מוסלמי הציל 6 מלקוחות המרכול הכשר: “הכנסתי אותם לחדר קירור”

לאסנה בטילי, עובד המרכול הכשר, הציל ששה מלקוחות החנות, לאחר שהכניס אותם לאחד מחדרי הקירור ונעל עליהם את הדלת • "לקחתי אותם אל המקפיא, כיביתי את האור, ואמרתי להם להישאר רגועים"
אליעזר היון
י"ט טבת התשע"ה / 10.01.2015 19:21

המוסלמי הטוב בטבח בפריז: לאסנה בטילי [24], מוסלמי עובד המרכול הכשר הציל את חייהם של ששה יהודים במהלך השתלטות המחבלים על ה’היפר כשר’, כך מדווח ה’לה פיגארו’ הצרפתי.

עם כניסתם של המחבלים אל החנות הוביל בטילי ששה מן הקונים, ביניהם תינוק, אל המדרגות האחוריות של החנות, ומשם הכניס אותם אל חדר הקרור כשהוא מזהיר אותם לשמור על שקט.

“לקחתי אותם אל המקפיא, כיביתי את האור, ואמרתי להם להישאר רגועים” אמר בטילי לכתב ה-BFM.

מאליכ יטו, נציג במועצת רובע סנט מוריס סיפר לכלי התקשורת כי הוא שוחח עם בני הערובה שניצלו על ידי בטילי: “כשהם ראו את המחבל נכנס ומתחיל לירות, קבוצה קטנה של לקוחות פתחו דלת שהובילה לקומה התחתונה, ומשם לקח אותם באטילי אל חדר הקרור”.

בני הערובה שוחחו עם יטו ואמרו לו  כי “קר להם” אך הוסיפו בהומור כי הם יפתחו “בקבוק של יין, יש פה המון כאלה”. במהלך פעולות כוחות הביטחון במקום, עובד נוסף של “היפר כשר” חמק החוצה דרך יציאת חירום, והעניק להם מפתח לסורגים של החנות.

לקוחות אחרים שהצליחו להתחבא סיפרו שדווקא אותם חשף המחבל. לאחר שהם התחבאו בחדר הקרור הבין המחבל כי הם מסתתרים שם, ושלח את אחת מעובדות החנות להודיע להם כי אם לא יעלו למעלה הוא “יבצע טבח”. על פי העדויות, המסתתרים עלו, אך לא נפגעו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות