סקר: לפיד מתחזק, ירידת ליברמן נבלמה, ש”ס יציבה

לפי סקר TNS, הנפילה של ישראל ביתנו בעקבות פרשת השחיתות נבלמת • לפיד ממלא אולמות מידי ערב ומתאושש • הרשימה שהציג כחלון מחזקת הסיכוי שרבע ממצביעי יש עתיד יצביעו לו • יהדות התורה יציבה עם 8 מנדטים • ש"ס יציבה עם 6
יוני הראל
כ"א טבת התשע"ה / 12.01.2015 17:21

מסקר מכון TNS עבור אתר ‘וואלה’ עולה, כי בימים האחרונים, מאז הסקר הקודם שבוצע ב-7 בינואר, איבדו שתי המפלגות הגדולות – הליכוד והמחנה הציוני – מנדט אחד כל אחד.

לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום, הייתה הליכוד המפלגה הגדולה ביותר עם 24 מנדטים, בעוד המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני עם 23 מנדטים.

במקום השלישי נותרה מפלגת הבית היהודי יציבה עם 15 מנדטים, ואילו רשימה משותפת של המפלגות הערביות מקבלת 11 מנדטים, כמו בסקר הקודם, שפורסם בוואלה ביום שישי האחרון.

הנתון המעניין בסקר הוא התחזקותו של יאיר לפיד, שעולה מתשעה מנדטים בסקר הקודם לעשרה מנדטים. יו”ר יש עתיד חורש בימים אלה את הארץ ומצליח להביא קהל של מאות מאזינים מדי ערב לנאומיו, מה שכנראה גורם לו להתאושש, מנדט אחרי מנדט, לעבר נתון דו ספרתי.

מפלגת ‘כולנו’ של משה כחלון שומר על 10 המנדטים שהיו לו בסקר הקודם.

ישראל ביתנו מגלה בסקר זה התאוששות ראשונה מאז התפוצצה פרשת השחיתות בה מעורבים בכירי המפלגה, ונראה כי נבלמת הירידה במספר המנדטים של המפלגה. בסקר הנוכחי המפלגה מקבלת 7 מנדטים, אחרי בסקר הקודם הגיעה לשיא שלילי של שישה מנדטים בלבד. יחד עם זאת, הסקר נערך טרם הודעת הפרישה של פאינה קירשנבאום, כך שלא ניתן לדעת אם יש לכך השפעה.

יהדות התורה יציבה עם 8 מנדטים.

ש”ס בראשות אריה דרעי, שהודיע היום על חזרתו להנהיג את התנועה נותרת גם היא עם 6 מנדטים.

מפלגת ‘יחד-העם איתנו’ בראשות אלי ישי לא עוברת את אחוז החסימה, אולם על פי נתוני הסקר היא מתקרבת אליו.

סקר

 

גם מרצ שומרת על שישה מנדטים.

על רקע פיגועי הטרור בפריז, נשאלו הנסקרים כיצד לדעתם ישפיע הדבר על מערכת הבחירות.  52 אחוזים מכלל הנשאלים השיבו כי הדבר יחזק את הימין, 42% סברו כי לדבר לא תהיה השפעה, ורק 5.4% סברו כי השמאל יתחזק בעקבות האירועים.
וכיצד ישפיע הרכב הרשימה של מפלגת ‘כולנו בראשות כחלון על האפשרות שיצביעו לו?  72.6% מהמצביעים אמרו כי הרכב הרשימה לא משנה את הסיכוי שיצביעו עבור כחלון. 8.9% אמרו שהרשימה מקטינה את הסיכוי שיצביעו לו, ואילו 18.5% אמרו שהרכב הרשימה מגדיל את הסיכויים שיצביעו לכחלון.
יו”ר “כולנו” יכול להתעודד מכך שבקרב מצביעיו 57.8% אמרו שהרשימה המתהווה מחזקת את הסיכוי שיצביעו לו.
גם בקרב תומכי לפיד מעוררת כולנו עניין: 24.9% ממצביעי יש עתיד אמרו כי הרשימה של כחלון, המתמודדת על אותה המשבצת במרכז המפה הפוליטית, מחזקת את הסיכוי שיצביעו עבורו.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק לפני שלושה ימים הם ערכו סקר
    12/01/2015 17:43
    שסניק שרוף לשעבר
  1. נראה לי שמשעמםם להם.

    ומה אתם חושבים שהם יביאו תוצאות אחרות תוך 3 ימים???????????
    התוצאות כמעט כמעט זהות לסקר שלפני 3 ימים.