ללא רחמים: 4 יהודים נרצחו בטבח במרכול הכשר בפריז

ארבעת היהודים שנרצחו: יואב חטב, פיליפ ברעם, יוהאן כהן, ופרנסואה מישל סעדה, הי"ד • 15 בני ערובה הצליחו להימלט מהזירה • לראשונה מהשואה: לא התקיימו תפילות בבית הכנסת הגדול • הערב בפריז: עצרת של הקהילה היהודית
אליעזר היון
י"ט טבת התשע"ה / 10.01.2015 18:17

הטבח במרכול הכשר בפריז: ארבעה יהודים נרצחו במתקפה.

ארבעת ההרוגים הם יואב חטב, פיליפ ברעם, יוהאן כהן, ופרנסואה מישל סעדה ,הי”ד.

אחד הנרצחים, ככל הנראה יוהאן כהן, ניסה להאבק במחבל, ונורה בראשו.

15 בני ערובה הצליחו להימלט מהזירה.

פיגוע הטרור במרכול היהודי ‘היפר כשר’ החל ביום שישי כאשר שני מחבלים, ירו לעבר אזרחים במרכול כשר במזרח פריז, הממוקם בפורט דה ונסיין ברובע ה-12 בפריז.

במשך שעות התבצרו המחבלים עם בני הערובה, וכוחות הביטחון ניהלו אתם משא ומתן עד להשתלטות על המקום סביב השעה 18:00.

החוטף, אמדי קוליבאלי, הוא כפי הנראה אותו אדם שרצח ביום חמישי שוטרת בשכונת מונרוז’ בדרום העיר. במהלך הפריצה למרכול הכשר החזיר קוליבאלי בשישה בני ערובה, בהם נשים וילדים. הוא איים להוציא אותם להורג אם המשטרה לא תפסיק את המצור על האחים-מחבלים סעיד ושריף קואשי.

כוחות הביטחון בצרפת עורכים מצוד אחר חברתו לשעבר של קוליבאלי – חייאת בומדיין, שגרה בביתו בזמן שנשא עונש מאסר. על פי הדיווחים הצליחה המחבלת להימלט מן הזירה עוד קודם להשתלטות הכוחות.

88 אלף שוטרים נפרסו ביממה האחרונה ברחבי פריז, עצרו כלי רכב, פשטו על ביתה של בומדיאין וחקרו את בני משפחתה. כל זאת, עד כה ללא התקדמות משמעותית באיתורה. הערכת המשטרה המקומית היא שהצעירה מסתתרת, חמושה, ותנסה לבצע פיגוע אחרון בטרם תילכד.

לראשונה מאז ימי מלחמת העולם השניה, תפילות השבת בבתי כנסת ברחבי העיר בוטלו במקומות רבים, לרבות בית הכנסת הגדול בפריז לה-ויקטואר.

בשעות הערב תיערך עצרת של הקהילההיהודית בעיר בעקבות הפיגוע, בה צפויים להשתתף גם מוסלמים ונוצרים מקומיים. יואב, צעיר יהודי-צרפתי שכבר הגיע למקום, אמר לחדשות 10: “ביום הזה אני רק רוצה לעשות עליה לישראל”.

בשעות אלו נבחנת האפשרות, כי ארבעת הנרצחים יבואו למנוחות בישראל בהלוויה ממלכתית.

ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת, קרי”ף, מסר “הקרי”ף והקהילה היהודית בצרפת רוצים להוקיר את זכרם של קורבנות ההרג בהיפר כשר”, נמסר. “האזרחים הצרפתיים האלה נרצחו בדם קר וללא רחמים, רק מכיוון שהיו יהודים. חייהם, כמו חייהם של העיתונאים ב’שרלי הבדו’, נקטעו על ידי ג’יהאדיסטים, המוזנים בשנאה ובאנטישמיות”.

“אף טרוריסט, ושום מעשה אלימות אנטישמי לא ימנע מהיהודים להמשיך בחייהם. הם ימשיכו ללכת לבתי הכנסת ולבתי הספר, לבתי העסק ולמוסדות הקהילה. פנאטיות לא תגרום ליהודים לוותר על קיום דתם באופן חופשי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות