנוש, ולכבודם נערכה בצרפת עצרת ענקית שבה השתתפו למעלה ממיליון איש.

ואנחנו עצמנו ובשרנו הם, וצריכים להפגין ברוב עם לאמר למלאך המשחית הרף ולטרור העולמי די!

השי”ת יאמר די לצרותינו, וישלח נחמה למשפחות ההרוגים, ויתמלא עליהם ועלינו ברחמים, אמן כן יהי רצון”.

מסע ההלוויה יתקיים ברחבת החנייה של הר המנוחות בגבעת שאול בירושלים, והוא יחל בשעה 12:00 בצהריים,  בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש האופוזיציה יצחק הרצוג, שרים, חברי כנסת, רבנים ואישים נוספים.

מכתב הרב מאזוז להלויית צרפת

הערכת המשטרה היא כי רבבות צפויים להשתתף במסע הלוויה והרחובות הסמוכים ייסגרו.

לו”ז מסע ההלוויה:

  • הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף יקרא פרק תהילים.
  • קדיש על ידי בני משפחת הקדושים.
  • אשכבה – רבה של ירושלים, הראשל”צ הגאון רבי שלמה משה עמאר.
  • הדלקת 4 אבוקות ודברי הספד על ידי בני המשפחות.
  • דבר נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין.
  • דבר ראש הממשלה בנימין נתניהו.
  • ‘שיר למעלות’ מפי הפייטן ליאור אלמליח.
  • דבר יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג.
  • דבר השרה לאיכות הסביבה והאנרגיה של צרפת, סגולאן רויאל.
  • שירת ‘התקווה’.

במשטרה מבקשים מהציבור להימנע מלהגיע לאזור הר המנוחות ברכב פרטי אלא להשתמש בתחבורה ציבורית. ניתן להחנות רכבים פרטיים ללא תשלום בחניון הלאום (סינמה סיטי), שם יועמד לרשות הציבור מערך הסעות חינם (“שאטלים”) החל משעה 08:00 בבוקר, להר המנוחות וחזרה בתום הטקס.

משטרת ישראל תפרסם בהמשך מידע אודות סדרי התנועה בעקבות הלוויה.

הידיעה עודכנה בשעה 8:00

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב מאזוז מחפש כבוד לעצמו!!!
    13/01/2015 04:52
    חיים
  1. מי ביקש ממנו להורות לכלל אין צורך בהוראותיו, יש לנו את הרבנים שלנו.

    • שלמה   13/01/2015 08:00

      הוא הרב של הכלל, את המיעוט שיש לך רב אחר

  2. כאילו שאין נרצחים בארץ ישראל ר
    13/01/2015 11:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. מה היה אומר מרן הרב שך זצוק”ל? על רקע הקריאות לעליית יהודי צרפת לארץ ישראל’ דהיינו למדינת ישראל, צריך להזכיר את התפיסה ההיסטורית המרתקת והמאתגרת של הרב שך “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרם בין האומות” המסתייגת מריכוז היהודים במקום אחד, אפילו לא בארץ ישראל.

    להלן קטע מתוך ספרי “איש ההשקפה – האידיאולוגיה החרדית על פי הרב שך” המפעל הציוני עורר אצל הרב שך תהיות קשות באשר לתבונת ההנהגה הציונית. רק ההיסטוריה תוכל להשיב על שאלותיו הגדולות: “מדינת ישראל תהווה קיום לעם ישראל?” ו”אין עוד עתיד לעתיד ההווה הזה?”

    תחת השפעת הלאומיות המודרנית, ששטפה את אירופה במאה התשע עשרה וגרסה כי כל קבוצה בעלת אופי, עבר ולשון משותפים חייבת לזכות במימוש פוליטי על ידי מסגרת ריבונית- מדינה, קבע חוזה מדינת ישראל, בנימין זאב הרצל ימ”ש, בספרו “מדינת היהודים” כי: “בשביל היהודים אין שום הצלה, אלא השיבה אל מולדת משלהם”.

    הרב שך זצוק”ל חולק על הרצל ימ”ש כבר בהנחת יסוד מהותית זו. הוא אינו רואה במדינת ישראל (מדינת השמד) את הפתרון לבעיית היהודים ולמצוקתם. לכל היותר הוא רואה בקיומה פתרון אחד בצד פתרונות אחרים, פתרונות אותם מחפש הרב שך ומוצא בגולה. הרב שך לא מסתפק בדחיית שלילת הגולה הציונית, הוא רואה בקיום היהודי בגולה דבר חיובי. להשקפתו, פיזורו של העם היהודי בתפוצות הינו המצב האופטימלי עבורו. הפיזור מהווה כלי מרכזי במאבק למען המשך הישרדותו של העם היהודי.

    הרב שך ראה בקיום זה, של קהילות יהודיות פזורות בגולה, צורך ריאל פוליטי, בטחוני, שיסייע להבטחת המשך קיומו של העם היהודי. הפיזור יקשה על אלו הזוממים להשמידו, שכן המחנה הנשאר יהיה לפליטה. הוא משתמש בהקשר זה בציטוט רב משמעות מהגמרא: “צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפזרן בין האומות” (פסחים פז, ע”ב).

    ב”הגדה של פסח – אבי עזרי” מובאים דברים שלוקטו ממשנתו של הרב שך. בספר זה מובאת השקפתו באשר לקביעה ההיסטורית הנחרצת המופיעה בהגדה: “שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב”ה מצילנו מידם”. על פי הרב שך מרכיב חשוב בדרך בה הקב”ה מציל את ישראל בכל דור ודור היא העובדה שבני העם היהודי אינם מרוכזים במקום אחד, אלא מפוזרים: “תמיד אנחנו נשארים השנואים אצל כל אומות העולם וחז”ל דרשו על הפסוק ‘צדקת פרזונו בישראל’, צדקה עשה הקב”ה עם ישראל שפיזרן בין האומות. הרי שהצלת עם ישראל לא דווקא בריכוז במקום אחד”.

  4. יש לי רעיון לחבורת הטפשים:
    13/01/2015 12:03
    אלי ישי פושע
  5. כדאי שאלי ישי יקח איתו את הגופה לכל מקום עד לבחירות זה יביא לו עוד כמה קולות…