מטופל סרב לקבל טיפול רפואי מרופא ערבי בבית חולים ‘ברזילי’

מטופל שהגיע לבדיקות ב'ברזילי' סירב לקבל טיפול מרופא, רק בגלל שהוא ערבי - ונטש את בית החולים • בטופס השחרור נכתב: "אינו מוכן לקבל טיפול מערבי"
שייע קליין
ה' כסלו התשע"ה / 27.11.2014 10:08

צעיר עם גוף זר בעינו הימנית, שהגיע ביום שלישי להיבדק בית החולים ‘ברזילי’ באשקלון, סירב לאפשר לרופא שקיבל אותו במיון לבדוק אותו. הסיבה: הרופא היה ערבי.

כשהצעיר נוכח לדעת כי לא יוכל לקבל טיפול מרופא אחר, הוא דרש להשתחרר מבית החולים.

דרישתו נענתה, ובמכתב השחרור מצוינת הסיבה לשחרורו: “אינו מוכן לקבל טיפול מערבי”.

מי שהפיץ את מכתב השחרור היה ארגון להב”ה, הארגון למניעת התבוללות בארץ הקודש, שפרסם אותו בדף הפייסבוק – וכתב: “מה דעתכם? צודק או לא? מה אתם הייתם עושים?”

בנצי גופשטיין, מנכ”ל הארגון, הסביר לגל”צ מדוע הפיץ את המכתב: “אין פלא שאנשים מפחדים לקבל טיפול רפואי כשהם לא יודעים מה הדעות שלו – שהוא לא יחבל בטיפול. אני חושב שעל הנהלת בתי החולים לבדוק בצורה קפדנית ביותר שלא יעשו לנו פיגוע בבתי החולים”.

מנהל בית החולים, ד”ר חזי לוי, אמר: “חולה שרוצה להיות מטופל על רופא מנדהו בשל היותו מגזע מסויים – כנראה שמקומו לא בקרב החולים שיוכלו לקבל טיפול בבית החולים ברזילי”.

בתוך כך, ערבי תושב בית צפאפה בירושלים, המועסק כעובד ניקיון בבית החולים הדסה עין כרם, ניסה מספר פעמים להצית מחלקה שלמה בבית החולים, אך למרבה המזל נכשל בכל אחד מניסיונותיו.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בתחילת השבוע כתב אישום חמור נגדו. מתוך כתב האישום עולה, כי האיש, שעבד במחלקת הניקיון של בית החולים, ניסה להצית שלוש פעמים ברציפות את בית החולים.

ערבי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק בהחלט לכל היפי נפש
    27/11/2014 12:26
    חיים
  1. צודק בהחלט לכל היפי נפש למה שהוא ישקיע וישתדל לתת את הטיפול הטוב ביותר לאויב שלו היהודי הוא הרי לא יהודי שנותן טיפול ללא הבדל דת וגזע ובדדי הווה עובדה .