הילד כתב לנשיא הסיני: “תוריד קצת במשקל כמו פוטין” – וצונזר

חופש הביטוי: ילד סיני כבן 9 כתב בשיעורי הבית שלו כי שי ג'ינפינג חייב לרדת מעט במשקל ולהיראות כמו פוטין, והמכתב שהפך לוויראלי, צונזר במהירות על ידי הרשויות המקומיות
אליעזר היון
כ"ו כסלו התשע"ה / 18.12.2014 21:11

אותם זה לא הצחיק: ילד סיני כבן תשע כתב כי הנשיא הסיני חייב לרדת מעט במשקל, והמכתב שהפך לוויראלי, צונזר במהירות על ידי השלטונות.

הילד, ניו זירו, כבן 9 התבקש ביחד עם בני כיתתו להציע רעיון שיהווה את ה’משימה הסינית’ הבאה. זירו, שרק כמה ימים קודם לכן ראה תמונה של הנשיא שי ג’ינפינג בפגישה עם נשיא רוסיה פוטין, לא היסס להשוות בין השנים והציע כי ג’ינפינג ישאף להגיע למימדיו הנאים של פוטין.

מלבד זאת הוסיף הילד הצעה למשימה נוספת “שסין תגיע למאדים”. המכתב של הילד דלף על ידי אביו לרשת האינטרנט, ובתוך ימים ספורים קיבל תפוצה עצומה. אלא שהשלטונות לא אהבו את העקיצה של הילד לעבר הנשיא עב הבשר, והורידו במהירות את הידיעה מכל אתר במדינה.

מכתב

מי יותר שמן?

המורה של הילד, איליין וואנג, בבית הספר הבינלאומי סיפר לסקיי ניוז כי “בבית הספר שלנו תלמידים מוזמנים לדבר. גם אם יש רעיונות מטורפים כמו אלו הם רשאים להעלות אותם”.

המכתב התמים של זירו הפך את משפחתו האלמונית לידוענית. אביו ביקש מכלי התקשורת להניח להם ולכבד את פרטיותם.

בסין קיימות לא מעט סנקציות על חופש הביטוי, הן באינטרנט והן באמצעי התקשורת המודפסים והאלקטרוניים. כתבות ביקורתיות על הממשל נאסרות לפרסום, וחל איסור על עיתונאים להקים אתר אינטרנט פרטי הכולל תכנים ביקורתיים ללא אישור מן המעסיק. התקשורת הכללית בסין נתונה תחת צנזורה קפדנית של השלטון, ונדרש אישור מן הממשל ומרגולטורים נוספים לכל כלי תקשורת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות