נתניהו ובנט חתמו על עודפים; לבני והעבודה מתכננים איחוד

אחרי שבנט חשף כי כרת "ברית חדשה" עם נתניהו - ח"כ שקד וח"כ אלקין חתמו על הסכם עודפים • שקד מסמנת מטרה: שרת המשפטים • וגם בשמאל מתאחדים: לבני מבטיחה ש"תהיה רשימה משותפת" לעבודה והתנועה • ייתכן שגם לפיד יצטרף
נחמן גור
י"ג כסלו התשע"ה / 05.12.2014 15:13

יו”ר הקואלציה ח”כ זאב אלקין מהליכוד ויו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ איילת שקד, חתמו אמש (חמישי) על הסכם עודפים בין המפלגות, לקראת הבחירות לכנסת ה-20.

ההסכם הוא חלק מהידוק היחסים בין שתי המפלגות – וראשיהן, בנימין נתניהו ונפתלי בנט.

השבוע, במהלך ביקור במערכת ערוץ 7, אמר בנט שלא לציטוט כי הוא ונתניהו כרתו “ברית חדשה, שתחליף את הברית עם לפיד”.

במסגרת הברית התחייבו השניים “לגבות זה את זה במהלך קמפיין הבחירות, ולא לעסוק בהשמצות הדדיות”. בנט הדגיש כי מפלגות הליכוד והבית היהודי לא יחברו לרשימה אחת בבחירות הקרובות בשל ההבדלים המהותיים בין המפלגות.

בנוסף, בבית היהודי מתכוונים להמליץ על נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה הבאה.

בתוך כך, גם במחנה השמאל מנהלים מגעים ליצירת רשימת אחת של ציפי לבני ומפלגת העבודה, וייתכן כי גם יאיר לפיד יצטרף אליהם עם מפלגת ‘יש עתיד’.

לבני, שהמריאה אמש יחד עם בוז’י הרצוג כדי להשתתף ב’פורום סבן’, אמרה בראיון ל’פגוש את העיתונות’ שישודר במוצאי שבת, כי תהיה רשימה משותפת.

“המבחן צריך להיות מבחן של מה יביא יותר קולות לאלה שיכולים להפיל את נתניהו. זה מוביל לזה שנדמה לציבור שיש כאן משחקי אגו שבגללם לא תהיה רשימה משותפת. תהיה רשימה משותפת, כי זה הכרחי ונותן תוצאה יותר טובה לעומת מצב שבו כל אחד רץ בנפרד”.

בתוך כך, גם יו”ר סיעת הבית הבית היהודי, ח”כ איילת שקד, התייחסה היום (שישי) למערכת הבחירות, למשא ומתן עם מפלגת תקומה, ליחסי העבודה עם החרדים ולתפקיד שהיתה רוצה לקבל בממשלה הבאה.

“נרצה לקחת את תיק המשפטים בממשלה הבאה”, הכריזה שקד בכנס ‘גשר המיתרים’ שנערך במלון כינר, וסיפרה כי אחת המטרות היא “לשנות את הרכב השופטים ולהפוך אותו למגוון הרבה יותר”.

באשר למשא ומתן בית מפלגות הבית היהודי ותקומה, אמרה ח”כ שקד כי היא מקווה שבסופו של דבר תהיה ריצה משותפת. “אני מקווה שיהיה איחוד ולא רואה סיטואציה אחרת. המחלוקת היא רק על הכוח. יש משא ומתן בין בנט לאריאל ואני לא רוצה להתערב”.

לשאלת המראיין, העיתונאי רועי שרון מחדשות 10, אמרה שקד כי היא לא מתחרטת על הברית של מפלגתה עם יאיר לפיד. היא הסבירה כי זו היתה הדרך היחידה להצטרף לממשלה ולהשפיע על המדינה. “זו לא היתה טעות ללכת עם לפיד כי אם לא – היינו יושבים באופוזיציה. עשינו המון דברים טובים בשנה האחרונה”.

על יחסי העבודה עם הסיעות החרדיות אמרה שקד, כי הם חלק מגוש הימין. “אסור לשכוח שהחרדים התקיפו את ההתיישבות בשנה האחרונה. אני מעדיפה שכל נציגי עם ישראל יהיו בממשלה ואני לא פוסלת אף אחד. אני מקווה שנתניהו יעצב את גוש הימין ואז יהיו בו גם מפלגות אחרות כמו ליברמן וכחלון. אנחנו ביחסים טובים עם הח”כים החרדים. אפשר לחיות ביחד”.

איילת שקד הוסיפה כי אם היתה במקומו של ראש הממשלה נתניהו, היתה נמנעת מהקדמת הבחירות. ”הולכים לבחירות בגלל המבוי הסתום והיחסים העכורים בין נתניהו ללפיד. זה לא דבר נכון למדינה”.

ומה באשר לאפשרות שנפתלי בנט יהיה ראש הממשלה בבחירות הקרובות? ‘

‘הוא קורץ מהחומר הזה”, אומרת ח”כ שקד, ”אסור לשכוח מה קרה ל’יש עתיד’ שקיבלה פתאום 19 מנדטים. הכל אפשרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות