תכנית סודית ב’דגל’: להדיח את גוטרמן מראשות מודיעין עלית

פרסום ראשון • מרוצים מהניצחון המתוק, אחרי שהגראי"ל שטיינמן הדיח את ראש העיר מודיעין עלית, יעקב גוטרמן, מהמקום הרביעי ברשימת 'דגל' לכנסת - עוברים בכירי התנועה שלב במלחמה נגדו: להביא להדחתו כבר באמצע הקדנציה • בכיר בדגל: "נציג חייב לציית להוראות הגראי"ל. אם אינו עושה כך - כהונתו תופסק" • ועל מה, בעצם, יצא הקצף?
יוני גרין
כ"ד כסלו התשע"ה / 16.12.2014 21:35

אתמול בשעות הערב היו כמה בכירים בתנועת דגל התורה שנשמו לרווחה. את אנחת הרווחה היה ניתן לשמוע מרחוב חזון איש 5 בבני-ברק ועד רחוב חפץ חיים במודיעין עלית.

הסיבה: הגראי”ל שטיינמן, מנהיגה הרוחני של התנועה, החליט לבחור במנכ”ל ‘לב לאחים’, הרב אליעזר סורוצקין, כנציג הרביעי ברשימת ‘דגל התורה’ לכנסת והדיח ממקומו את יעקב גוטרמן, ראש העיר מודיעין עלית.

“במהלך השבועות האחרונים הסתובבו מקורבים של יעקב גוטרמן והפריחו שמועות לפיהן הוא זה שיזכה במקום הרביעי”, מספר פעיל בדגל התורה. “הם סיפרו שיש לו תמיכה מהבית של הגר”ח קנייבסקי, ששב ומשבח אותו על הגנרטור שלא הוקם…אבל העיקר שהיו כותרות על כך שהוקם. הם גם סיפרו שתמיכת הגראי”ל בו מובטחת. אתמול בערב הם קיבלו סטירת לחי מצלצלת, עם הדחתו מהמקום השמיני בו היה מוצב עד היום”.

לא רק אנשי גוטרמן הפיצו שמועות במהלך השבועות האחרונים. שמועות דומות, שהופצו בידי גורמים אינטרסנטיים, גרסו שבית הגר”ח קנייבסקי דורש את המקום הרביעי לאיש ‘שלו’ –  סגן ראש עיריית בני-ברק, אברהם רובינשטיין. בדיקה יסודית העלתה, כי מדובר בספין שקרי וכי לא עלה לרגע בדעת אי-מי מבית הגר”ח לדרוש את המקום הרביעי.

כך או כך, הבכירים בדגל התורה בהחלט מרוצים מהניצחון המתוק שלהם על גוטרמן.

כעת הם החליטו לעלות שלב במלחמה נגדו.

ועל מה, בעצם, יצא הקצף?

לפני כחצי שנה נקלע ראש העיר ממודיעין עלית לעימות קשה עם ח”כ משה גפני. השניים התנצחו – גם בבית דין רבני – בשאלה מי ימלא את תפקיד סגן ראש העיר בשכר.

גוטרמן הבטיח את התפקיד ליועצו טוביה פריינד, איש חסידות קרלין ומאנשיו של ח”כ יעקב ליצמן, בעוד גפני דרש בתוקף שהתפקיד יוענק לנציג דגל התורה, מרדכי גולדברג.

לאחר מאבק, הייתה ידו של גפני על העליונה – וגולדברג מונה לתפקיד הנכסף, בעוד התביעות הממוניות בינו לבין פריינד היו אמורות להמשיך להתנהל בבית הדין.

משה גפני

אלא שגוטרמן, איש תחבולות, לא הרים ידיים.

 בכיר במפלגה: “גוטרמן עשה מעשה חמור, כאשר לאחרונה עשה הכול כדי לפגוע במשרתו של סגנו, מרדכי גולדברג, בכך שהוא מתכוון לקצץ בסמכויות. מזה מספר חודשים לא נכנסה המשכורת לחשבון הבנק של גולדברג”. חבר מועצה עמו שוחחנו רואה בכך “תרגיל שביצע גוטרמן, שעשה מה שעשה מול משרד הפנים ו’סידר’ את עניין המשכורת”.

לפי ההערכות ב’דגל’, המשכורת תועבר ל’איש’ של גוטרמן, סגנו בתואר (ועד כה לא בשכר) טוביה פריינד. “גוטרמן מתכנן לערוך ישיבת מועצה ולהעביר חלק מהסמכויות של גולדברג אל פריינד, וזו תהיה העילה להפסקת שכרו”, טוען חבר המועצה.

בעבר, נזכיר, הייתה הוראה מפורשת של הגראי”ל שטיינמן להעניק את השכר לגולדברג, איש דגל התורה, כשהוא אף מביע פליאה באזני חברי מועצה שהגיעו למעונו: “איך יתכן שנציג ‘דגל’ (-גוטרמן י.ג.) דואג לשכר לאיש אגודה?…”

בסביבת גוטרמן מסבירים: גולדברג סירב לדין תורה מול פריינד. אנשי דגל: מכאן ועד להפסקת תשלום המשכורת, בניגוד להוראת הגראי”ל שטיינמן – הדרך רחוקה.

המחלוקת בין שני האישים – גולדברג ופריינד – נידונה, כאמור, בעבר בבית הדין בקריית ספר (“שזה אבסורד בפני עצמו, שהרי בית הדין ממומן על ידי גוטרמן והעיריה”, טוען הבכיר), ובקשה שהעביר ח”כ משה גפני להעביר את הדיון אל בית הדין של הרב ניסים קרליץ בבני ברק – נדחתה.

“וכך הוא רצה להיות נציג של דגל בכנסת, כשהוא אינו מציית להוראות הרב שטינמן?” – תוהה הבכיר ב’דגל’. הוא טוען, כי היציאה למלחמה נגד גוטרמן מגובה בתמיכה מצד הרב עצמו.

הגראי"ל שטיינמן

“אחרי הכול, לדגל יש 8 מנדטים במודיעין עילית, כולל גוטרמן. אני מעריך שנציגי שלומי אמונים יצביעו איתנו, כך שיש לנו הרוב הנדרש לעצור לגוטרמן תקציבים והעברות, ולגרום לכך שבסופו של דבר יודח בידי משרד הפנים.

“מה גם שנכון להיום העירייה נמצאת בגירעון קשה, דבר שגוטרמן מנסה להסתירו”, מעריך חבר המועצה.

הבכיר ב’דגל’ מבקש להזכיר: “בעבר, עוד בחייו, סירב הגר”ש אלישיב זצ”ל למנות את גוטרמן לנציג במקום השלישי בדגל – ולא בכדי”.

התוכנית הסודית השמורה במגירת בכירים ב’דגל’, כפי שמדליף לנו אחד מהם, היא לבצע מספר צעדים ולהביא להדחתו, בסופו של הליך, של גוטרמן, עוד באמצע הקדנציה.

“נציגי דגל חייבים להיות שלוחי דרבנן, לציית להוראות דרבנן. אם אינם עושים כך, כהונתם תופסק לאלתר”, אומר הבכיר.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גוטרמן הנאמן הכי גדול של גדולי ישראל כולם
    17/12/2014 04:51
    איציק
  1. כשכל הפוליטקאים האחרים לא היו נאמנים למרן ראש הישיבה הגראי”ל גוטרמן לא עשה פסיעה ללא הוראותיו, הוא באמת הנאמן הכי גדול.
    ומה שפולטיקאים חוששים ממנו בגלל שהוא מאפיל עליהם, או בגלל אינטרסים אישים אחרים, הציבור הליטאי לא קונה את ההסתה והתנכלות לגוטרמן

    • אני   17/12/2014 12:22

      כתושבת העיר, שמספר חברותי חוו פיטורים מלוכלכים משום שגויסוי על ידו לצורך תקצוב זה או אחר והושלכו לאחר מכן
      מ א פ י ה בראשות גוטרמן