ישי, עזוב את הרב זצ”ל במנוחה

הרב עובדיה היה הרבה דברים. משיחיסט מהשומרון, הוא לא היה • איך אתה מייצר למען השם, חיבור בין הרב ליאור והרב לבנון לרב זצ"ל שרחוק היה מהם מדינית מזרח ומערב?
יואל לייבוביץ
ו' טבת התשע"ה / 28.12.2014 15:45

אלי ישי.

צמד מילים, שהפך לכה רגיש וטעון בשבועות האחרונים. הרבה רוע, וגם טוב צדקני יוצא מן האנשים למשמע שמו המפורש של האיש, שפרש אחרי 30 שנים מתנועת ש”ס והקים מפלגה חדשה.

לפני כשמונה ימים פרסמתי ב’חרדים 10′ כי אני משוכנע שמר ישי ייעלם, הסקרים יתיישרו, ומפלגת ‘העם איתנו’ תמצא את עצמה מתאדה בענניה הציניים של ההיסטוריה כשלצדה עשרות אלפי קולות עצובים בלבד. לא חלפו שלשה ימים וכבר התקבלה תלונה במערכת כי הדברים נכתבו מפוזיציה בלתי הגונה: קירבת משפחתי הגבוהה למנכ”ל ש”ס חיים ביטון. עוד יומיים חלפו, וקרוב משפחתו של מר ישי, חבר וותיק, התקשר לבשר כי ‘הקשרים בינינו נותקו’ לאור התקפתי על יו”ר ‘העם אתנו’.

ובכן, מלבד העובדה כי את שמו של אדון ביטון [מנכ”ל ש”ס מסתבר] שמעתי לראשונה השבוע, את אריה דרעי אינני מכיר, וגם על אובדן הקשר עם החבר הצלחתי להתגבר, אם כי לא בלי קושי, חשוב לי להציג למר ישי שאלה עליה לא הצלחתי לענות בכוחות עצמי:

מה לך ולסרוגים למען השם?

ממתי מחובר היה מרן הרב זצ”ל לתפיסת עולמם של הרבנים הדתיים לאומיים? איך הסכם חברון למשל עליו חתם הרב בשתי ידיו, מתיישב עם גישת הרבנים החדשים שלך?

בשנת 1979 הדהים הרב זצ”ל את העולם התורני כמו גם את המדיני כאשר נאם במוסד הרב קוק והכריז כי יש להחזיר שטחים לידי הערבים תמורת שלום בר קיימא. מפסק זה, לא חזר הרב גם במכתבו המפורסם בשנת 2003. בכנות, כיצד אתה מצליח מר ישי, לייצר הלימה, בין אריאל, שטבון, הרב ליאור והרב לבנון, לפסק הנחרץ הזה?

“הרב עובדיה יוסף במהותו ובמשנתו, הוא יונה פוליטית, דמות שעמדותיה המדיניות חריגות בנוף העמדות המוכרות של שאר הרבנים ופוסקי ההלכה החשובים בארץ” קבעו הביוגרפים של הרב, ניצן חן, ואנשיל פפר. לעיון נוסף, למי שמתעקש, ראה ‘משנתו של הרב עובדיה יוסף בעידן של תמורות’ לד”ר פיקאר עמ’ 157-158.

האם גם פה קיימות קופסאות שחורות מהם יתפרץ שד עם כיפה סרוגה קטנה, ויספר כי מדובר בסך הכל במזימה של הד”ר יצחק רפאל ממוסד הרב קוק?

אתה חפץ מר ישי, להקים מפלגה ימנית חרדית חדשה? סיכוייך לטעמי אפסיים, אך זו היא זכותך הדמוקרטית.

רק עזוב את הרב זצ”ל במנוחה.

הרב עובדיה היה הרבה דברים. משיחיסט מהשומרון, הוא לא היה.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אהבתי
    28/12/2014 17:35
    פיקח
  1. קצר וקולע

  2. איך אדם חרדי מקים מפלגה רק משום פגיעה בכבודו?
    28/12/2014 20:37
    עוד לא הבנתי
  3. ויוצא נגד רבו?

  4. כמה דברי בלע ונאצה נגד ציבור מאמין ונאמן
    29/12/2014 10:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הכתבה הזאת לא ראויה. בושה וחרפה. משיחסטים? דיבור כזה הוא שלא יהודי, פוסל במומו פוסל.
    ההקלטה הזו של הרב דווקא מטהרת את שמו ממרחץ הדמים ששמו אוסלו. אלי ישי צדיק אמיתי שאכפת לו באמת מעם ישראל ואחדותו. טוב שעזב את קן הצרעות של דרעי שהפך את שס ושם הרב לחילול ה’. ה’ לא רואה כיפות, ה’ יראה ללבב.

  6. הרב היה משיחיסט!
    29/12/2014 12:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. בניגוד לכופרים, הרב בהחלט האמין בביאת המשיח, ולחלוטין לא היה יונה מדינית, דעתו היתה שאם יש בזה תועלת אמיתית ניתן להחזיר שטחים, אך לאחר אוסלו הוא השתכנע שזו לא המציאות כיום!, וכפי שרבנים “סרוגים” רבים יכולים להעיד שדלתו תמיד הייתה קרובה אליהם, ואף הגיע לבקר בישובי יש”ע.
    נכון שהוא לא ראה איתם הכל עין בעין אך הוא לחלוטין לא “יונה מדינית” כפי שעיתונאים מהשמאל היו רוצים לראותו.

      • אליעזר היון   31/12/2014 18:03

        ל’כדאי לראות’, זה ממש לא סותר ואף צויין לזה בכתבה. הרב אומר שהסכם אוסלו מסוכן ולכן במקרה כזה אין להחזיר שטחים, כלומר הוא לא חוזר בו מהפסק של שטחים תמורת שלום’ אלא הוא אומר שכאשר הם לא מביאים שלום הוא נגד החזרת שטחים. זה הפירוש האמיתי והפשוט. אלי ישי הולך עם רבנים שהם נגד החזרת שטחים בכל מקרה, זה ממש מה שהרב לא פסק נקודה.

  8. כל מילה סוכר!
    31/12/2014 02:13
    חני