צפו • נתניהו בפריז: “האיסלאם הקיצוני ישטוף את אירופה”

בבית הכנסת 'לה-ויקטור' נערך טקס זיכרון לארבעת היהודים הי"ד שנרצחו ב'היפר כשר' • נתניהו ליהודי צרפת: "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ. אלו שטבחו ביהודים בבית הכנסת בירושלים, הם אלו שטבחו בעיתונאים וביהודים בפריז"
אליעזר היון
כ' טבת התשע"ה / 11.01.2015 21:01

מעצרת המיליונים לבית הכנסת: ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיע לבית הכנסת הגדול בפריז – לה ויקטואר, עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד לעצרת זיכרון הנערכת במקום. שני המנהיגים התקבלו בתרועות רמות מצד הקהל במקום, וחלק מהמשתתפים קראו: “ביבי”, “ישראל תחיה”, “ישראל תתגבר”.

כמו כן משתתפים שר החוץ אביגדור ליברמן, השר נפתלי בנט וח”כ אלי ישי.

בעצרת משתתפים כל רבניה של צרפת, ראשי הקונסטיטואר [הגוף העליון המאגד את יהודי צרפת], וראשי הקהלה.

רבני הקהלות הגדולות בצרפת נשאו פרקי תהלים ואחריהם עלה לנאום נשיא הקונסטיטואר, שהזכיר את הפיגועים שכוונו כנגד יהודי צרפת, שהחלו עם רציחתם בדם קר של הקדוש הרב יונתן סנדלר ובניו לפני מספר שנים.

לאחר סיום דבריו של רבה הראשי של צרפת, הרב חיים קורסיה, נערך טקס מרגש, כאשר ילדים יהודים מבני הקהלה, הדליקו נרות לזכרון הנרצחים. בשלב מסויים ניגשה אווה סנדלר, אלמנתו של הרב יונתן סנדלר הי”ד, והדליקה את הנרות עם אמה.

במהלך העצרת אמר חזן בית הכנסת הגדול בפריז אהרן היון את תפילת ‘אל מלא רחמים’, ולסיום שר את תפילת ‘צור ישראל וגואלו ברך את מדינת ישראל’.

מוקדם יותר, עם סיום העצרת בפריז, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: “צעדתי עכשיו בשורה אחת עם מנהיגי העולם כדי להתאחד נגד הטרור. אמרתי להם שנגד הטרור, כל טרור, יש להילחם עד חורמה. אני מבקש להודות לאנשי הביטחון שלנו. וגם לאנשי הביטחון של צרפת, שחרף קשיים לא מבוטלים אפשרו לי להשתתף בצעדה החשובה הזו, ולייצג את אזרחי מדינת ישראל”.

נאום נתניהו: כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ

ראש הממשלה התקבל בקריאות עידוד רמות, והחל את נאומו בצרפתית, כאשר לאחר מכן מתרגם אותו מעברית מאיר חביב – ציר בפרלמנט הצרפתי. הוא פתח בשבחם של נשיא צרפת הולנד, וראש הממשלה וולס על עמדתם הנחושה כנגד גילויי האנטישמיות, האנטי ציונות, והטרור. “העמדה הזו חשובה לצרפת והיא חשובה לעולם.  העיתונאים נרצחו בעת שמימשו את זכויותיהם הבסיסיות חופש הביטוי חופש המחשבה חופש האמונה. אלה ערכים שעליהם נבנתה צרפת המודרנית ואלה ערכים שראוי להילחם עבורם”

“היום צעדתי ברחובות פריז, בשורה אחת עם מנהיגי העולם, כדי לומר די לטרור, הגיע הזמן להילחם יחד בטרור”. ראש הממשלה הודה לאנשי הביטחון הצרפתיים, והזכיר את חלקו של הצרפתי המוסלמי שהציל שבעה יהודים במרכול. “אנחנו לא ניכנע לטרור, כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ” אמר ראש הממשלה.

נתניהו הדגיש כי האוייב המשותף לישראל ולצרפת, הוא האיסלאם הקיצוני שנושא שמות רבים, כמו דאעש, חמאס, חיזבאללה ועוד. “אין זה מקרי שהאיסלאם הקיצוני שואף להשמיד את ישראל מיום היווסדה, שכן היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. היא המקום היחיד שבאמת בטוח לנשים, לנוצרים, ליהודים, ולכיבוד זכויות האדם באשר הם”.

“האיום של האיסלאם הקיצוני ישטוף את אירופה, והסכנה תגדל בהרבה, ותיהפך לאיום חמור על האנושות כולה, אם האיסלאם הקיצוני ישתלט על פצצה גרעינית” הזהיר ראש הממשלה, והדגיש כי חובה על העולם לא לאפשר לאיראן להגיע ליכולת ייצור פצצה גרעינית”.

ראש הממשלה ביקש להשוות בין נפגעי הטרור בפריז לנפגעי הטרור בארץ: “אלו שטבחו ביהודים בבית הכנסת בירושלים, שייכים לאותה תנועה אליה שייכים אלו שטבחו בעיתונאים וביהודים בפריז. חייבים להילחם נגדם באותו כח ובאותה מידה”.

בסיום דבריו קרא נתניהו ליהודי צרפת, וליהודי הגולה בכלל, לעלות לארץ “התברכתם בזכות להצטרף למולדתנו ההיסטורית בארץ ישראל, לחיות כיהודים חופשיים בארצנו היחידה היא מדנת ישראל, שבירתה הנצחית היא ירושלים. כל יהודי וכל יהודייה יתקבלו על ידינו בזרועות פתוחות ובלב חם וחפץ. הם לא יגיעו למדינה זרה, הם יגיעו לארץ חמדת אבות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות