אליהו עמאר: “היועצים אשמים. אבי ביקש ממרגי לגשר”

בנו של הראשל"צ ורבה של ירושלים על הקרע בש"ס: "הפחד שיזרקו קולות לפח מדאיג את כל הציבור החרדי" • "לאלי ישי מגיע שיכבדו אותו, לא מן השפה ולחוץ" • "אריה שם את המפתחות אצל יועצים צעירים מלאי מוטיבציה וחסרי אחריות"
יוני גרין
כ"ב כסלו התשע"ה / 14.12.2014 13:32

הרב אליהו עמאר, בנו של הראשל”צ ורבה הספרדי של ירושלים, הגר”ש עמאר התייחס הבוקר (ראשון) ברדיו ‘קול ברמה’ לקרע בין אריה דרעי לאלי ישי ואמר כי אביו ביקש מח”כ יעקב מרגי לגשר בין הצדדים.

בראיון למרדכי לביא אמר הרב אליהו עמאר: “הדיבורים של פרישה והתרסקות הם שונים הפעם כי מרן זצ”ל לא איתנו, הפחד שיזרקו קולות לפח מדאיג את כל הציבור החרדי, כל הססמאות של היועצים משני הצדדים לא תורמים לשלום, וצריך רק לקרוא לשלום בלבד. כל הקריאות לשלום היו לא מספיקות בשביל למנוע פילוג.

“לאלי ישי מגיע שיכבדו אותו, לא מן השפה ולחוץ. יש לו הרבה זכויות בש”ס, מרן זצ”ל הכתיר בסוף ימיו את אריה להיות יו”ר, זה לא רק כבוד וכוח, אלא הרבה אחריות לשלום אמיתי ולא להתחמק במשחקי מילים ולשמוע ליועצים שלא אכפת להם מהציבור החרדי.

“אם אריה ייקח את אלי כשותף לא בתור מי שעושה לאלי טובה – אין ספק שנראה את ש”ס חזקה”. הוא הזהיר: “הסיכון כל-כך גדול שאסור לצאת להרפתקאות. אריה, שהוא אדם חכם, שם את המפתחות אצל יועצים צעירים מלאי מוטיבציה וחסרי אחריות, שלא מסתכלים על האחריות והדאגה לציבור החרדי”.

באשר למאמצים של אביו להשכין שלום -אמר: “מו”ר אבי קרא וביקש מח”כ מרגי לגשר בין הצדדים ומרגי אף התאמץ לעשות זאת בכדי למנוע את הפילוג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הראיון של אליהו עמר נשמע כמו הפקת לקחים
    14/12/2014 19:47
    אברהם כהן
  1. מהטעויות של אבא שלו.
    הוא אומר: דרעי צריך לנהוג יותר באורך
    מזכיר לי מישהו שנהג לא באורך, יצא נגד מרן ונפל
    הוא אומר: דרעי אל תשמע ליועצים צעירים הם רעים.
    מזכיר לי מישהו ששמע ליועץ צעיר בשם ניסים אלקסלסי ונפל.
    הוא אומר: שלא נמצא את עצמנו שעה אחרי תוצאות ועדת הבחירות מול שוקת שבורה.
    וואי איזה קטע, גם מזכיר לי משהו.
    בקיצור, הראשון שפילג וקרע לספרדים את הצורה שלא ידבר על לא לפלג.