נתניהו בנאום תוקפני: “ציפי ובוז’י, הם יעמדו מול חמאס?”

נתניהו השיק את קמפיין הבחירות של הליכוד: "בוז'י וציפי, הם ישמרו על ביטחון ישראל? אני אומר לכם - הם לא יעמדו בלחצים. בבחירות אל תהמרו על בטחון ישראל" • "יש לנו מזרח תיכון, אבל זה מזרח תיכון ח-דאע"ש" • הודיע: נקדם חוק משילות חדש
יוני גרין
י"ד טבת התשע"ה / 05.01.2015 21:11

מפלגת הליכוד השיקה הערב (שני)  את הקמפיין הבחירות לקראת בחירות לכנסת ה-20. האירוע, שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב, היה גדוש בפעילי ליכוד.

הפעילים קיבלו את את פניו של ראש הממשלה  בקריאות “היידה ביבי” ועודדו את חברי הרשימה שנבחרו בפריימריס. פרט לנתניהו, קיבלה מירי רגב את מירב קריאות העידוד.

נתניהו שיבח בנאומו את רשימת הליכוד לבחירות ותקף בחריפות את מחנה השמאל, בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני. הוא גם הציג את עיקרי החוק שיוביל בכנסת הבאה לשינוי שיטת הממשל.

נתניהו שיבח תחילה את הרשימה שנבחרה בפריימריס: “הליכוד בחר נבחרת מצוינת. נבחרת מנוסה, אחראית, רצינית, נבחרת עם הרבה מאוד עשייה. ותיקים וצעירים, תקיפים בביטחון ומפוקחים בשלום, נבחרת שמייצגת את כל חלקי העם והארץ.

“אנשי שטח שהנושא החברתי בוער בתוכם, אנשי כלכלה שיודעים להנהיג משק שהוא אחד מהמוצלחים בעולם. אנשים עם יכולת ביצוע מוכחת במישור הלאומי, לצד הרבה פנים חדשות שצמחו מתוך מנהיגות אמיתית בשטח”.

ואז עבר ראש הממשלה לעיקר, תוך שהוא תוקף את מפלגת העבודה: ”אני רק מבקש לשאול אתכם – בוז’י וציפי ישמרו על ביטחונם של אזרחי ישראל? (צעקות: “בוז” ו”לא”) הם יעמדו מול החמאס? מול חיזבאללה? מול איראן?
“אני אומר לכם דבר אחד – הם לא יעמדו בלחצים ויש הרבה לחצים בינלאומיים. הם לא יעמדו בלחצים הללו אפילו רגע אחד.

“הם ייכנעו מיד, אבל מיד, לתכתיבים. לא רק כי הם חלשים, אלא גם משום שהם רוצים להיכנע. הרי הם רק רוצים לסגת ולוותר, כי זו דרכו של השמאל כבר עשרים שנה. הם באמת האמינו בהתלהבות אין קץ שההתנתקות מעזה תביא שלום.

“איך אמר אז בוז’י? ‘גורם פלסטיני יציב יקח את השטח כשהוא יפונה’.

 “אתם יודעים מי זה בסוף היה הגורם הפלסטיני היציב שלקח את השטח? החמאס שירה עלינו אלפי רקטות ושמולו בקיץ האחרון במבצע צוק איתן התמודדנו בתקיפות בנחישות ובאחריות”.
 נתניהו הוסיף ואמר: “ולכן אני אומר לכם – בבחירות הקרובות אל תהמרו על בטחון ישראל, כשתהיו שם ברגע האמת תבחרו רק בפתק האחד שיבטיח את ביטחון מדינתנו וילדינו והפתק הזה הוא הליכוד. אין פתק אחר. במקרה שלא הבנתם – בבחירות האלו צריך ליכוד אחד גדול מול כל השמאל”.

השמאל, אמר נתניהו, טועה פעם אחר פעם כי הם יונקים השראה משני מורי דרך. “שני אישים שאני באופן אישי מאוד מעריך, אבל בנושא המדיני והביטחוני הם טועים פעם אחר פעם. ידידי שמעון פרס הבטיח שעד שנת 2000 נגבר על החמאס, על הג’יאהד האיסלאמי והטרור, עד אז נביא שלום כולל למזרח התיכון.

“באותה שנת 2000 אמר מורה הדרך השני של השמאל, הסופר עמוס עוז, הוא אמר ‘ברגע שנעזוב את דרום לבנון נוכל למחוק את המילה חיזבאללה מאוצר המילים שלנו, היריבות הזו בין חיזבאללה לישראל כבר לא תהיה רלוונטית’.

 “חיזבאללה רלוונטי, החמאס רלוונטי וכן יש לנו מזרח תיכון, אבל זה מזרח תיכון חדאע”ש.
“אני שואל אתכם – מי צודק? הליכוד או השמאל? אני אומר בצער שהשמאל מנותק מהמציאות ואנחנו מחוברים למציאות, ובמציאות של המזרח התיכון כפי שהוא באמת, ולא כפי שהוא במחוזות הדימיון של השמאל – הקנאות האיסלאמית שוטפת כל פינה, וכל שטח שנפנה הופך מיד לשטח התקפה על ישראל שנשלט על ידי איראן”.

נתניהו הבטיח כי בכנסת הבאה יוביל חוק לשינוי שיטת הממשל בישראל: ”נלך למהלך דרמטי שישנה את המדינה. ב-100 הימים הראשנים בכנסת הבאה, נחוקק חוק שישנה את שיטת הממשלה בישראל. בבחירות שלאחר מכן ראש המפלגה הגדולה ירכיב אוטומטית את הממשלה. הוא יכהן ארבע שנים, אי אפשר להפיל את הממשלה, אלא במקרי קיצון וברוב גדול מאוד”.

הוא הסביר: ”המהלך הזה יביא את האזרחים להתכנס לשתי מפלגות גדולות. הליכוד או מפלגת העבודה… או איך שהם בוחרים לקרוא לעצמם בכל בחירות… הציבור יבחר מי מהן יוביל את המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות